Czy trzeba odprowadzać podatek od przychodów z reklam internetowych?

Czy trzeba odprowadzać podatek od przychodów z reklam internetowych?

Niejednokrotnie spotykamy się z umowami udostępnienia przez właścicieli portali internetowych powierzchni owych stron dla celów marketingowych partnerów biznesowych. Czy przychody uzyskiwane z tego tytułu podlegają odliczeniu od podatku przychodowego?

Według obowiązującego w Polsce prawa kwoty wpływu uzyskiwane z wyżej scharakteryzowanego tytułu są klasyfikowane jako sumy pochodzące z dzierżawy. Oznacza to, iż biznesmen przestrzeni internetowych jest zmuszony ująć owe kwoty w corocznym zeznaniu PIT i odprowadzić stosowny podatek.

Promocja internetowa ma zazwyczaj charakter linków, bannerów czy treści informacyjnych. Umowa między usługobiorcą, a administratorem portalu nie ma wpływu prawnego w dziedzinie określania kwoty przychodu. Zazwyczaj są to partnerskie umowy zlecenia i umowy o dzieło.

W praktyce warto w dziedzinie podpisywania takich porozumień zgłosić się do pobliskiego Urzędu Skarbowego w celu uzyskania indywidualnej interpretacji. Po scharakteryzowaniu naszych wątpliwości będziemy mieć 100% gwarancję o prawidłowym sposobie rozliczania przychodów tego rodzaju.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy złożenie korekty zeznania PIT jest niemożliwe?
Next Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Może to Ci się spodoba

e-Firma i Startup 1Comments

Jak przedsiębiorcy reklamują swoje usługi w sieci?

Z powodu wzrostu popytu na sprzęt mobilny i dostęp do Internetu, przedsiębiorcy starają się dostrzegać nowe możliwości w marketingu własnych dóbr. Nie dziwi więc fakt, iż częściej korzystają z reklam

e-Firma i Startup 3 komentarze

Czy warto reklamować firmę w internecie?

Każdy właściciel firmy ma świadomość, że reklama to fundament każdego biznesu. Przede wszystkim pełni rolę informacyjną, ponieważ duża część zainteresowanych klientów dowie się o firmie oraz okryje proponowane usługi i

e-Firma i Startup 1Comments

Jaką metodę reklamy wybrać w sieci?

Prowadzenie działalności przy użyciu Internetu nie jest obecnie nowinką. Marketing rozwija się wszędzie, także w e-przestrzeni mamy z nim do czynienia. Jednymi z jego składników jest pozycjonowanie stron www oraz

e-Firma i Startup 1Comments

Jaki uiścić podatek za lokowanie reklam na stronach internetowych?

Osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej i osiągają przychody z tytułu użyczania powierzchni na reklamy w Internecie, muszą płacić podatek za dzierżawę. Tak postanowił sąd w chwili, kiedy pewna

e-Firma i Startup 0 Comments

Jak reklamować firmę w Niemczech?

Reklama w Niemczech ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić, planując kampanie. Istnieje wiele kanałów reklamowych, które można wykorzystać, a każdy z nich ma swoje unikalne korzyści. Reklama online: Niemcy

Prowadzisz sklep online? Nawiąż współpracę z kurierem!

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i sprzedajesz fizyczne produkty, to potrzebujesz wysyłać  klientom zakupione przez nich przedmioty. Niezależnie od tego, czy wystawiasz asortyment na serwisach aukcyjnych, czy też rozbudowujesz własna e-sklep

1 Comment

  1. Maciej
    01 września, 16:07 Reply
    Co jak co, ale moim zdaniem przychody z reklam internetowych nie są takie duże, żeby trzeba było się z tego rozliczać. Ale jeżeli mamy wątpliwości, to lepiej zapytać w Urzędzie Skarbowym.

Zostaw odpowiedź