Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Wybór dobrego biura rachunkowego ułatwi nam zarządzanie firmą i przyczyni się do obniżenia stresu wywołanego obawą o ewentualne niezawinione przez nas błędy. Jak jednak dokonać go, aby nie żałować podjętej przez siebie decyzji?

Przystępując do poszukiwania podmiotu, który wesprze nas w niełatwym zadaniu związanym z prowadzeniem firmowej księgowości zazwyczaj sugerujemy się przede wszystkim ceną świadczonych przez niego usług. Taka postawa wydaje się zrozumiała zwłaszcza w odniesieniu do firm inaugurujących dopiero swoją działalność, wiadomo bowiem, że ich właściciele muszą liczyć się ze sporymi kosztami podejmowanych przez siebie działań, zyski nie pojawiają się zaś równie szybko. Niejednokrotnie okazuje się jednak, że najtańsze biuro rachunkowe jest jednocześnie podmiotem najmniej wartościowym, a współpraca z nim generuje więcej nieprzyjemnych sytuacji niż samodzielne zagłębianie tajników ustawy o rachunkowości.

Jednym z pierwszych działań podejmowanych przez przedsiębiorcę powinno być zatem upewnienie się, że biuro rachunkowe budzące jego zainteresowanie spełnia wymogi formalne umożliwiające mu oferowanie świadczonych przez siebie usług. Kluczowe znaczenie wydaje się mieć w tym kontekście certyfikat wydawany przez ministra finansów, warto jednak sprawdzić również, czy firma jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów księgowych. Nawet spełnianie tego rodzaju wymogów nie daje nam stuprocentowej pewności tego, że nawiązujemy współprace z firmą, która nas nie rozczaruje, jeśli jednak mówimy o podmiocie, który nie może pochwalić się wymienionymi powyżej dokumentami, najprawdopodobniej współpraca z nim jest w stanie przynieść nam więcej strat niż korzyści.

Nie wolno zapominać również o tym, że nawet pracownikowi najlepszego biura rachunkowego zdarzają się błędy, które mogą przynieść szkodę firmie, której pomaga. Na szczęście, polskie prawo chroni przedsiębiorców przed konsekwencjami takich zdarzeń, na biurach rachunkowych ciąży bowiem ustawowy obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Jeszcze przed podpisaniem stosownej umowy warto zatem upewnić się, że również firma, która wzbudziła nasze zaufanie przestrzega tego zapisu ustawy, w innym wypadku bowiem współpraca z nią może przyczynić się do znaczącego obniżenia się pozycji rynkowej firmy, która wykazała się przesadnym zaufaniem do swojego kontrahenta.

 

Źródło: Materiał prasowy

Previous Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego
Next Jak stworzyć skuteczny biznesplan?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jaki zakres obejmuje ustawa umorzeniowa?

W ubiegłym roku sejm zatwierdził tzw. ustawę umorzeniową mającą na celu zagwarantowanie polskim przedsiębiorcom prawa do abolicji kosztów ZUS za okres 1999- 2009. Projekt przytoczonej ustawy został zgłoszony w marcu

Mała firma 2 komentarze

Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest

Mała firma 0 Comments

Jaką umowę podpisać wysyłając pracownika na kurs?

Pracobiorcy biorący udział w szkoleniach mających na celu podwyższenie ich doświadczenia, mogą wystąpić o dodatkowe środki ze strony właściciela zakładu pracy. Usługodawca powinien bezwarunkowo ustosunkowywać się do takich wniosków, ponieważ

Na co należy zwrócić uwagę, rozliczając podatek z Niemiec?

Przed złożeniem deklaracji podatkowej w niemieckim urzędzie skarbowym, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii, które mogą okazać się niezbędne do prawidłowego rozliczenia podatku. Z artykułu dowiesz się, jakie koszty można

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jak stworzyć umowę?

Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać

Mała firma 0 Comments

Czym różni się koszt podatkowy od rachunkowego?

Podczas prowadzenia działalności gospodarczej już od początku biznesu musimy liczyć się z kosztami, które pojawiają się przez cały okres działalności przedsiębiorstwa. Każdy poniesiony przez właściciela firmy wydatek wiąże się ze

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź