Ile kosztuje otwarcie własnej pizzerii?

Ile kosztuje otwarcie własnej pizzerii?

Jeszcze kilka lat temu pizzerie były uważane za bardzo łatwy i dochodowy biznes. Powstawały w szybkim tempie i przyciągały klientów zainteresowanych jedzeniem typu fast food. Z czasem jednak realia się zmieniły i koszty utrzymania wzrosły. Czy w obecnej sytuacji warto zakładać punkt gastronomiczny, który specjalizuje się w przygotowywaniu pizzy?

Podstawową kwestią, o której powinien pamiętać początkujący przedsiębiorca są sprawy sanitarne oraz europejskie standardy HACCP. Przede wszystkim należy przeszkolić zatrudnionych pracowników oraz realizować postanowienia unijne. Koszty są relatywnie niskie i wynieść mogą maksymalnie 5-6 tys. zł (w zależności od liczby podwładnych).

Ogromne znaczenie ma wybór lokalizacji, dzięki której do lokalu przybędzie wielu klientów. Najlepiej wybrać centrum, jednak w dużych miastach ceny są zbyt wysokie i są w stanie zniszczyć najbardziej kreatywny interes. Dlatego strzałem w dziesiątkę są duże osiedla rodzinne, drogi dojazdowe oraz ruchliwe ulice lub sąsiedztwo dużych obiektów (np. międzynarodowa korporacja, basen, tor wyścigowy, strzelnica). Ale to nie wszystko. Wiele osób zwraca uwagę na wystrój wnętrza, walory estetyczne, klimat, dobrą atmosferę, duży i bezpłatny parking, miejsca dla palaczy, sprzedaż na wynos (lub z dowozem) oraz ogródki piwne. Wbrew pozorom wymagania są naprawdę wysokie i niewiele pizzerii spełnia wszystkie oczekiwania.

Dobry lokal gastronomiczny powinien posiadać wysokiej klasy sprzęt oraz specjalistyczne wyposażenie. Chodzi głównie o piece do wypieku pizzy, kuchenki gazowe, meble, naczynia, system komputerowy do sprzedaży dań oraz wiele innych (w zależności od pomysłów właściciela). Po zsumowaniu liczba może być dość zaskakująca – w przedziale od 120 do 150 tys. zł. Oczywiście można zainwestować w urządzenia z drugiej ręki. Jednak ich jakość może być zdecydowanie niższa, a awaryjność wpłynie na szybkość obsługi.

W pizzerii bardzo ważny jest personel, który obsługuje klientów, przygotowuje i przynosi posiłki, pobiera płatności oraz prowadzi rozmowy. Jeśli na sali znajdują się miejsca dla około 30-40 gości (około 8 stolików), wówczas na jednej zmianie musi pracować minimum jeden kelner, jeden barman i dwóch kucharzy. Każdy z pracowników ma pewne oczekiwania finansowe oraz liczy na prowizje od sprzedaży lub inne formy dodatkowego wynagradzania za solidną pracę. Aby właściciel nie musiał podejmować wszystkich działań samodzielnie może przyjąć doświadczonego menadżera, który jest w stanie pokierować działalnością i zaprowadzić ją na sam szczyt.

W okresie zwiększonego zainteresowania zdrową żywnością oraz sprawami ekologii warto wykorzystać ten fakt i wprowadzić niestandardowe rozwiązania, np. tylko dobre produkty, wyprodukowane i kupione w Polsce, bez konserwantów i wzmacniaczy smaku. To bardzo ważne dla osób liczących kalorie i zainteresowanych procesem powstawania pizzy.

Aby przygotowanie i wydawanie pizzy nie trwało wieki dobrze jest zakupić wydajny piec, mieszadełka do ciasta, chłodziarki i lodówki, krajalnice, zmywarki przemysłowe, okapy, kuchenki mikrofalowe oraz elektryczne, blaty, garnki, sztućce, naczynia, szkło oraz pojazdy dostawcze i transportowe (np. skuter). Łączny koszt wszystkich zakupów powinien zamknąć się na 160 tys. zł.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?
Next Ile zarabia samodzielny fryzjer?

