Zdobądź klientów na dłużej!

Zdobądź klientów na dłużej!

Każdy właściciel firmy handlowej doskonale wie o tym, że nie sztuką jest sprzedać coś jeden raz ale znacznie trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klient do nas wracał. Budowa lojalności klientów do marki nie jest łatwa, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy wybór produktów i usług w niemal każdej branży jest ogromny. Krótko mówiąc, o klienta musisz walczyć wszelkimi dostępnymi sposobami. W tej dziedzinie, wszystkie chwyty są dozwolone, bo konkurencja nie śpi!

Business woman with smartphone accessing social media

Nagrody kluczem do sukcesu

Któż z nas nie lubi otrzymywać prezentów? Taka już jest natura ludzka – od najmłodszych lat wyczekujemy najróżniejszych okazji, by tylko otrzymać jakiś prezent lub nawet drobny upominek. I choć wiele osób zżyma się na ten stan rzeczy twierdząc, że jest to wynik sztucznie napędzanego popytu, który kierują szukające zysków firmy, to taki już jest stan rzeczy i raczej go nie zmienimy. Zresztą, rozejrzyjcie się wokół siebie. Wszędzie pełno jest reklam, które w zamian za zakup produktu X umożliwiają otrzymanie prezentu, w postaci towaru Y. Stosuje to każda branża, od spożywczej, farmaceutycznej, aż po handel samochodami używanymi. Wspominamy o tym ostatnim, bowiem swego czasu ogromnym hitem była propozycja jednego z komisów samochodowych we wschodniej Polsce, którego właściciel, w zamian za zakup auta w tymże punkcie proponował klientom darmowe wakacje.

 

Buduj lojalność Klientów

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i kim są odbiorcy Twojej oferty, programy motywacyjne mogą zdziałać cuda. Tego rodzaju akcje to doskonały sposób na to, by zachęcić Twoich klientów do zakupów właśnie u Ciebie. Nie musisz już konkurować tylko i wyłącznie ceną – istnieje bowiem ogromna szansa, że klient zachęcony programami lojalnościowymi wróci właśnie do Twojej firmy, nawet jeśli oferta będzie nieco droższa. Działanie tego rodzaju programów jest bardzo proste – za każde zakupy, klienci otrzymują określoną ilość punktów, które następnie mogą wymienić na konkretne nagrody. Im więcej pieniędzy wydadzą, tym więcej punktów znajdzie się na ich koncie. W programach lojalnościowych dla firm liczy się także długość relacji pomiędzy sprzedawcą a kupującym, co dodatkowo motywuje Twoich partnerów handlowych do wydawania pieniędzy właśnie u Ciebie. Co by nie mówić, świadomość tego, że można otrzymać jakieś konkretne nagrody jest czynnikiem motywującym do zakupów.

Growing company

Czego pragną klienci?

Obserwując zachowania swoich klientów i wybierane przez nich nagrody z programu lojalnościowego, możesz poznać ich rzeczywiste potrzeby. W przyszłości może pozwolić Ci to nawet na zmianę modelu biznesowego, polegającą na rozszerzeniu Twojej oferty o najpopularniejsze pozycje. To oczywiście daleko posunięte propozycje, lecz obserwacja klientów za pomocą programu lojalnościowego dostarcza mnóstwo informacji. Ponadto, użycie takiego programu to sposób na częste przypominanie klientom o sobie. Zyskujesz bowiem pretekst do wysyłania klientom newsletterów czy innych materiałów marketingowych, tym samym wpływając na ich pamięć o Twojej ofercie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Bliżej do bram kariery
Next Niezawodne serwery HP

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Przeprowadzka za granicę – formalności, dokumenty i przewóz mienia

Firma wysyła Cię na zagraniczny kontrakt i zapewnia służbowe mieszkanie? Stoisz przed decyzją o przeprowadzce do innego kraju i chcesz dowiedzieć się jak przejść ten proces bezpiecznie? Sprawdź, jakie formalności

Wiadomości 0 Comments

Sektor MSP docenia zalety długoterminowego wynajmu samochodów

Wynajem długoterminowy notuje w Polsce stały rozwój. Na korzystanie z samochodów w ramach tego rodzaju usług decydują się zwłaszcza mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Wiadomości 0 Comments

Sklepy internetowe w natarciu

W dwudziestym pierwszym wieku ma miejsce rewolucja informatyczna. Przemysł komputerowy rozwija się w zatrważającym tempie, pozwalając na coraz bardziej zaawansowane systemy. Technologia czyni tak duże postępy, że niektóre rozwiązania, które

Wiadomości

Oprocentowanie lokat nadal spada. Gdzie szukać wysokich odsetek?

Średnie oprocentowanie lokat bez gwiazdek jest jeszcze niższe niż przed miesiącem. Dla okresu półrocznego średnia wynosi już tylko 1,54%. Z danych zebranych przez Expandera wynika, że najwyższa stawka, jaką można

Wiadomości 0 Comments

Za granicą pracuje ponad 2,5 mln Polaków

Starzenie się polskiego społeczeństwa może w kolejnych latach hamować tempo rozwoju gospodarczego – wskazuje prezes Warsaw Enterprise Institute Tomasz Wróblewski. GUS szacuje, że w 2050 r. osoby w wieku 65+ będą już stanowić

Wiadomości

Jak korzystać z rządowego wsparcia eksportu?

Mimo rosyjskiego embarga w 2014 roku wartość polskiego eksportu żywności zwiększyła się o 4,5 proc. do 21,3 mld euro w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej: według prognoz w najbliższych

1 Comment

  1. milena
    05 lutego, 15:01 Reply
    Mało kto niestety wie, że o klientów należy dbać, żeby móc utrzymywać relację. Trzeba na prawdę wiedzieć jak to się robi.

Zostaw odpowiedź