Sprzedaż na platformie Amazon – na co zwrócić uwagę

Sprzedaż na platformie Amazon – na co zwrócić uwagę

Sprzedaż na platformie Amazon może przynosić naprawdę ogromne zyski, o ile tylko będziemy wiedzieć jak prawidłowo przeanalizować rynek i dostosować się do jego potrzeb. Nie można wejść bez przygotowania na tę platformę i założyć, że wszystko pójdzie dobrze. Musimy się najpierw odpowiednio przeszkolić w tym temacie, gdyż Amazon ma szereg kruczków w swoim regulaminie, które trzeba znać. Nieznajomość tych zasad, może skutkować nawet blokadą konta sprzedażowego. Na co zwrócić uwagę, by nasza sprzedaż na platformie Amazon przynosiła zamierzone zyski?

Wejście polskich przedsiębiorców na rynek zagraniczny

W Polsce panuje inna kultura zakupów internetowych niż w zachodnich krajach europejskich. Polacy szukają produktów, posługując się w tym celu wyszukiwarką Google, poprzez którą przechodzą dalej na takie popularne platformy sprzedażowe jak Allegro bądź OLX. Dlatego też stawiając na sprzedaż na Amazonie, trzeba się przygotować, że wiąże się to z wejściem na rynek zagraniczny i zwyczaje tam panujące mogą być zgoła inne.

Amazon pozwala wejść polskim przedsiębiorcom na rynek europejski. Oznacza to, że można sprzedawać swoje produkty w największych krajach, w jakich działa Amazon, np. do Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz Hiszpanii. Są one przepełnione produktami, które pochodzą z Chin, więc pomimo iż jedną z opcji wystartowania na Amazonie jest odsprzedawanie tanich produktów drożej, warto skierować swoje zainteresowanie w inną stronę niż Aliexpress.

Zwróć uwagę na lokalne produkty

To, że Amazon nie jest jeszcze tak popularny w Polsce, stanowi ogromną szansę na to, aby zapełnić rynek zachodnioeuropejski produktami od polskich sprzedawców. Nasi rodzimi przedsiębiorcy często oferują niższe ceny za towary od zachodnich firm. Wynika to z faktu, że koszty pracy w Polsce są dużo niższe, przez co polskie firmy są bardziej konkurencyjne.

Analiza podaży i popytu, ruchów konkurencji, logistyki, kosztów, zysków i strat – to wszystko jest niezwykle ważne i od tego należy wyjść. Nowe pomysły same będą się pojawiać podczas przeprowadzania takich działań. Bardzo ważne jednak jest, aby nie zakończyło się na samej analizie i genialnych pomysłach. Należy jeszcze wprowadzić ten plan w życie i nie bać się!

Jak rozpocząć sprzedaż na Amazonie?

Jeśli masz już analizę rynku za sobą, a także przygotowałeś świetny, dopięty na ostatni guzik plan działania, możesz już przejść z teorii do praktyki. Po pierwsze należy założyć na Amazonie konto. W tym celu musisz mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, nawet jeśli miałaby być jednoosobowa. Wynika to z regulaminu Amazona, który uwzględnia obowiązek rozliczania się z podatków. Potem konto trzeba dobrze zoptymalizować oraz ustawić ogłoszenia w odpowiedni sposób. Trzeba tutaj bardzo mocno zainteresować się algorytmami, które rządzą platformą. Jeśli będziesz się do nich stosować, już po niedługim czasie Twoje ogłoszenia będą wyświetlane na szczycie listy wyszukiwanych ofert. Być może jesteś jedną z tych osób, którą słowo „algorytm” przeraża. W takim wypadku skontaktuj się z profesjonalistami w dziedzinie sprzedaży na Amazonie, którzy wszystkie zasady działania platformy mają w małym palcu.

Artykuł napisany we współpracy z Nethansa.

Previous Urokliwe miejsce na konferencję - hotel nad morzem
Next 7 rzeczy, które musisz wiedzieć wysyłając paletę kurierem

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jak firmy mogą dbać o ekologię?

Ostatnio wzrosło zainteresowanie kwestią ekologii i ochroną środowiska. Zwykle tematem interesują się osoby prywatne, które na własną rękę walczą o poprawienie stanu przyrody. Zauważyć można jednak prawidłowość, która pokazuje, że

Wiadomości 0 Comments

Wypadki i kolizje drogowe kosztują gospodarkę niemal 50 mld zł rocznie

Poprawa bezpieczeństwa na polskich i europejskich drogach to przede wszystkim kwestia ludzkiego zdrowia i życia, a także wysokich kosztów finansowych. Od 2013 roku trwa realizacja narodowej strategii poprawy ruchu drogowego, przyjęto też

Wiadomości 0 Comments

Rosną ceny polis komunikacyjnych OC

Prognozy branży ubezpieczeniowej wskazują, że w tym roku ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych mogą wzrosnąć od 20 do 30 proc. Podwyżki są podyktowane szeregiem czynników, m.in. ubiegłoroczną rekordową – ponad 1 mld

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post