Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

FinTechowa rewolucja ogarnęła już cały świat. Z rozwiązań dostarczanych nam przez branżę FinTech korzystamy na co dzień, czy to podczas robienia zakupów, składania wniosku o kredyt, czy też wnioskując o szybką pożyczkę online. Co ciekawe, mimo tak dużej powszechności narzędzi FinTech, aż 89% Polaków twierdzi, że nigdy o nich nie słyszała. Jak to możliwe?

Paradoks FinTechu – powszechność mimo braku popularności

Popularnością rozwiązań FinTechowych w Polsce zainteresował się bank Millenium, który przeprowadził na ten temat szeroko zakrojone badania pod hasłem: „Pokolenie Millenium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z”. Z badań tych wyłania się dość niepokojący obraz niezwykle niskiej świadomości nie tylko tego, czym jest FinTech, ale i w jakiej formie stykamy się na co dzień z produktami tejże branży.

Jak pokazały wyniki opublikowane przez bank Millenium, Polacy wchodzący w skład grupy  najczęściej korzystającej z narzędzi FinTech (osoby w wieku 16-40 lat) w zdecydowanej większości nie są w stanie określić, czym jest ów FinTech. Zaledwie 15,5% badanych przyznało, że co najmniej raz zdarzyło im się skorzystać z rozwiązań oferowanych przez tę branżę.

„Wyniki te trudno uznać za zaskakujące” – komentuje ekspert MiniCredit.pl https://mini-credit.pl, lidera na rynku pożyczek bez BIK. – „Mimo iż jesteśmy krajem, który zaadaptował nowe technologie finansowe w bardzo wysokim stopniu, to ogólny poziom świadomości na temat FinTechu jest niezwykle niski. Nawet korzystając z usług takich jak popularne chwilówki, nie zdajemy sobie zwykle sprawy, że jest to właśnie jedno z narzędzi FinTech.

Wolimy pożyczki na SMS niż narzędzia FinTech od Google

Wbrew pozorom tak niski poziom wiedzy na temat branży FinTech nie pozostaje bez znaczenia dla należących do niej firm. Jak stwierdza ekspert MiniCredit – „Uniwersalna zasada mówi, że boimy się przede wszystkim tego, czego nie znamy. W tym przypadku niski poziom wiedzy o FinTech przekłada się na stosunkowo małe zaufanie do przedsiębiorstw z tej branży.” Potwierdzają to wyniki badań, według których jedynie 6% respondentów wyraża gotowość do skorzystania z usług FinTech, które nie byłyby oferowane przez instytucje finansowe.

Co ciekawe, usługi z zakresu FinTech w wydaniu banków i firm udzielających szybkich pożyczek internetowych lub kredytów na SMS niejednokrotnie wyprzedziły swoim zaawansowaniem i poziomem dostosowania do potrzeb klientów narzędzia oferowane przez firmy z branży FinTech. Nieświadomi tego klienci korzystają z nich bez żadnych zastrzeżeń i z pełnym zaufaniem. Istotna jest dla nich nie sama innowacyjność technologiczna, ale wiarygodność korzystającego z niej podmiotu.

Previous Fake newsy coraz bardziej wpływają na biznes
Next Nowe technologie zmieniają branżę zakupową. Firmy mogą dzięki temu znacząco obniżyć koszty

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Samozatrudnieni chętniej korzystają z ubezpieczeń niż pracownicy na etacie

Rezerwa na pokrycie ewentualnych kosztów leczenia, niepozostawanie ciężaru finansowego dla najbliższych w razie niemożności wykonywania pracy czy zabezpieczenie na emeryturę – to powody, dla których Polacy wykupują dodatkowe ubezpieczenia. Ich podejście jest jednak

Wiadomości 0 Comments

Rok 2018 powinien przynieść ulgę frankowiczom

Po pozytywnym dla złotego 2017 roku obecny powinien być równie udany – uważa niezależny analityk Marcin Kiepas. To dobra wiadomość dla osób, które mają kredyty w walutach obcych. Trend wzrostowy będzie się utrzymywać

Wiadomości 0 Comments

Co drugi rodzic oszczędza z myślą o przyszłości swoich dzieci

Połowa rodziców ma odłożone środki dla swoich dzieci lub regularnie oszczędza z myślą o ich przyszłości – wynika z raportu „Dojrzałość finansowa Polaków 2017” przygotowanego przez Nationale-Nederlanden. W przypadku rodzin, które otrzymują świadczenie z programu Rodzina

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post