Kult ładu i porządku

Kult ładu i porządku

Biurokracja powstała po to, by standaryzować różnego rodzaju czynności i funkcje. Dzięki niej nie musimy się zastanawiać, o co chodzi, ponieważ na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie zidentyfikować schemat, w jaki powinniśmy wejść. Nie zawsze dotyczy to osób postronnych, ale pracownik biura czy urzędnik w ogóle, bez większych problemów powinien być w stanie poradzić sobie z dowolnym biurowym schematem. Żeby jednak biurokracja mogła efektywnie działać i nasze biura nie były synonimem powolności oraz opieszałości, konieczne są odpowiednie artykuły biurowe. Te z kolei też muszą być odpowiednio zorganizowane.

Chaos w artykułach biurowych

Jednym z największych wrogów każdego biura jest chaos w artykułach biurowych. Spowodowane jest to czasami nawykami samego pracownika, który jest święcie przekonany, że jeśli wszystko przez cały czas jest pod ręką, to znaczy, że jest tam, gdzie powinno być. Po części jest to prawda, ale tylko po części, ponieważ chaos zawsze pojawi się wtedy, kiedy w naszym najbliższym otoczeniu będą rzadko wykorzystywane artykuły biurowe.

Tego typu rzeczy jest bardzo wiele i dla każdego biura jest to osobny zestaw, więc trzeba tutaj podchodzić do problemu z głową. W niektórych biurach absolutnie koniecznym w każdej chwili narzędziem jest dziurkach. W innych dziurkacz używany jest raz na koniec dnia, a w jeszcze innych podobno kiedyś był używany, ale nie pracuje już nikt, kto pamięta te czasy. Mimo to, w biurach każdego z tych trzech rodzajów zdarza się, że wielki dziurkacz zajmuje zaszczytną pozycję na środku obszaru roboczego. Sens ma to oczywiście tylko w pierwszym przypadku. W innych sytuacjach dziurkacz może mieć miejsce gdzieś z boku lub być po prostu schowany.

Przykładów tego typu rzeczy jest cała masa i budowanie porządku w biurze zawsze trzeba zacząć od stworzenia listy priorytetów.

Pomoc w organizacji biura

Wszystkie artykuły biurowe mają specjalne organizery lub innego rodzaju przybory, które pomagają nam w zachowaniu wśród nich porządku. Czasami są to zwyczajne kubeczki na przybory do pisania, linijkę i jakiś inny drobiazg. Kiedy indziej mogą być to nawet całkiem zaawansowane mechanizmy. Nie możemy jednak wychodzić z założenia, ze taki organizer postawiony na środku biurka rozwiąże wszystkie nasze problemy. W praktyce może być dokładnie odwrotnie, ponieważ zaśmiecimy go zbędnymi rzeczami, a do tego jeszcze on sam będzie zabierał miejsce.

Podstawowym rozwiązaniem jest oczywiście dopasowanie organizerów do tego, co ustaliliśmy jako priorytet w poprzednim kroku. W praktyce równie ważne bywa dobranie odpowiednich organizerów i ich sprytne umieszczenie. Możliwości jest tutaj cała masa, ponieważ organizer może schować się w jakiejś podstawce, może trafić do szuflady jako element jej wypełnienia, jak również może pojawić się gdzieś z boku, nawet podwieszony na krawędzi biurka. Twórcy takich narzędzi bywają bardzo kreatywni i naprawdę warto jest stosować ich rozwiązania, cały czas pamiętając, że nie są one tak naprawdę uniwersalne i każde z nich trzeba element po elemencie rozpatrzyć jako potencjalnego kandydata do naszego biura.

Previous Sposób na jesień
Next Jak skutecznie wykorzystać biznesowe bazy danych?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Na jakie rozwiązania przyjazne środowisku i kieszeni mogą liczyć mieszkańcy nowych inwestycji w Warszawie?

Zrównoważone budownictwo zyskuje na znaczeniu. W coraz większej ilości inwestycji mieszkaniowych możemy liczyć na rozwiązania ekologiczne, nie tylko ze względu na ochronę środowiska. Wpływają również na oszczędności  i polepszenie warunków

Wiadomości 0 Comments

Internet i nowe technologie zmieniają polski system edukacji

Kształtowanie kompetencji cyfrowych u dzieci można zacząć już w podstawówce. Nauka programowania nie tylko pozwala im rozwinąć logikę i kreatywność, lecz także jest korzystna z punktu widzenia przyszłości rynku pracy. Dlatego Fundacja Orange prowadzi

Wiadomości 0 Comments

Stopy procentowe w Polsce mogą pójść w górę w pierwszej połowie 2017 roku

Rośnie prawdopodobieństwo podwyżki stóp procentowych w USA. Analitycy oceniają, że nastąpi to w grudniu. Wpływają na to coraz lepsze wyniki z tamtejszego rynku pracy. Gdyby Rada Polityki Pieniężnej podobnie jak Fed brała pod

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post