Jak skutecznie reklamować się na Facebooku?

Jak skutecznie reklamować się na Facebooku?

Dzięki reklamie na Facebooku firma może realizować różne cele i dotrzeć z komunikatem do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Zobacz, jak poprawnie wybrać cel kampanii reklamowej na Facebooku i jakie możliwości oferuje serwis w zakresie targetowania reklam.

Reklama na Facebooku – cele kampanii

W Polsce z Facebooka korzysta ponad 15 mln internautów. Ogromnym błędem byłoby ignorowanie tak dużej i różnorodnej społeczności potencjalnych klientów. W zakresie reklamy serwis oferuje wszechstronne możliwości, pozwala realizować różnego rodzaju cele.

reklama na facebook

Facebook cele kampanii dzieli na trzy grupy:

Świadomość:

  • Rozpoznawalność marki – zwiększenie rozpoznawalności firmy, marki, produktów i usług.

  • Zasięg – dotarcie do jak największego grona osób z grupy docelowej.

Działania:

  • Ruch – zwiększenie ruchu na stronie internetowej (istnieje możliwość przekierowania odbiorców na dowolny adres URL).

  • Aktywność – możliwość dotarcia do osób skłonnych do interakcji z postem (polubienia, komentarze, udostępnienia).

  • Instalacje aplikacji (możliwość przekierowania użytkowników do strony, na której będą mogli pobrać aplikację).

  • Wyświetlenia filmu – możliwość zaprezentowania filmów reklamowych wybranej grupie osób.

  • Pozyskiwanie kontaktów – możliwość zdobycia danych teleadresowych osób zainteresowanych naszym produktem (np. subskrypcja biuletynu).

  • Wiadomości – nawiązanie kontaktu z potencjalnymi lub dotychczasowymi klientami.

Konwersja:

  • Konwersje – realizacja pożądanych działań na stronie (zakup, pobranie aplikacji, rejestracja na stronie itp.).

  • Sprzedaż z katalogu – prezentacja produktów z katalogu sklepu internetowego w celu zwiększenia sprzedaży.

  • Ruch w firmie – promocja fizycznych lokalizacji firmy wśród lokalnej społeczności.

Reklama na Facebooku to bardzo skuteczne i efektywne narzędzie, pod warunkiem jednak, że wybierzemy właściwą strategię. Cel kampanii musi być dostosowany do charakteru prowadzonej działalności (inne cele będzie miał sklep internetowy z dużym asortymentem, a inne lokalna firma usługowa) aktualnych potrzeb firmy (np. chęć zwiększenia sprzedaży zapomnianego nieco produktu) i etapu rozwoju (w początkowej fazie działalności można się skupić na zwiększeniu rozpoznawalności marki, nieco później zaś skupić się na pozyskaniu klientów). Ads Manager Facebooka oferuje o wiele większe możliwości reklamowe niż usługa „Promuj post”. Kampanie zainicjowane w menadżerze można precyzyjniej stargetować na odpowiednie grupy docelowe. Nieco łatwiej można także monitorować efekty działań i wprowadzać zmiany. Jeśli nie wiesz, jaki cel wybrać, zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalisty, który pomoże ci przeprowadzić od A do Z kampanię reklamową na Facebooku, jak np. https://socialelite.pl/.

Reklama na Facebooku – jak określić budżet?

Wybór celu to tak naprawdę dopiero pierwszy krok, kolejny wiąże się z wyborem nazwy kampanii i określeniem ilości środków, jakie chcemy przeznaczyć na reklamę. Dzięki nazwie łatwiej będzie można śledzić wyniki kampanii w menadżerze. Najlepiej, kiedy nazwa nie tylko będzie prosta i jasna, ale także odzwierciedlała rzeczywisty cel kampanii (np. Konwersje – sprzedaż produktu X). O ile wybór nazwy nie powinien sprawić większego problemu nawet początkującym reklamodawcom, tak określenie budżetu wymaga nieco większej wiedzy i doświadczenia. Zakładka „Optymalizacja budżetu kampanii” umożliwia precyzyjne określenie budżetu na każdą kampanię i grupę docelową. Warto każdą kampanię kierować do kilku grup odbiorców, dzięki czemu będziemy mogli dotrzeć do różnych użytkowników i zobaczyć, ile kosztuje dotarcie do konkretnej grupy i ewentualnie zrezygnować z tej, która jest mało opłacalna z uwagi na wysokie koszty dotarcia. Wybierając opcję „Optymalizacja budżetu kampanii” Facebook automatycznie rozdzieli budżet pomiędzy określone grupy docelowe w taki sposób, że większość zostanie przyporządkowana do grup, do których dotarcie okaże się najtańsze.  To dobre rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na rezultatach. Jeśli jednak, mimo kosztów, chcemy dotrzeć do różnych grup, warto samodzielnie podzielić środki na różne grupy.

