Dlaczego warto zaoferować pracownikom kartę sportową?

Dlaczego warto zaoferować pracownikom kartę sportową?

Karta sportowa to jeden z popularnych benefitów pozapłacowych. Jej zaproponowanie pracownikom może przynieść wiele korzyści nie tylko podwładnym, ale i pracodawcy. Tego typu bonus do wynagrodzenia stanowi doskonałą motywację do pracy i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa.

Jak wybrać dobrą kartę sportową dla pracowników?

Karta sportowa jest jednym z najbardziej pożądanych benefitów pozapłacowych, w związku z czym pracodawcy coraz chętniej oferują ją swoim podwładnym. W zależności od jej rodzaju uprawnia ona do bezpłatnego wstępu do różnego typu obiektów sportowych, np. siłowni, basenów czy klubów fitness. Jej popularność może wynikać ze swoistej mody na zdrowy tryb życia i bycie „fit”.

Wybierając kartę sportową dla podwładnych, warto postawić na jak najbardziej kompleksową opcję. Tego typu rozwiązanie oferuje firma Edenred. Proponowane przez nią świadczenia są niezwykle uniwersalne – karta sportowa połączona jest bowiem z kartą na kulturę, przez co umożliwia dostęp nie tylko do aktywności fizycznej, ale i różnego typu wydarzeń czy imprez. Do jej głównych zalet należy fakt, że to pracownicy we własnym zakresie decydują, na co przeznaczą przyznany im dodatek. W przypadku karty sportowej samodzielnie mogą więc wybrać preferowany rodzaj zajęć czy ćwiczeń w ramach jednego z wielu obiektów. Co istotne, niewykorzystane w danym miesiącu środki na karcie nie przepadają, tylko przechodzą na kolejny miesiąc. Dzięki temu pracownicy mają możliwość dostosowania wymiaru aktywności fizycznej do swoich aktualnych potrzeb. Do programu benefitowego mogą również dopisać kogoś z rodziny.

Dlaczego warto zaproponować pracownikom kartę sportową?

Karta sportowa, tak jak inne benefity pozapłacowe, ma jeden, główny cel – zmotywowanie podwładnych do osiągania lepszych wyników w pracy. Przyznanie takiego dodatku do pensji doskonale spełnia swoją funkcję. Dzięki niemu pracownicy czują, że pracodawca o nich dba i wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, dostosowując warunki zatrudnienia do ich indywidualnych potrzeb i pozwalając im na wypracowanie lepszej równowagi między życiem prywatnym i zawodowym. Takie docenienie ze strony przełożonego sprawia, że stają się bardziej lojalni wobec przedsiębiorstwa i chętniej angażują się w wykonywanie codziennych zadań służbowych.

Karta sportowa pomaga też podwładnym w zadbaniu o kondycję fizyczną. Należy przy tym pamiętać, że osoby, które regularnie ćwiczą, nie tylko są zdrowsze, ale mają także lepsze samopoczucie, ponieważ uprawianie sportu wzmaga wydzielanie endorfiny, czyli tzw. hormonu szczęścia. Oprócz tego, cykliczne uczestnictwo w zajęciach sportowych redukuje stres i nadmierne napięcie oraz pozwala się zrelaksować. Dając podwładnym dostęp do takiego benefitu pozapłacowego, można więc liczyć na to, że zyskają oni więcej energii i będą pozytywniej nastawieni do życia, co przełoży się również na sposób wykonywania przez nich obowiązków zawodowych. Z czasem wzrośnie zatem nie tylko ich produktywność i efektywność, ale i  poziom satysfakcji z pracy.

Previous Autogaz do końca roku może jeszcze lekko drożeć. Wciąż pozostaje atrakcyjną alternatywą dla benzyny
Next Blisko połowa pracowników padła ofiarą mobbingu. Tylko co czwarta firma stara się temu przeciwdziałać

Może to Ci się spodoba

Co trzecia firma w Polsce opracowała cyfrową strategię

Cyfryzacja stała się dla biznesu koniecznością i priorytetem – niezależnie od wielkości organizacji i branży. Jest warunkiem utrzymania się na rynku, umożliwia tworzenie nowych modeli biznesowych i możliwość lepszego odpowiadania na potrzeby klientów w czasie

Od lipca fiskus będzie kontrolować firmy przez Jednolity Plik Kontrolny

Po 1 lipca urzędy skarbowe będą przeprowadzać kontrole skarbowe elektronicznie, z wykorzystaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Zmiany te wymagają od firm dostosowania swoich systemów informatycznych, które od tego momentu będą musiały

Co piąta firma ujawnia wysokość wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę

W zdecydowanej większości ogłoszeń o pracę wynagrodzenie nie jest ujawniane, ponieważ najczęściej uzależnione jest od doświadczenia danego pracownika.. Jednak 19 proc. firm decyduje się na upublicznienie oferowanych na danym stanowisku zarobków.  Podanie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post