Poradnik pracodawcy: Jak stworzyć dobry opis stanowiska

Poradnik pracodawcy: Jak stworzyć dobry opis stanowiska

Pisanie dokładnych opisów stanowisk pracy jest istotną częścią procesu zatrudniania i powinno być jedną z pierwszych rzeczy, które robisz. Kompleksowy opis stanowiska pomoże Ci w pełni zrozumieć rolę i ułatwi wybór właściwego kandydata spośród wszystkich kandydatów ubiegających się o stanowisko.

W opisie stanowiska pracy należy nakreślić wszystkie zadania, kwalifikacje i oczekiwania wobec tej roli, a także dać poczucie kultury i atutów Twojego miejsca pracy. Zwiększy to szanse na przyciągnięcie odpowiednich kandydatów.

CO NALEŻY UWZGLĘDNIĆ W TYPOWYM OPISIE STANOWISKA PRACY:

Tytuł stanowiska:

W zależności od słów, których używasz, tytuł stanowiska pracy zazwyczaj jasno określa, czy rola ta jest na poziomie podstawowym, czy na wyższym. Wyjaśnij to jasno i prosto.

Lokalizacja biura:

W zależności od prowadzonej działalności, fizyczna lokalizacja biura może się różnić od miejsca, w którym nowy pracownik będzie wykonywał większość swoich zadań. Wyjaśnij to, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Podsumowanie organizacji / biznesu:

Jest to dobra okazja, aby “sprzedać” swoją firmę potencjalnemu pracownikowi poprzez namalowanie podstawowego obrazu twojego powodu bycia. Jaka jest twoja unikalna propozycja sprzedaży? Zarysuj to.

Dlaczego twój biznes istnieje?

Czym się zajmujecie?

Jaka jest twoja misja biznesowa i wizja?

Dlaczego ktoś chciałby pracować dla twojej firmy?

Czy Twoja firma zdobyła jakieś nagrody lub wykonała interesujące lub uznane projekty, o których możesz wspomnieć?

Przegląd pozycji:

Akapit pokazujący, w jaki sposób rola ta pasuje do organizacji, kto zgłasza się do niej i jakie są jej cele na danym stanowisku, np. dlaczego taka rola istnieje i co zwycięski kandydat wniesie do przedsiębiorstwa.

Czy jest szansa na wzrost w tej roli?

Postaraj się, aby opis stanowiska był jak najbardziej przejrzysty, aby zachęcić właściwych kandydatów.

Klucz /zadania (lista punktów kropek wystarczy).

Stworzenie jasnej listy kluczowych obowiązków nie tylko pomoże potencjalnemu pracownikowi określić, czy posiada on niezbędne umiejętności, ale także zapewni, że podczas reklamowania swojej pozycji będziesz miał przed oczami własne potrzeby.

Bardzo często na końcu umieszcza się ogólną kategorię “inne obowiązki wymagane przez przedsiębiorstwo”. Zapewnia to odrobinę elastyczności i oznacza, że możesz dodawać obowiązki lub zadania bez zmiany opisu stanowiska pracy.

WHS

Obowiązki związane z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz bezpieczeństwem i higieną pracy.

Jeżeli z Państwa firmą wiążą się szczególne wyzwania w zakresie BHP/WHS, nakreślenie konkretnych obowiązków da kandydatom możliwość podjęcia decyzji, czy są chętni i zdolni do ich realizacji. Ogólnie rzecz biorąc, większość przedsiębiorstw posiada dość standardowe przepisy BHP/WHS i obowiązki, o których pracownicy muszą być świadomi.

Idealne umiejętności

Jakie kwalifikacje, wiedza, umiejętności i doświadczenie są wymagane.

Jest to często pisane jako “Idealny kandydat będzie miał….”.

Sekcja ta może zawierać rzeczywiste kwalifikacje (stopnie naukowe, dyplomy, certyfikaty, doświadczenie zawodowe), ale jest również okazją do skupienia się na tak zwanych “umiejętnościach miękkich”, których efektywny członek Twojego zespołu będzie potrzebował. Czy powinny być energiczne, z go-gettingiem? Potrzebujesz kogoś z umiejętnościami analitycznymi, kto wie jak podbić arkusz kalkulacyjny Excel? To jest sekcja, aby nakreślić dokładnie to, do czego chciałbyś, aby Twój nowy pracownik był zdolny.

Previous Dwie trzecie firm nie planuje ścieżek kariery pracowników
Next Polska jest jednym z szybciej rosnących eksporterów na świecie

Może to Ci się spodoba

Zmiany w unijnych przepisach o delegowaniu pracowników uderzą w polski transport

Planowane zmiany w przepisach dotyczących pracy kierowców w Europie wciąż budzą sprzeciw Polski i branży transportowej. Zdaniem przedsiębiorców część regulacji jest nie do zrealizowania, a inne mogą w efekcie zaszkodzić polskiej gospodarce. – Regulacje dotyczące

Pisma procesowe będzie można składać przez internet. To przyspieszy i ułatwi postępowania sądowe

Od września 2016 roku składanie pism procesowych będzie możliwe przez internet, a postępowanie dowodowe będzie mogło być przeprowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość. Umożliwią to zmiany w Kodeksie postępowania cywilnego. Pozwolą one

Ceny miedzi najniższe od połowy 2017 roku. Firmy takie jak KGHM muszą się zabezpieczyć przeciw niskim cenom

W połowie tego roku zakończył się trwający od początku 2016 roku trend wzrostowy cen miedzi. Ostatnie spadki sprawiły, że notowania surowca znalazły się poniżej poziomu z pierwszej połowy 2017 roku, czyli

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post