Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych świadczeń. Problem może wyniknąć, kiedy posiadacz miejsca domaga się, żeby faktury były wystawione na jego dane identyfikacyjne.

Wszelkie wydatki muszą być udokumentowane w protokołach kasowych przedsiębiorstwa. Regulując faktury i tworząc rejestr możemy przed organami skarbowymi udowodnić nakłady pieniężne. Organy podatkowe niejednokrotnie nie uznają innych dokumentów potwierdzających wszelkie koszty. W takiej sytuacji można zwrócić się z prośbą do sądu o wyjaśnienie danej sprawy.

W ostatnich latach ukazało się wiele spraw sądowych odnoszących się do powyższej kwestii. Sądy za każdym razem uznawały inne dokumenty dowodzące poniesionych nakładów pieniężnych i umożliwiały włączenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.

Należy jednak mieć na uwadze poglądy instytucji podatkowych, które wielokrotnie komplikują rozliczanie się. Są to bowiem podmioty, które dokładnie przestrzegają określonych reguł. Wtedy trzeba się dokładnie zastanowić czy warto rozpoczynać z nimi konflikt.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Po jakim czasie można anulować umowę na okres próbny?
Next Kiedy ponosimy konsekwencje jak rezygnujemy z wynagrodzenia?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na

Koszty 0 Comments

Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?

Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w

Koszty 0 Comments

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do

Koszty 0 Comments

Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?

Zgodnie z obowiązującym prawem każdy przedsiębiorca powinien notować i księgować koszty uzyskania przychodu. Jest to ustawowa czynność każdego właściciela firmy i powinna być przestrzegana. Należy jednak wcześniej wyjaśnić: czym w

Koszty 1Comments

Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?

Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe. Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma

Podatki 6 komentarzy

Wydatki na psa – ochroniarza jako koszty uzyskania przychodu

Gdy przedsiębiorca „zatrudni” psa do ochrony firmy, może odliczyć wydatki poniesione na utrzymanie zwierzęcia od dochodu. Jako koszty uzyskania przychodu można zakwalifikować wydatki poniesione nie tylko na wyżywienie, ale też

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź