Testujemy miniCRM jako prosty CRM online dla małych firm

Testujemy miniCRM jako prosty CRM online dla małych firm

Głęboko posunięta informatyzacja sprawiła, że trudno funkcjonować w jakimkolwiek środowisku bez możliwości korzystania z Internetu czy urządzeń mobilnych. Dotyczy to zwłaszcza osób, które zamierzają prowadzić własną działalność gospodarczą – oczywiście z sukcesem. Rzeczywistość wirtualna pozwala jednak na znacznie więcej, niż wykreowanie marki. Dzięki wdrożeniu odpowiedniego oprogramowania, czy skorzystaniu z nowoczesnych aplikacji łatwo można podwyższyć jakość oferowanych usług, a tym samym zyskać grono zadowolonych (i dzięki temu wiernych) odbiorców.

Wstęp do prostego CRM-u

Ale po kolei – pewnie wielu pamięta jeszcze czasy, gdy posiadanie konkretnego programu, mającego teoretycznie ułatwić funkcjonowanie firmy, wiązało się z koniecznością długotrwałego i kosztownego procesu instalacji, a także udziałem w licznych szkoleniach. Systemy pierwszej i drugiej generacji zajmowały wiele miejsca na dysku, i były po prostu niepraktyczne (nie można się było dostać do nich z innych urządzeń, jak tylko z tych, w których pamięci się znajdowały). Obecnie – nowe systemy są przede wszystkim bardziej kompaktowe, nacisk kładzie się też na mobilność. Nie inaczej jest w przypadku miniCRM – systemu sprzedawanego CRM online w ramach modelu SaaS (software as a service). To aplikacja dostępna jedynie przez przeglądarkę – za to na dowolnym urządzeniu z dostępem do sieci. Można więc korzystać z niej o każdej porze i z dowolnego miejsca, co bardzo ułatwia sprawowanie kontroli nad wszystkimi procesami zachodzącymi w firmie.

Jak wiadomo, prowadząc małą firmę czy będąc freelancerem musimy pozostawać w stałym kontakcie z klientami. To przecież od ilości zawartych kontraktów zależy nasze „być albo nie być” na rynku, gdzie konkurencja jest nielicha. Dotyczy to zwłaszcza wszelkiego rodzaju usług – jak bowiem wiadomo branża ta od dziesięcioleci niemal przeżywa ciągłą ewolucję. Prosty CRM online dla małych firmy – miniCRM.pl ma zapewniać prosty kontakt z klientami, komunikację ze współpracownikami, kontrolę nad konkretnymi transakcjami oraz wgląd w dane wszystkich klientów. Istotną funkcją jest też automatyczne tworzenie raportów, w oparciu o które można skutecznie dopasowywać swoją ofertę do oczekiwań klientów. Oczywiście rzeczone informacje podlegają ochronie – są umieszczone na bezpiecznym i zweryfikowanym serwerze, do którego dostępu nie uzyskają żadne niepowołane osoby. Założenia systemu CRM są takie, by był on prosty w obsłudze, przejrzysty i maksymalnie odpowiadający na potrzeby użytkowników, nawet tych nie posiadających zbyt wielkiego doświadczenia w korzystaniu z tego typu innowacji. Jak natomiast jest naprawdę? By się przekonać warto przetestować aplikację. A jest to możliwe – nie tylko szybko, ale i całkowicie bezpłatnie. Wystarczy odwiedzić stronę miniCRM.pl i poświęcić dosłownie kilka chwil na rejestrację.

Można też zapoznać się z wnioskami użytkowników, prezentowanymi poniżej, a następnie podjąć wyzwanie. Ten prosty CRM jest niezwykle przejrzystą aplikacją – cechuje ją duża intuicykność. Interfejs jest czytelny i obejmuje podstawowe zakładki:

  • historię działań;
  • kontakty;
  • zadania;
  • interesy;
  • wiki;
  • wyszukiwarkę danych (bardzo wygodna i wyjątkowa);
  • narzędzie do tworzenia raportów;
  • pola dodatkowe.

Nie trzeba więc wiele czasu, by oswoić się z tym narzędziem, co ważniejsze – od razu można zauważyć potencjał, jaki kryje taka uniwersalność (aplikację z powodzeniem zastosujemy w odmiennych branżach). MiniCRM ze swoim prostym designem idealnie nadaje się do użytkowania na urządzeniach mobilnych. Nie grozi nam żadne „zawieszenie się” systemu wywołane przeładowaną grafiką. Tutaj wszystko jest na swoim miejscu i służy jedynie ułatwieniu codziennej pracy. Korzystanie z aplikacji każdorazowo trwa przez krótki okres czasu – jest intuicyjne i od razu mamy wgląd do wszystkich najważniejszych informacji. Wprowadzanie zmian, rozdzielanie zadań czy wysyłanie powiadomień także nie wymaga od nas praktycznie żadnego wysiłku. Dodatkowym atutem jest możliwość zintegrowania systemu m.in. z kalendarzem google.

Historia działań

Historia działań obejmuje rodzaj i ilość przeprowadzonych w naszej firmie transakcji, tudzież innych wypełnionych zadań, a dodatkowo przyporządkowuje je do danego pracownika. Oznacza to, że zarządzający firmą z łatwością może ocenić efektywność zatrudnionych i na jej podstawie zaplanować dalszą strategię – np. szkolenia, motywacyjne premie itp. Jeśli natomiast prowadzimy biznes samodzielnie, to dzięki tej zakładce mamy szanse na zbadanie sposobu, w jaki rozwija się nasza firma.

Wszystkie kontakty w jednym miejscu

W kontaktach umieszczamy po prostu naszych partnerów biznesowych i ich dane teleadresowe, miejsce zatrudnienia. To system ma za zadanie podzielić ich na klientów strategicznych i pozostałych (kryterium to np. ilość zawieranych z nami transakcji, przychód jaki w ich wyniku uzyskaliśmy etc.). Zbieranie i katalogowanie kontaktów jest szczególnie istotne tam, gdzie posiadamy ich więcej niż kilka. A jak już wspominaliśmy, w małym biznesie, jak i w samodzielnej działalności ilość zleceń i klientów to kwestie kluczowe. MiniCRM pozwala na pogrupowanie również tych kontaktów, które od dawna nie były przez nas użytkowane (mamy możliwość wglądu w znajomości biznesowe nawiązywane nawet o kilka lat wstecz). Sortowanie może odbywać się na kilka sposobów – alfabetycznie, według miejsca zatrudnienia, zamieszkania, wedle podejmowanych przez klienta aktywności. Aktualizacji danych trzeba jednak dokonywać samodzielnie (co jest zrozumiałe).

Zadania są przydatne

Zakładka „zadania” to niezwykle przydatny element aplikacji. Pozwala na przypomnienie o konieczności podjęcia pewnych czynności – czy to o dacie spotkania, czy o czekającym nas terminie złożenia dokumentów skarbowych, czy też o wykonaniu raportu. Dzięki tej zakładce możemy też mądrze zarządzać czasem naszej kadry – rozdzielając obowiązki oraz określając czas przeznaczony na ich realizację. MiniCRM umożliwia uporządkowanie codziennych czynności w pracy, co bywa bezcenne przy natłoku zajęć. Zadania możemy dodatkowo podzielić na kategorie – są one znaczone odmiennymi kolorami (np. dla wykonania telefonu, wysłania wiadomości tekstowej, spisania umowy, czy uczestnictwa w spotkaniu), dzięki czemu naprawdę łatwo je zapamiętać.

Kontroluj zlecenia

Kolejna część aplikacji – interesy – stanowi dokumentację naszych relacji z klientem oraz pozwala uzyskać niezbędne informacje na temat ewentualnych dochodów z tytułu tej współpracy (z miniCRM planowanie kolejnych posunięć jest jak widać proste, opiera się też na konkretnych danych). Raporty generowane przez system także cechuje duża przejrzystość – wygodny format tabel i wykresów pozwala na szybki wgląd w interesujące nas informacje.

Podsumowanie

Jak mówi Marcin Dudek z portalu miniFirmy „Pół żartem, pół serio, do słabszych stron miniCRM można zaliczyć fakt, iż nie jest to narzędzie dla…leniwych. Dlaczego? Ponieważ wszelkie dane muszą być wprowadzane do bazy systematycznie. Jakkolwiek praktycznym nie byłby system – wymaga on codziennej aktywności. MiniCRM nie będzie „pracowało” za nas – by mogło bowiem uporządkować dane, konieczne jest ich umieszczenie w systemie. Na szczęście jednak nie musimy zaprzątać sobie głowy kolejnością czy dzieleniem na grupy, to wszystko zostanie opracowane automatycznie, a następnie będzie stanowiło podstawę dla raportów (informujących o aktualnej kondycji sprzedażowej firmy, o relacjach z klientami, o zmieniających się tendencjach w dokonywanych przez nich wyborach). ”

Aplikacja miniCRM została wykonana przez firmę ageno.pl z Bielska-Białej. Występuje w kilku rodzajach miesięcznych abonamentów – w zależności od wielkości przedsiębiorstwa – jednakże ceny zawsze są korzystne, a w pewnych przypadkach można nawet korzystać z tego praktycznego narzędzia całkowicie za darmo (beneficjentami takiego rozwiązania są np. mikrofirmy lub freelancerzy pracujący samodzielnie).

Wpis powstał dzięki wiedzy i uprzejmości redaktorów deda.pl (FB) – blogu o marketingu dla przedsiębiorców.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Nie tylko frankowcy mają problemy z kredytem. Jak wybrnąć z kłopotów?
Next Klient i bank – miłość czy toksyczny związek?

Może to Ci się spodoba

Wszystko o kredytach technologicznych

Aktualnie wiele firm stawia na rozwój, wykorzystywanie porządnego sprzętu i inwestowanie w innowacyjne urządzenia. To naprawdę przydatne i korzystne rozwiązanie, ponieważ ułatwia funkcjonowanie korporacji oraz buduje możliwości. Wiadomo jednak, że

Firma 1Comments

Pieniądze pożyczysz nie tylko w banku

Pożyczka to dosyć zrozumiały termin. Oznacza umowę finansową, która polega na tym, że jedna strona użycza pieniędzy, a druga zobowiązuje się do zwrotu tej sumy na wcześniej ustalonych warunkach. Pożyczki

Firma 1Comments

PZU inwestuje w start-upy. Chce wykorzystywać nowe technologie w swojej działalności

Polskie start-upy technologiczne mogą liczyć finansowe wsparcie – początkowo 0,5 mld zł. Dzięki środkom z PZU i innych krajowych firm powstanie największy w Europie Środkowo-Wschodniej Fundusz Funduszy, który będzie wspierać innowacyjne projekty i pomoże

1 Comment

  1. Anna Magiera
    Lipiec 17, 16:11 Reply
    Bardzo ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że wprowadzenie w swojej firmie systemu CRM nie sprawi, że nagle magicznie zyskamy mnóstwo klientów i zleceń. Dane nie wprowadzą się same, jak słuszne zauważył autor artykułu, a procesy zachodzące w firmie nie usprawnią się same. Ale CRM pozwala dostrzec nieefektywne procesy i je usprawnić, a także standaryzować to, co się sprawdza. Ja korzystam obecnie z systemu CRM Kamflex. I w momentach kiedy nie dopada mnie lenistwo albo niedokładność i skrupulatnie zapisuję dane, to rozwiązanie bardzo wspiera moją pracę ;).

Zostaw odpowiedź