Targetowanie reklam na Facebooku

Najważniejszym elementem kampanii, decydującym o skuteczności, jest wybór właściwej grupy docelowej. Facebook oferuje szerokie możliwości kierowania reklam do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Jeśli wiemy, do kogo chcemy skierować nasz komunikat reklamowy, to określenie kryteriów, według których będzie prezentowana reklama wybranym użytkownikom, nie powinno sprawić nikomu problemu. Warto jedynie pamiętać, aby nie popełnić powszechnego błędu, wynikającego najczęściej z pychy przedsiębiorców (wielu jest przekonanych, że ich oferta jest na tyle wyjątkowa, że może zainteresować każdego) i nie ustalać zbyt szerokiego grona odbiorców (to dobra opcja w przypadku działań nakierowanych na zwiększenie rozpoznawalności marki). Duży zasięg nie jest gwarancją skuteczności reklamy. Im precyzyjniej określimy grupę odbiorców, tym większy sukces osiągniemy. Dostępne opcje w procesie tworzenia grup odbiorców:

  • Lokalizacja (kierowanie reklam na podstawie lokalizacji – krajów, województw, regionów, miast, okręgów i kodów pocztowych).

  • Wiek

  • Płeć

  • Język (możliwość kierowania reklam do osób posługujących się danym językiem).

  • Szczegółowe targetowanie (możliwość wykluczenia pewnych osób z grupy odbiorców, na przykład prowadząc restaurację specjalizująca się w daniach mięsnych, można zrezygnować z wyświetlania reklamy wegetarianom).

  • Połączenia (możliwość uwzględnienia lub wykluczenia osób z grupy odbiorców na podstawie powiązań ze stronami, aplikacjami czy wdarzeniami).

  • Niestandardowi odbiorcy (możliwość tworzenia grup z listy osób znanych).

Podsumowanie

Reklama na Facebooku to jedno ze skuteczniejszych narzędzi w zakresie komunikacji firm z klientami, dostępnych obecnie w Internecie. Dzięki niej można dotrzeć z informacją o produktach i usługach do staranni określonej grupy odbiorców, zwiększyć ruch na stronie internetowej (dzięki możliwości przekierowania), zwiększyć lojalność dotychczasowych klientów, zbudować zaufanie do marki, zwiększyć zasięg oddziaływania oraz wykreować pożądany wizerunek firmy.

Previous Omnichannel, czyli jak łączyć sprzedaż offline z online?
Next Jak wygląda legalny eksport chemikaliów?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Zdecydowana większość konsumentów chce kupować przez internet

Cyfrowe technologie mają ogromny wpływ na handel. Prawie połowa konsumentów łączy różne kanały zakupowe, a zdecydowana większość chce mieć możliwość zarezerwowania online produktów i odebrania ich osobiście w sklepie. Taka multikanałowość to

Wiadomości 0 Comments

Kiedy i jak złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego?

Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego jest sprawą oczywistą, gdy zbliżamy się do pełnoletności. Większość z nas ma świadomość tego, że dowód należy wymienić, gdy zmianie ulegną dane w nim

Wiadomości 0 Comments

Apetyt na 1/4 finału rośnie – Tramwaj Kibica wraca do Warszawy i zagrzewa Orły Nawałki do walki!

Wyjście polskiej reprezentacji z grupy napawa serca Kibiców nadzieją. Apetyt rośnie! Czuć radosną atmosferę i przygotowania do wsparcia naszej drużyny. Chcąc uczcić dobrą formę Orłów Nawałki wraca na warszawskie ulice

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post