Blogi, własna firma i content marketing – czy to da się połączyć?

Blogi, własna firma i content marketing – czy to da się połączyć?

Przedsiębiorcy coraz częściej wychodzą naprzeciw internautom i udostępniają im za darmo teksty informacyjne, artykuły i poradniki. To świetny sygnał, który świadczy o tym, że polscy właściciele firm zaczynają doceniać moc marketingu w Internecie, a ten w dużej mierze polega właśnie na publikowaniu różnych przydatnych informacji, nie oczekując niczego w zamian. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że takie zabiegi można, a nawet powinno się, umacniać poprzez ich płatne promowanie. Sposobów jest wiele, a jednym z nich jest inwestycja w blogosferę. O popularności tego typu stron internetowych nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jak zatem zacząć i co warto na ten temat wiedzieć?

Blogerzy, czyli infuencerzy

Czy tego chcemy czy nie, blogerzy mają dziś ogromny wpływ na ludzkie gusta, a w konsekwencji na wybory zakupowe. Istnieją branże, takie jak moda, sport, bankowość czy motoryzacja, w których wystarczy jeden wpis znanego blogera, żeby zmienić jakiś trend niemal z dnia na dzień. Właśnie dlatego warto jest, z perspektywy właścicieli firm i przedsiębiorstw, zainteresować się współpracą z jednym, lub z kilkoma blogerami.

Ilość blogów jest wręcz niezliczona, a poruszane na nich tematy nieskończone. Bez względu na to w jakiej branży sami działami, z pewnością jest ktoś, kto pisze ciekawie na ten temat i z chęcią udostępni miejsce na swoim blogu, w zamian oczywiście za pieniądze. Taka forma promowania swoich tekstów to znakomity sposób na pokazanie się w Internecie jako firma wszechstronna i godna zaufania.

Blogerzy wyznaczają trendy i warto bliżej przyjrzeć się ich poczynaniom. Nie każdą firmę będzie stać na każdego blogera – to oczywiste – jednak należy dostosować jego popularność i atrakcyjność do swoich potrzeb. Nasz tekst umieszczony na popularnym blogu to znakomita wizytówka dla firmy, którą można pochwalić się w Internecie.

Formy współpracy

Rynek blogowy jest bardzo szeroki i z pewnością nie będziesz mieć żadnych problemów ze znalezieniem chętnego wydawcy Twoich treści. Podstawową zasadą jest jednak to, że treści te muszą być wysokiej jakości – skorzystasz na tym nie tylko Ty, ale także bloger. Więcej o tym zagadnieniu przeczytasz na blogu marketingowym: http://brand.ceo/pl-pl/content-marketing-promowac-tresci/ jednak musisz wiedzieć, że wysokiej jakości content to absolutna podstawa współpracy z jakimkolwiek blogerem.

Jest to bardzo prosty rachunek – fakt, że zapłacisz blogerowi za współpracę, jeszcze nie czyni z tego umowy życia dla niego. Prawdopodobnie przeżyłby on bez tych pieniędzy. Jeśli jednak będzie to treść wartościowa, zgodna z jego tematyką bloga i poczytna dla przeciętnego internauty, to będzie to dla niego wartością dodaną i z chęcią przyjmie on Cię pod swój adres. Co więcej – nawet podlinkuje (czyli zamieści link do-follow do artykułu), zatem artykuł nie tylko będzie świetną formą promocji dla Ciebie, ale także będzie brał udział w pozycjonowaniu (link building to nieodłączny element SEO).

Istnieją różne formy publikowania artykułów na blogach. Te najlepsze, najbardziej wartościowe, mogą trafić nawet na stronę główną. Wymaga to jednak zaufania blogera i posiadania świetnego zaplecza redaktorskiego – copywriter musi być perfekcjonistą w każdym calu i dostosować tekst do pozostałych artykułów na blogu.

Czasami artykuły oznaczone są jako „materiał partnera zewnętrznego” albo „artykuł sponosorwany”. Nic nie szkodzi, jest to uczciwie wobec odbiorców i także spełnia swoją marketingową rolę. W dalszym ciągu bardzo istotne jest to, żeby był to artykuł jak najlepszej jakości, który będzie atrakcyjny dla czytelnika i zachęci go do odwiedzenia naszej strony.

Świetnym sposobem jest artykuł w formie wypowiedzi eksperckiej, gdzie bloger zamieszcza nas jako specjalistę komentującego jakąś branżową kwestię. Taki content marketing znakomicie działa PR-owo, gdyż stawia nas bezpośrednio w roli eksperta, na którego powołuje się bloger. Taka treść może mieć zarówno formę artykułu eksperckiego, jak i filmu video – czasami lepiej nawet sprawdza się ta druga wersja, która dodatkowo uwiarygodnia przekaz contentu.

Firma i blog? Tylko z agencją!

Promowanie się poprzez blogerów to znakomita forma marketingu, która pozwoli Ci na wybicie się wśród konkurencji. Warto jednak pamiętać, by zawsze polegać na opinii i doświadczeniu agencji marketingowych – nie tylko pomogą one w wybraniu odpowiedniego portalu, ale też  przeprowadzą taką kampanię od A do Z. Agencje posiadają bazę wydawców i zawsze ceny agencyjne są niższe, niż gdy zwraca się do blogera pojedyncza osoba. Agencje posiadają także doświadczone zaplecze redakcyjne, które wie, w jaki sposób pisze się teksty eksperckie. Zanim zdecydujesz się na promowanie treści, które publikujesz na swoich własnych stronach internetowych i profilach w social media, koniecznie skontaktuj się z agencją marketingową. Oceni ona Twój potencjał, zaproponuje konkretne blogi a następnie dojdzie do porozumienia z blogerem i pomoże Ci w napisaniu tekstów. Powodzenia!

Previous Nowe technologie w służbie obywatelom. Przekształcają państwo urzędów w państwo usługowe
Next Na koniec roku rynek usług w chmurze może być wart 600 mln zł

Może to Ci się spodoba

Innowacyjne projekty mają szanse podbić globalne rynki

Zaradność i pomysłowość to cechy, które sprawiają, że polscy przedsiębiorcy mimo relatywnie niewielkiego kapitału i globalnej konkurencji oraz innych barier potrafią przekonać zagranicznych odbiorców do swoich produktów. Wyzwaniem dla biznesu jest zmiana wizerunku polskich

Firma 1Comments

Łatwiejsza relacja firmy z klientami = CRM

Konkurencja na dzisiejszym rynku jest ogromna. Setki, a nawet tysiące firm, rywalizują ze sobą na co dzień, by zdobyć jak największą rzeszę klientów, ponieważ to ma swój bezpośredni przekład na

Polscy przedsiębiorcy przekonują się do faktoringu

Jak wynika z danych przedstawionych przez Polski Związek Faktorów, faktoring jest najszybciej rozwijającą się branżą sektora usług finansowych w Polsce. Wartość wierzytelności wykupionych w 2014 r. przez firmy zrzeszone w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post