Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Dlaczego wybierają właśnie to rozwiązanie?

Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia gotowe dania, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po wygodne rozwiązania oferowane przez popularne serwisy.

Usługi tego typu rozwijają się w błyskawicznym tempie. Według danych Takeaway.com Group – lidera rynku europejskiego, właściciela serwisu Pyszne.pl – w okresie od 2010 do 2015 roku rynek zamówień gotowych dań online wzrósł ponad 20-krotnie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy swoją wartość jeszcze 5-krotnie*. W 2014 roku liczba zamówień wynosiła 3 miliony miesięcznie, a grupa Takeaway.com, operująca łącznie w 10 krajach, zanotowała 60-procentowy wzrost. W Polsce obserwujemy wyjątkowo dynamiczny rozwój rynku. Pyszne.pl osiągnęło w poprzednim roku wzrost przekraczający 150%. Serwisowi przybyło 135% nowych klientów. W chwili obecnej użytkownicy mogą korzystać z oferty ponad 4.000 restauracji w całym kraju, a do końca roku przybędzie ich dodatkowy tysiąc.

Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby wyniki osiągane przez Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż serwis operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. Singli jest jedyne 10%. Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet przewyższamy Niemców – tylko 20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2-3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości co do świeżości zamawianych potraw, bo żaden restaurator nie może dziś zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie i u nas także.

Pyszne.pl wykorzystuje szansę, jaką daje przejście Polaków do społeczeństwa cyfrowego, nawet w tak odległych jakby się wydawało zjawiskach jak bycie online i a’la table – twierdzi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl – Oczywiście
w restauracyjnym biznesie najważniejszy jest smak. I tak pozostanie na zawsze. Ale liczby mówią same za siebie. Rynek e-food w Polsce ocenia się na 200 mln PLN i w ciągu 2-3 lat wartość ta podwoi się”. 

Jesień sprzyja leniuchowaniu, także w kuchni. Często nie mamy nawet ochoty wychodzić, a wtedy dobrym kompanem będą serwisy, dzięki którym jedzenie możemy zamówić online i posmakować potraw kuchni włoskiej, tajskiej, indyjskiej…  Badania wskazują, że aż 75% z nas podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci.

_________

*Dane: Raport na podstawie badań GFK Polonia „Z Internetu na stół. Pyszne.pl 2015” oraz dane grupy e-food Takeaway.com

Previous Zmiana dostawcy energii – dobra, ale właściwie dla kogo?
Next Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Chmurowa rewolucja zmienia rynek pracy. Zyskają nie tylko specjaliści IT

Cloud computing, czyli rozwiązania chmury obliczeniowej, szturmem zdobywają kolejne dziedziny biznesu. Obawy, że zagrozi to miejscom pracy są bezpodstawne – podkreślają przedstawiciele spółki ATM. Chmurowa rewolucja oznacza bowiem nowe miejsca

Wiadomości 0 Comments

Nieuczciwej konkurencji mówimy stanowcze „nie”!

Z początkiem tego miesiąca działalność rozpoczęło Stowarzyszenie FAIR MARKET INSTITUTE. Jest to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich przedsiębiorców zainteresowanych ograniczeniem nieuczciwych praktyk gospodarczych. Aktywność FAIR MARKET INSTITUTE będzie skupiała się

Wiadomości 0 Comments

Bankomaty coraz lepiej chronione przed atakami przestępców

Liczba transakcji bankomatowych od dwóch lat utrzymuje się na stałym poziomie. Według NBP wartość wypłacanej gotówki w II kwartale tego roku sięgnęła 184 mln zł. Polacy coraz częściej korzystają z usługi BLIK

10 komentarzy

  1. agent
    Listopad 30, 15:33 Reply
    Nie powiedziałbym, że Polacy zamawiają jedzenie online. Ja mimo wszystko wolę, jak ugotuję sobie sam.
  2. inek
    Grudzień 08, 15:43 Reply
    Jestem tradycjonalistą i również wolę, jak ktoś, albo sam sobie ugotuję. Jest to o wiele wygodniejsze i tańsze rozwiązanie.
  3. krys
    Grudzień 15, 19:18 Reply
    Nie mam pojęcia skąd takie statystyki, aczkolwiek nie wszyscy zamawiają przez internet. Większa frajda jest coś samemu ugotować.
  4. ao
    Grudzień 17, 20:12 Reply
    Nie dziwię się, że dzisiaj jest tak dużo osób otyłych. Niestety zamawianie gotowego jedzenia tylko temu sprzyja.
  5. kamilek
    Grudzień 19, 14:48 Reply
    Dlaczego zamawiamy jedzenie przez internet? Tylko dlatego, że ludzie są coraz bardziej wygodni i nie chce się im nic ugotować.
  6. basia
    Styczeń 05, 18:18 Reply
    Nie chciałoby mi się zamawiać jedzenia przez internet. O wiele lepiej jest gotować samemu - większa frajda.
  7. mania
    Styczeń 16, 12:22 Reply
    Właśnie dlatego, że zamawiamy jedzenie przez internet na świecie jest coraz więcej otyłości. Gotujmy sami, a będzie lepiej.
  8. asicca
    Styczeń 29, 15:17 Reply
    Dokładnie. A gotowanie samemu czy nawet we dwójkę ma jakiś sens i jest samą przyjemnością tak na prawdę.
  9. arnold
    Luty 02, 08:25 Reply
    Ja nie zamawiam i nie lubię bawić się w takie coś. Jak w domu coś przygotuję to wiem z czego to i jak przygotowane.
  10. ewelina
    Październik 01, 14:10 Reply
    Bardzo lubię gotować i cenię sobie samodzielnie przygotowane jedzenie, ale niestety jestem zapracowana tak jak reszta Polaków. Zamawiając jedzenie można oszczędzić bardzo dużo czasu i bądźmy szczerzy - sprzątania. Jeśli ma się zaufaną restaurację itp to jest to mega wygodna opcja. Osobiście zamawiam z Margaret Catering we Wrocławiu i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, bym była niezadowolona. Jeśli mogę zjeść coś pysznego bez wysiłku to nie widzę w tym problemu.

Zostaw odpowiedź