Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Jeśli masowa wysyłka e-maili kończy się sporą liczbą zwrotów, zdecydowanie coś robisz nie tak. Co zrobić, żeby odbiorcy chętnie czytali maile? Czym zachęcić? Czym nie zrazić? Jak nie trafić do spamu?

Dlaczego dostajesz zwroty e-maili?

Wysłana przez ciebie wiadomość jest przepuszczana przez cały zestaw filtrów antyspamowych. Wszelkie oznaki spamu zostaną przez nie wykryte, więc nie przesadzaj z treścią i jej formą.

Filtry antyspamowe biorą pod uwagę kilka elementów, najważniejsze to:

• częstotliwość występowania słów zakazanych,

• reputacja linków zawartych w treści,

• waga e-maila,

• reputacja serwera pocztowego, z którego jest wysyłana wiadomość.

Na dobry początek, zacznijmy od treści wiadomości elektronicznej. Nie jest to jedyny element układanki, ale jest niezwykle ważny.

Tytuł

By uniknąć oznaczenia jako spam, pierwszym elementem treści, na który należy zwrócić uwagę jest zdecydowanie temat e-maila. Dobranie odpowiednich słów jest sukcesem. Ponadto, statystycznie, lepsze są wiadomości o krótkich i treściwych tytułach. Adresat od razu będzie wiedział czego wiadomość dotyczy. Wówczas większa szansa, że zainteresowane osoby przeczytają e-mail. Ponadto unikniesz sytuacji, kiedy zdenerwowani oszukanym tytułem czytelnicy, zakwalifikują twoją wiadomość jako spam.

Długość

Często to od długości e-maili zależy powodzenie akcji marketingowej. Szczególnie jeśli zapiszesz dosłownie 3 zdania, w których padną „zakazane słowa”. Twój e-mail musi jak najbardziej przypominać prywatną wiadomość pisaną do znajomego. Dobrze, by znalazło się tam jak najwięcej zwrotów personalnych.

Treść właściwa

Pamiętaj o odpowiednich zwrotach, by dało się odczuć, że treść nie została wygenerowana automatycznie. Będzie to miało pozytywny odbiór zarówno ze strony czytelnika, jak i filtru pocztowego.

Formatowanie

Standardowy e-mail raczej nie jest poddawany formatowaniu. Z zasady jest to zwykły tekst o zwykłym kolorze i czcionce. Mimo, że oryginalne formatowanie bardziej zwraca uwagę, to naraża na uznanie za spam. Pamiętaj, że wykrzykniki i wielkie litery uwydatniają ważne słowa, ale filtr antyspamowy zauważy taką manipulację.

Słowa zakazane

Słowa zakazane mogą być dobrze odbierane przez adresata, ale zdradzają spamera. Jeżeli już ich używasz, to staraj nie zbyt często.

Najpopularniejsze słowa zakazane to:

• kup, zakup, zamówienie, kup teraz, sprzedaż (zniechęcą także czytelnika),

• okazja, najlepsza cena, jedynie … zł, rabat, zysk, niska cena, za darmo, zarabiaj (dla ludzi poprawne, dla systemu antyspamowego nie),

• kliknij, kliknij poniżej, kliknij tutaj, otwórz,

• mail, email marketing, mass mailing,

• miesiąc próbny,

• formularz, subskrybuj, wypisz, odwiedź stronę i inne typowe sformułowania w mailingu, bez których nie da się niejako obyć,

• wygrałeś, nagroda, bonus, gratis.

Grafika i załączniki

Jeżeli już musisz zawrzeć grafikę w e-mailu pamiętaj, by wprowadzić odpowiednio dużo tekstu. Niezbyt wiele grafiki względem tekstu to klucz do sukcesu. Nie umieszczaj ważnego przekazu na grafice. Jeśli program pocztowy nie wyświetli grafik, adresat nie zrozumie w jakim celu do niego piszesz. Nie zaśmiecaj odbiorcom skrzynki pocztowej ciężkimi załącznikami.

Ulepszaj strukturę e-maila

Choć czasem może kusić, trzymaj się tych zasad by wiadomość e-mail dotarła do największej liczby osób. Sprawdzaj ilość zwrotów z serwerów pocztowych i statystyki doręczeń. Wprowadzaj modyfikacje i obserwuj ich rezultaty.

 

Joanna Reich
Product Manager Intea
www.intea.pl

Previous Prezenty w sytuacjach biznesowych
Next Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Wszystko o reklamacji

Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza

Jak napisać dobry biznesplan?

Pierwszym krokiem każdego początkującego przedsiębiorcy, który posiada pomysł na dochodowy biznes i chce jak najszybciej powołać go do życia, jest skonstruowanie biznesplanu. Czy ten dokument jest faktycznie taki istotny? Co

Mała firma 3 komentarze

Małe przedsiębiorstwa w obliczu zatorów finansowych

Ponad 61% małych i średnich przedsiębiorców ma problem z utrzymaniem płynności finansowej. Nie otrzymanie zapłaty od klienta oznacza nie przekazanie środków kontrahentom i tak kumulują się zobowiązania. Zatory finansowe to

Mała firma 0 Comments

Jak serwisować urządzenia fiskalne?

Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniami komputerowymi nie potrzebuje specyficznych zezwoleń, wystarczy, że zostanie utworzona jednostka. Jeśli jednak planujemy rozszerzyć aktywność o serwisowanie urządzeń fiskalnych, będziemy wtedy potrzebować konkretnych pozwoleń. Większość działalności

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Mała firma 3 komentarze

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź