Kiedy firma musi prowadzić pełną księgowość?

Kiedy firma musi prowadzić pełną księgowość?

Sprawnie prowadzona księgowość, to podstawa każdego biznesu. Jest to szczególnie trudne, gdy prowadzimy firmę za granicą. Kogo obowiązuje konieczność prowadzenia pełnej księgowości firmy? Jak sobie z nią poradzić?

Na czym polega pełna księgowość?

Prowadzenie pełnej księgowości, polega na gromadzeniu i ewidencjonowaniu dokumentacji księgowej. Wszelkie przychody i rozchody muszą być skrupulatnie zapisane. Konieczna jest ewidencja aktywów i zobowiązań. Firmy o profilu handlowym muszą także ewidencjonować magazyn. Na koniec okresu rozliczeniowego oblicza się zyski i straty, robi bilanse oraz sporządza deklaracje podatkowe. Następuje to nie z końcem roku kalendarzowego, lecz po roku działalności spółki (dwunastu miesiącach od rejestracji w przypadku spółki limited). Na potrzeby rejestru firm w Wielkiej Brytanii; Companies House, sporządzany jest roczny bilans. Do urzędu skarbowego HMRC spółka będąca płatnikiem VAT, składa rozliczenie od towarów i usług. Rozliczeniu podlegają dywidendy, pensje dyrektorów i pracowników. Kolejnym rozliczeniem są materiały, towary i usługi oraz odbiorcy, których płatności zostały odroczone. Pełna księgowość wymaga rozliczeń z bankami, ewidencji środków trwałych i stanów magazynowych. Za księgowość spółki LTD odpowiedzialność ponosi dyrektor i sekretarz. Cała dokumentacja musi być przechowywana w siedzibie spółki lub miejscu uznanym za odpowiednie przez dyrektorów. W przypadku przeniesienia dokumentacji w inne miejsce, niż siedziba spółki, konieczne jest powiadomienie rejestru firm. Właściwym miejscem jest biuro księgowe, które w każdym momencie może udostępnić ją organom kontrolnym. Dokumentację przechowujemy 6 lat. Jeżeli część dokumentacji znajduje się poza terenem UK, wtedy spółka ma pół roku na jej uzupełnienie.

Księgowość spółki limited w UK.

Prowadzenie pełnej księgowości za granicą nie jest łatwe. Wymaga znajomości przepisów prawnych i podatkowych oraz śledzenia zachodzących w nich zmian. Obowiązuje ona wszystkie spółki limited zarejestrowane w Anglii, Szkocji i Walii. Ponieważ wyniki finansowe spółek są udostępniane publicznie, nie można pozwolić sobie na błędy. W przypadku kontroli, pomyłki grożą konsekwencjami finansowymi. Bez względu na to, czy spółka wykazuje obroty, czy nie, a nawet w przypadku zawieszenia działalności, firma limited zobowiązana jest do prowadzenia pełnej księgowości.

Jak prawidłowo prowadzić pełną księgowość nie będąc rezydentem UK?

Prowadząc spółkę LTD, nie musimy przebywać w Wielkiej Brytanii i posiadać tam fizyczną siedzibę firmy.

„Doświadczony zespół Kancelarii lub biura rachunkowego zapewni prawidłowe, bieżące i rzetelne rozliczenia księgowe oraz prowadzenie terminowych raportów rocznych. Bez konieczności każdorazowej wizyty w Wielkiej Brytanii nasi klienci mogą zajmować się firmą i jej rozwojem, gdy wszystkimi sprawami podatkowymi zajmiemy się my.” – mówi Michał Oprych, koordynator zespołu Tax Angels, dyrektor zarządzający międzynarodową Kancelarią podatkową.

Właściwie wybrana kancelaria podatkowa zajmie się wszystkimi formalnościami związanymi z założeniem spółki, jak też jej księgowością. Nie będziemy musieli śledzić przepisów i zmian w prawie podatkowym. Niewielki miesięczny abonament zapewni nam wsparcie profesjonalistów czuwających nad księgami podatkowymi

Previous Zasady zatrudniania cudzoziemców
Next Filtry do wody jako rozwiązanie do biura - czy to się opłaca?

Może to Ci się spodoba

Rynek elastycznych biur w Polsce przeżywa rozkwit

Rynek elastycznych biur to jeden z najsilniejszych trendów w sektorze nieruchomości biurowych – wynika z raportu firmy doradczej Savills. W tym modelu firma, w zależności od jej profilu i wielkości, może wybrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie,

Zabezpiecz swoją firmę przed pożarem lub włamaniem

Planując otworzenie biznesu bierzesz pod uwagę wiele czynników. Ale czy pamiętasz o bezpieczeństwie? Ryzykiem dla Twojej firmy jest nie tylko brak powodzenia na rynku. Zagrożeniem są również wypadki losowe, takie

Jak napisać dobry biznesplan?

Pierwszym krokiem każdego początkującego przedsiębiorcy, który posiada pomysł na dochodowy biznes i chce jak najszybciej powołać go do życia, jest skonstruowanie biznesplanu. Czy ten dokument jest faktycznie taki istotny? Co

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post