Może to Ci się spodoba

Co piąta firma ujawnia wysokość wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę

W zdecydowanej większości ogłoszeń o pracę wynagrodzenie nie jest ujawniane, ponieważ najczęściej uzależnione jest od doświadczenia danego pracownika.. Jednak 19 proc. firm decyduje się na upublicznienie oferowanych na danym stanowisku zarobków.  Podanie

Firma 1Comments

Do końca roku w Polsce będzie 23 tys. e-sklepów. Dla 87 proc. właścicieli jest to opłacalny biznes

W tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 roku – 63 mld zł. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów przekroczy

Prawo dla firm 0 Comments

Sukcesja firmy po śmierci właściciela będzie prostsza. Nowe prawo wchodzi w życie 25 listopada

W niedzielę zacznie obowiązywać ustawa o sukcesji firm rodzinnych, która umożliwi sprawne kontynuowanie działalności przedsiębiorstwa po śmierci jego właściciela. Adresatem nowych rozwiązań są ponad 2 mln przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG, z których przeszło

Przedsiębiorcy chcą ograniczyć koszty podróży służbowych, ale nie zamierzają zmniejszać ich częstotliwości

Co trzecia polska firma zamierza w tym roku obniżyć koszty delegacji. Nie chcą one jednak zmniejszać częstotliwości podróży służbowych, ale lepiej nimi zarządzać. Wprawdzie 61 proc. firm ma politykę podróży służbowych,

Zakładam firmę 3 komentarze

Dlaczego warto otworzyć swoją działalność?

Każdy pracownik przyjęty w dużej korporacji wie, że działa dla dobra ogółu. Dodatkowo otrzymuje średnią pensję i niezbyt atrakcyjny pakiet usług socjalnych. Aby to naprawić większość podwładnych pisze się na

Prawo dla firm 0 Comments

Resort rozwoju przyspiesza prace nad wspieraniem innowacyjności

W Ministerstwie Rozwoju trwają prace nad systemowym pakietem wsparcia, który ma zwiększyć innowacyjność gospodarki. Program „Start in Poland” ma za zadanie zlikwidować lukę kapitałową i zachęcić prywatnych przedsiębiorców do inwestycji. Zmiany

11 komentarzy

  1. Maciej90
    08 sierpnia, 00:23 Reply
    Czy ktoś się może orientuje, czy koszty otwarcia pizzerii znacznie różnią się od otwarcia zwykłego lokalu gastronomicznego?
    • Lukasz17
      08 sierpnia, 00:25 Reply
      Wszystko zależy czy mówimy o podobnej powierzchni użytkowej - co przekłada się na ewentualne koszty wynajęcia lokalu.
      • Maciej90
        08 sierpnia, 00:26 Reply
        Powiedzmy, że w obu przypadkach mówimy o takim samym metrażu docelowym - zarówno pizzerii jak i lokalu gastronomicznego.
        • Lukasz17
          08 sierpnia, 00:26 Reply
          W takim wypadku w mojej ocenie należy wziąć pod uwagę ilość zatrudnionego personelu. To przekłada się bezpośrednio na zysk.
          • Maciej90
            08 sierpnia, 00:27
            Zatem powiedzmy, że mówimy o identycznych dwóch lokalach, w których pracuje dokładnie ta sama ilość osób.
  2. Lukasz17
    08 sierpnia, 00:29 Reply
    @maciej90 W takiej sytuacji sądzę, że koszty mogą być na podobnym poziomie, ewentualnie mogą różnić się tym, że prowadzenie ogólnego baru gastronomicznego wiąże się ze sprowadzaniem różnych innych produktów spożywczych.
    • Maciej90
      08 sierpnia, 00:29 Reply
      Dziękuję za odpowiedź. Szczerze powiedziawszy nie pomyślałem o tym, a może to przełożyć się na niemałą różnicę.
      • JanW
        08 sierpnia, 00:31 Reply
        Sądzę, że warto wziąć pod uwagę jeszcze konkurencję w miasteczku - jeśli istnieje już pizzeria, pomyślałbym o otworzeniu restauracji.
  3. JanW
    08 sierpnia, 00:30 Reply
    Według mnie ten artykuł trafia w sedno. Nie bez powodu poleciłem go swoim znajomym, którzy planują rozkręcić własną pizzerię.
  4. mejk
    20 grudnia, 11:49 Reply
    Moim zdaniem pizzeria to wielkie przedsięwzięcie i sprawdzi się jedynie tam, gdzie nie ma żadnych lokali tego typu.
  5. Emil
    09 kwietnia, 14:58 Reply
    no na pewno dużo kosztuje sprzęt, ale są takie firmy które swoje urządzenia wypożyczają, na przykład Winterhalter swoje zmywarki. To sposób na to aby troche zaoszczędzić

Zostaw odpowiedź