Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów

Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów

Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży, jak również korzystanie z nowoczesnych technologii.

Polski rynek – i nie tylko – od lat cechuje klientocentryzm. Nie jest tajemnicą, że pozyskanie klienta stanowi wyzwanie, przed którym stale musi stawać biznes. Jeszcze poważniejszym zagadnieniem jest jego utrzymanie – zbudowanie z nim relacji, aby pozostał lojalny marce. Klient, którego wrażenie z zakupu będzie pozytywne, będzie wracał do sklepu. I odwrotnie – negatywne doświadczenie klienta odbije się na jego utracie na rzecz konkurencji. W czasach, w których na jakość doświadczenia wpływa znacznie więcej niż sam produkt – jakość obsługi w sklepie, dostępność, wygląd sklepu, atrakcyjne promocje itp., jedyną strategią biznesową jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta – konsumenta 2.0.

Klient offline i online

Dane Gemius Polska dla e-commerce wskazują, że już 56% internautów dokonuje zakupów online – w ciągu roku odsetek ten wzrósł z 54%. Tendencja jest jasna – coraz więcej naszych rodaków decyduje się na przeniesienie przynajmniej części zakupów do Internetu. Oczywiście, zakupy za pośrednictwem Internetu mają swoje wady – przede wszystkim niemożność natychmiastowego odebrania produktu oraz ograniczoną możliwość „poznania” – nie ma możliwości dotknięcia, poczucia produktów. Dlatego też często możemy spotkać się ze zjawiskiem ROPO – research online, purchase offline oraz odwrócone ROPO – gdy produktu poszukuje się w sklepie stacjonarnym, a kupuje się go w sklepie online. Rośnie również popularność korzystania z kilku kanałów przy procesie zakupu – konsumenci wykorzystują np. telefony czy tablety, aby dowiedzieć się jak najwięcej o danym produkcie, a zakupu dokonują już z komputera.

Doświadczenie konsumenta

Zmiana oznacza wyjście ze strefy komfortu – w trakcie procesu zmian czujemy się zagubieni, wiąże się to ze stresem i jest zasadniczo trudnym doświadczeniem. Dlatego też, aby pomóc konsumentowi, który chce korzystać z większej liczby kanałów przy procesie zakupowym, należy w miarę możliwości utrzymać wszelkie kanały w jak najbardziej zbliżonym klimacie, z bardzo podobnymi rozwiązaniami i spójnym systemem promocji, płatności, przeglądania produktów. „W obecnych czasach kluczowe jest korzystanie z technologii tak, aby umożliwiała budowanie pozytywnego doświadczenia klienta w każdym z kanałów sprzedaży. Dzięki spójnemu systemowi lojalnościowemu, promocjom i nawet wrażeniom wizualnym wpływamy na komfort naszego odbiorcy, który ostatecznie przełoży się na jego lojalność. Stworzenie tego >>ręcznie<< jest bardzo trudne i czasochłonne, zwłaszcza, gdy dodamy do tego konieczność personalizacji promocji” – mówi Witold Miśniakiewicz, producent systemu kasowego iXpos. Korzystanie z nowoczesnych technologii – podobnie, jak korzystają z nich konsumenci – jest bardzo ważnym elementem odnoszenia sukcesu w biznesie. Zamykanie się na osiągnięcia techniki spowoduje, że zacznie się odstawać od konkurencji. Ostatecznie nowoczesny konsument skorzysta wtedy w usług sprzedawcy, który potrafi odpowiedzieć najlepiej na jego potrzeby.

Previous W centrach usług dla biznesu codziennie powstaje 90 nowych miejsc pracy
Next Co robi notariusz i jak nim zostać?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Od stycznia będzie można składać wnioski o dopłaty z MdM na 2017 rok

W styczniu wróci możliwość składania wniosków o dopłatę do kredytu z programu Mieszkanie dla Młodych na 2017 rok. W przyszłorocznej puli pozostało 186,5 mln zł. Eksperci prognozują, że pieniądze wyczerpią się już w pierwszym

Wiadomości 0 Comments

Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli

W 2018 roku sektor ubezpieczeń czeka rewolucja, głównie ze względu na nowe regulacje prawne. RODO, IDD, czyli dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń, i dyrektywa regulująca rynek płatności, czyli PSD2, wymuszą duże zmiany, ale

Wiadomości 0 Comments

W marcu z powodu deflacji emerytury i renty wzrosły o 0,24 proc

Deflacja w polskiej gospodarce związana jest przede wszystkim z utrzymującym się spadkiem cen na rynkach surowców, które są na poziomie najniższym od 2008 r. To sprawia, że średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post