Zorganizuj sobie prace

Zorganizuj sobie prace

Przed przeczytaniem tego artykułu rozejrzyj się po swoim miejscu pracy. Najprawdopodobniej spędzasz tutaj około 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku i prawie nigdy nie zastanawiałeś się „w jaki sposób otaczające mnie obiekty wpływają na moją skuteczność?” Przyklejamy naklejki z przypomnieniami, układamy dokumenty w specjalnych folderach, wrzucamy papier do drukarki i robimy notatki za pomocą wielobarwnych flamastrów. Kiedy robisz to w bałaganie, to całość procesu trwa dłużej i jest dla nas dużo cięższa.   

Wygoda

Przede wszystkim miejsce pracy powinno być wygodne. Monitor powinien znajdować się w odległości 40–45 cm od oczu, krzesło powinno mieć wygodne podparcie dla pleców i regulowaną wysokość. Ważnym czynnikiem wpływającym na produktywność jest oświetlenie. Aby oczy się nie męczyły, powinno być  w miarę możliwości naturalne. Jeśli nie jest to możliwe – pomieszczenie powinno mieć oświetlenie zbliżone do światła dziennego.

 Terminarz

Nie musisz mieć głębokiej wiedzy w dziedzinie zarządzania czasem, aby zrozumieć, że właściwe planowanie jest ważnym narzędziem efektywnej pracy. Rozwój technologii dla biznesu szybko zastępuje papierowe kalendarze i dzienniki. Coraz więcej osób woli specjalne aplikacje. Pozostaje jednak znaczny odsetek tych, którzy w dawny sposób zapisują listę zadań i spotkań na papierze. Jeśli jesteś jedną z tych osób, umieść listę w prawym skrajnym rogu. Dzięki temu nie będziesz musiał przechowywać dodatkowych informacji w głowie ani przeszukiwać stosu papieru w celu wyszukiwania zamierzonych spraw.

 Taca na dokumenty

Niektóre przechowują dokumenty w formie elektronicznej, podczas gdy inni przechowują wydruki ważnych dokumentów. Aby nie zakopywać się na kawałkach papieru – wybierz te, które są związane z bieżącymi projektami. Przechowuj je na specjalnej tacy na dokumenty. Najlepiej jest umieścić go w lewym dolnym rogu stołu. Dokumenty, które nie będą przydatne w najbliższej przyszłości – posortuj i umieść w szufladzie biurka. Często pracownicy biurowi przechowują dokumenty na wypadek, gdyby „nagle musieli”. Aby nie zatkać szuflady biurkowej, zeskanuj takie dokumenty i zapisz je na komputerze.

Naklejki

Naklejki są ulubionym asystentem dla pracowników biurowych. Jasne papiery przyklejone do monitora służą jako oryginalne ściągawki, które przypominają o ważnych zadaniach. Jednak musisz z nich korzystać bardzo ostrożnie. Jeśli jest dużo naklejek, nie działają. Dlatego pisz na nich tylko ważne zadania krótkoterminowe i wyrzuć, jak tylko praca zostanie wykonana.

Długopisy

Długopisy, ołówki i zakreślacze to niezbędnik dla pracowników biurowych. Zazwyczaj materiały biurowe rozrzucone są po całym pulpicie i szufladach. Jednocześnie najczęściej stosujemy jedynie dwa czy trzy długopisy.

Przedmioty osobiste

Sytuacja z osobistymi rzeczami na pulpicie jest bardzo niejednoznaczna. Z jednej strony rodzinne zdjęcia i pamiątki zapewniają komfort. A kiedy człowiek czuje się komfortowo – działa lepiej. Z drugiej strony przedmioty te nie mają żadnego zastosowania, a nawet mogą rozpraszać uwagę. Dlatego ważne jest, aby znaleźć złoty środek. Przyjrzyj się uważnie przedmiotom osobistym na stole i pozostaw trzy najważniejsze dla ciebie. Najlepszym miejscem na przedmioty osobiste jest lewa strona stołu.

Więcej na ergobiurko.pl

Previous Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników
Next Druk cyfrowy - co to jest?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Filtry do wody jako rozwiązanie do biura – czy to się opłaca?

Odpowiednie nawadnianie organizmu to podstawa dbania o zdrowie. Szacuje się, że dorosły człowiek powinien spożywać ok. 2 litry tego płynu w ciągu dnia. Jednak w ferworze codziennych obowiązków łatwo można

Wiadomości 1Comments

Pokonaj swoje długi! Rusza bezpłatny kurs wychodzenia z długów

Już ponad 2,38 mln Polaków ma problemy z terminowym płaceniem rat kredytów. Na pytanie jak wyjść ze spirali zadłużenia rujnującego nasze życie, odpowiada multimedialny kurs „Pokonaj swoje długi”. Ten autorski

Wiadomości 0 Comments

Prawnicy podzieleni w sprawie powołania B. Misiewicza do rady nadzorczej PGZ

Od początku września kontrowersje budzi powołanie rzecznika ministra obrony narodowej Bartłomieja Misiewicza do rady nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Zdaniem polityków młody dyrektor nie ma do tego kompetencji. Według Pawła Rymarza, partnera

Wiadomości 0 Comments

W tym roku wzrost cen nie powinien przekroczyć 2 proc

Po spadku w czerwcu do najniższego tegorocznego poziomu inflacja w lipcu znów nieco przyspieszyła – do 1,7 proc. Wciąż jednak utrzymuje się na poziomie zdrowym dla gospodarki i pozostaje poniżej celu inflacyjnego. Dlatego stopy

Wiadomości 0 Comments

Trwają prace nad propozycjami pomocy dla kredytobiorców walutowych

Zwrot określonej części spreadów walutowych z przeszłości, możliwość oddania mieszkania w zamian za umorzenie kredytu oraz przewalutowanie – to obszary, które należy wziąć pod uwagę, próbując rozwiązań problemy spłacających kredyt w walutach obcych –

Wiadomości 0 Comments

Regulamin BHP a prawo autorskie

Projekty oraz rozwiązania stosowane w związku z zajmowanym stanowiskiem także chronione są prawem autorskim. Oznacza to, że wszystkie wytwory będące wynikiem działań intelektualnych powinny stanowić własność pracownika. Jak sytuacja kształtuje

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź