Bez innowacji firmy ubezpieczeniowe przegrają walkę o klientów

Zmieniające się oczekiwania klientów i pojawienie się na rynku nowych graczy – insurtechów, które mają lepiej dostosowane do ich potrzeb produkty – wymusza na ubezpieczycielach zwrot ku innowacjom i wdrażanie cyfrowych rozwiązań. Większość dużych firm postrzega jednak cyfryzację jako kosztowne wyzwanie, przynoszące efekty dopiero w perspektywie długofalowej. Korzystanie z przestarzałych technologii utrudnia im elastyczność i konkurencyjność, a to rodzi ryzyko, że przegrają walkę o klienta z nowymi graczami.

Rosnące oczekiwania klientów są dziś jednym z głównych czynników napędzających zmiany w sektorze ubezpieczeń.

– Żyjemy w czasach rewolucji technologicznej, co oznacza, że nowe technologie i rozwiązania zmieniają sposób życia, pracy i komunikacji ludzi, czyli także klientów firm ubezpieczeniowych. Oznacza to, że dojdzie – i już doszło – do zmiany oczekiwań konsumentów w zakresie obsługi. Będą oni również potrzebować zupełnie innych produktów ubezpieczeniowych niż dotychczas – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Pluta, partner zarządzający w Sollers Consulting.

Zwrot ku innowacjom w sektorze ubezpieczeń wymusza również fakt, że na rynek wchodzą nowi gracze – ubezpieczeniowe firmy technologiczne zwane insurtechami, lepiej dostosowane do nowych potrzeb konsumentów. Nie ma ich jednak zbyt wiele i jak na razie odgrywają dość marginalną rolę.

– Obecnie klienci porównują ceny produktów z różnych źródeł, a dla firm ubezpieczeniowych niezwykle ważne jest podtrzymanie zainteresowania klienta. Jakiekolwiek nieprzyjemne doświadczenie w zakresie obsługi może skutkować zmianą firmy ubezpieczeniowej – mówi Marcin Grabowski, chief of digital product w Sollers Consulting.

Jak podkreśla, duże firmy ubezpieczeniowe dysponują nieporównywalnie większym potencjałem danych niż nowi gracze na rynku. Z drugiej strony są mniej elastyczne i nie mają takiego wpływu na relacje z klientem, który pozwoliłby im wykorzystać ten potencjał w ramach płynnej i wielokanałowej podróży klienta (customer journey). 

 Stosowanie przestarzałych technologii przez firmy ubezpieczeniowe często utrudnia wdrażanie i korzystanie z nowych rozwiązań i architektur. Przykładem usług, jakie oferujemy naszym klientom, jest pomoc w skalowaniu obecnych platform poprzez wdrażanie nowych rozwiązań w chmurze, co może stanowić odpowiedź na problemy. Zajmujemy się również innymi technologiami, w tym sztuczną inteligencją, która często nie jest wykorzystywana w pełnym zakresie ze względu na brak danych, które są niezbędne np. do automatyzacji obsługi klienta – mówi Marcin Pluta.

Zastosowanie przez ubezpieczycieli nowych technologii i rozwiązań umożliwia konfigurowalność procesów i zwiększa elastyczność obsługi klienta. Dzięki temu konsument może liczyć na spersonalizowaną obsługę niezależnie od wybranego produktu.

Dlatego firmy o ugruntowanej pozycji muszą się przygotować do zmian i przejść proces cyfryzacji, aby oferować nowe produkty i usługi na jeszcze większą skalę.

– Z punktu widzenia firmy ubezpieczeniowej cyfryzacja stanowi wyzwanie, jest czymś skomplikowanym i kosztownym, przynoszącym efekty w perspektywie długofalowej – mówi Marcin Pluta. – Dlatego Sollers Consulting wspiera klientów w realizacji tych projektów. Zawsze próbujemy rozwiać ich obawy i pomóc w sprostaniu wyzwaniom, które przed nimi stoją.

O sukcesach i wyzwaniach związanych z wdrożeniem nowych technologii będą rozmawiać uczestnicy konferencji „Innovation in Insurance”, organizowanej przez Sollers Consulting już po raz siódmy. Tegoroczna edycja odbędzie się 14 stycznia 2019 roku w warszawskim Centrum Nauki Kopernik i wezmą w niej udział przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z całej Europy. Będą oni dyskutować także na temat tego, jak wkrótce będą wyglądały produkty ubezpieczeniowe oraz co powinni zrobić ubezpieczyciele, aby sprostać oczekiwaniom klientów.

 Na styczniowej konferencji omówimy sposoby skalowania w cyfryzacji poprzez tworzenie portali w modelu lean, w tym tworzenie wielu, spersonalizowanych podróży klientów i rozwijanie działalności na drodze płynnej współpracy z wieloma partnerami biznesowymi – mówi Marcin Grabowski.

Previous Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10 proc.
Next Polacy spędzają w internecie średnio 11 godzin dziennie. To prawie dwa razy więcej niż dwa lata temu

Może to Ci się spodoba

Tani skuteczny sposób na rozkręcenie swojego małego biznesu

Aby rozpocząć własną działalność, musisz opracować solidny biznesplan, który pomoże Ci w pełni zrozumieć możliwości i wyzwania, przed którymi stoisz, oraz wyjaśnić inwestycje i pracę wymaganą do uruchomienia nowej firmy.Formalności

Zeszyty z nadrukiem firmowym, ale nie tylko. Gadżety reklamowe, na które warto postawić

Każda firma, niezależnie od branży, w której funkcjonuje, nie istniałby, gdyby nie odpowiednia promocja i reklama. Taką funkcją idealnie spełniają szeroko pojęte gadżety reklamowe. Pozwoli to na kształtowanie wizerunku firmy

Dotacje 0 Comments

Pół miliarda złotych ma zachęcić fundusze inwestycyjne do wspierania innowacyjnych projektów technologicznych

Pół miliarda złotych wynosi budżet Funduszu Funduszy, który ma wspierać w Polsce inwestycje w zakresie komercjalizacji projektów naukowo-badawczych i rozwój obszaru innowacyjnych technologii. To wspólna inicjatywa PZU i NCBiR otwarta dla innych prywatnych inwestorów. –

Program w zakresie badań naukowych i innowacji – Horyzont 2020

Unia Europejska od lat realizuje wiele programów operacyjnych, których celem jest wspieranie przedsiębiorców i rządów z różnych krajów członkowskich Wspólnoty Europejskiej. Należy szczególną uwagę zwrócić na Program Horyzont 2020. Największy

Zalety franczyzy

W świecie polskich przedsiębiorców od dłuższego czasu słyszy się o fenomenie, jakim stała się franczyza. Zarówno początkujący biznesmeni, jak i ci z wieloletnim doświadczeniem, decydują się na wykupienie licencji franczyzowej

Jakie telefony wybrać dla pracowników? Sprawdź najważniejsze kryteria

Jesteś prezesem firmy i stanąłeś przed wyzwaniem wybrania swoim pracownikom telefonów służbowych? A może to Ty jako pracownik wystąpiłeś do prezesa z wnioskiem o przyznanie takiego urządzenia i zostałeś poproszony

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź