Kampania Ads – jak zwiększyć jej efektywność?

Kampania Ads – jak zwiększyć jej efektywność?

Google Ads umożliwia stworzenie kampanii reklamowych, których treści wraz z linkami prowadzącymi do interesującej nas strony wyświetlane są w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie oraz partnerskich stronach współpracujących z Google w ramach programu AdSense. Obecnie tworzenie kampanii Ads jest nieco trudniejsze, niż do tej pory. Wraz z rozwojem zabezpieczeń i wzrostem zainteresowania względem platformy, aby osiągnąć pożądane rezultaty należy zastosować pewne znane fachowcom rozwiązania. Jak zwiększyć efektywność Google Ads? Sprawdźmy.

Widget odliczający czas – czyli Countdown Widget AdWords

Widget AdWords odliczający czas do zakończenia oferty promocyjnej jest doskonałym motywatorem do podjęcia działań na praktycznie każdego klienta. Jego zastosowanie przełoży się na większą ilość kliknięć w reklamę i ostatecznie również statystycznie lepszą konwersję. Pamiętajmy jednak, że nadużywanie terminowych promocji nie działa zbyt dobrze na wizerunek firmy. Zabieg ten stosujmy zatem z umiarem.

Jak użyć Widget Countdown w kampanii Google Ads? Wystarczy, że wpiszesz {= w panelu i opiszesz ile czasu trwa promocja.

Mierz ilość połączeń

Google w ostatnim czasie uruchomiło dodatkową funkcjonalność dzięki której możemy uzyskać informacje na temat ile osób kontaktuje się z naszą firmą za pośrednictwem telefonu. Umożliwia to choćby sprawdzenie, jaki sposób kontaktu preferują osoby zainteresowane ofertą.

Zainwestuj w reklamę rozszerzoną lub dynamiczną

Reklamy rozszerzone i dynamiczne dają nieco więcej elastyczności i uniwersalności inwestującym w nie przedsiębiorcom. Reklamy dynamiczne wyświetlane są w oparciu o treść strony internetowej a nie słowa kluczowe. Jeśli bot nie odnajdzie słowa kluczowego w naszej reklamie, to przeszuka zawartość strony podanej w linku i dopasuje nagłówek automatycznie względem frazy zawartej na witrynie. Rozszerzone reklamy Ads umożliwiają dodanie kolejnych informacji do ich treści, które mogą być istotne z punktu widzenia klienta. Dodatkową zaletą wykupienia tego typu reklam jest to, że są one wyświetlane wyżej od innych, gdyż Google rozpoznaje je jako bardziej atrakcyjne.

Optymalizacja pod względem SEO

Nie tylko witryny internetowe, czy treści na nich zamieszczone muszą być optymalizowane pod względem SEO. Ta sama zasada dotyczyć będzie również treści reklam. Jeśli chcemy, aby nasze kampanie Ads były skuteczne to zadanie powinniśmy powierzyć fachowcom, którzy zadbają o to, aby fraza lub frazy na jakie się pozycjonujemy były sformułowane w odpowiedni sposób – czyli taki, który przełoży się na konwersję.

Zawsze aktualnie!

Nie ma chyba nic gorszego, jak reklama, która mówi o promocji, która już dawno się zakończyła lub – o zgrozo – klient wchodzi na witrynę, gdzie usługi lub produkty zwiększyły swoją cenę. Jeśli nie chcemy zostać posądzeni o brak profesjonalizmu i już na starcie mocno stracić w oczach potencjalnego klienta. Pamiętajmy zatem o tym, żeby na bieżąco kontrolować treści znajdujące się w naszej kampanii Ads i sprawdzać, czy są one zgodne z aktualną ofertę zamieszczoną na stronie firmy.

Previous Cyberwojna trwa. Orężem są nie tylko wirusy i ataki hakerów, lecz także kampanie dezinformacyjne
Next Połączenie Orlenu i Lotosu może być niekorzystne dla rynku

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Media społecznościowe to miejsce najgorętszych dyskusji o bankach i oszczędzaniu

Internauci chętnie dyskutują w sieci o oszczędnościach. W I kwartale tego roku w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 90 proc. wszystkich wzmianek o bankach – wynika z badania IMM. Klienci radzą, czasami dają gotowe rozwiązania.

Wiadomości 0 Comments

Wzrost gospodarczy na świecie i w UE nabiera tempa

Dane płynące zarówno z gospodarki strefy euro, jak i amerykańskiej są wyższe od oczekiwań. To jednak nie przekłada się na szybszy wzrost płac, a więc i cen. Jak podkreśla analityk Templeton Asset Management TFI,

Wiadomości 0 Comments

Rusza budowa nowego systemu informatycznego dla ZUS

Zarząd Zakładu Ubezpieczeń Społecznych podjął właśnie decyzję o rozpoczęciu procesu budowy Kompleksowego Systemu Informatycznego 2.0, który ma zastąpić system eksploatowany w ZUS od 20 lat. W informatyce taki okres to kilka epok,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post