Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów

Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów

Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży, jak również korzystanie z nowoczesnych technologii.

Polski rynek – i nie tylko – od lat cechuje klientocentryzm. Nie jest tajemnicą, że pozyskanie klienta stanowi wyzwanie, przed którym stale musi stawać biznes. Jeszcze poważniejszym zagadnieniem jest jego utrzymanie – zbudowanie z nim relacji, aby pozostał lojalny marce. Klient, którego wrażenie z zakupu będzie pozytywne, będzie wracał do sklepu. I odwrotnie – negatywne doświadczenie klienta odbije się na jego utracie na rzecz konkurencji. W czasach, w których na jakość doświadczenia wpływa znacznie więcej niż sam produkt – jakość obsługi w sklepie, dostępność, wygląd sklepu, atrakcyjne promocje itp., jedyną strategią biznesową jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta – konsumenta 2.0.

Klient offline i online

Dane Gemius Polska dla e-commerce wskazują, że już 56% internautów dokonuje zakupów online – w ciągu roku odsetek ten wzrósł z 54%. Tendencja jest jasna – coraz więcej naszych rodaków decyduje się na przeniesienie przynajmniej części zakupów do Internetu. Oczywiście, zakupy za pośrednictwem Internetu mają swoje wady – przede wszystkim niemożność natychmiastowego odebrania produktu oraz ograniczoną możliwość „poznania” – nie ma możliwości dotknięcia, poczucia produktów. Dlatego też często możemy spotkać się ze zjawiskiem ROPO – research online, purchase offline oraz odwrócone ROPO – gdy produktu poszukuje się w sklepie stacjonarnym, a kupuje się go w sklepie online. Rośnie również popularność korzystania z kilku kanałów przy procesie zakupu – konsumenci wykorzystują np. telefony czy tablety, aby dowiedzieć się jak najwięcej o danym produkcie, a zakupu dokonują już z komputera.

Doświadczenie konsumenta

Zmiana oznacza wyjście ze strefy komfortu – w trakcie procesu zmian czujemy się zagubieni, wiąże się to ze stresem i jest zasadniczo trudnym doświadczeniem. Dlatego też, aby pomóc konsumentowi, który chce korzystać z większej liczby kanałów przy procesie zakupowym, należy w miarę możliwości utrzymać wszelkie kanały w jak najbardziej zbliżonym klimacie, z bardzo podobnymi rozwiązaniami i spójnym systemem promocji, płatności, przeglądania produktów. „W obecnych czasach kluczowe jest korzystanie z technologii tak, aby umożliwiała budowanie pozytywnego doświadczenia klienta w każdym z kanałów sprzedaży. Dzięki spójnemu systemowi lojalnościowemu, promocjom i nawet wrażeniom wizualnym wpływamy na komfort naszego odbiorcy, który ostatecznie przełoży się na jego lojalność. Stworzenie tego >>ręcznie<< jest bardzo trudne i czasochłonne, zwłaszcza, gdy dodamy do tego konieczność personalizacji promocji” – mówi Witold Miśniakiewicz, producent systemu kasowego iXpos. Korzystanie z nowoczesnych technologii – podobnie, jak korzystają z nich konsumenci – jest bardzo ważnym elementem odnoszenia sukcesu w biznesie. Zamykanie się na osiągnięcia techniki spowoduje, że zacznie się odstawać od konkurencji. Ostatecznie nowoczesny konsument skorzysta wtedy w usług sprzedawcy, który potrafi odpowiedzieć najlepiej na jego potrzeby.

Previous W centrach usług dla biznesu codziennie powstaje 90 nowych miejsc pracy
Next Co robi notariusz i jak nim zostać?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 2 komentarze

Jak uzyskać fundusze unijne na otwarcie działalności?

Własna działalność gospodarcza to ogromne wyzwania i duża odpowiedzialność. Jednak oprócz formalności i załatwiania spraw urzędowych trzeba zdobyć pieniądze niezbędne na start. W ostatnim czasie młodzi przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają

Wiadomości 0 Comments

Po czym poznasz dobrą lokatę terminową?

Lokata terminowa to popularny sposób lokowania kapitału, mający chronić przed utratą jego wartości. Oprocentowanie lokat terminowych sięga zazwyczaj maksymalnie kilku procent, jednak główną zaletą lokat nie jest możliwość uzyskania odsetek,

Wiadomości 1Comments

Polska w ogonie krajów Europy pod względem cyfryzacji gospodarki

Polska jest wśród czterech krajów najszybciej przeprowadzających proces cyfryzacji – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie ThinkTankCyfrowy.pl przez Polityka Insight. Pod względem stopnia cyfryzacji gospodarki wciąż jednak daleko nam do czołówki. Spośród

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post