CRM, jako narzędzie wygodnej pracy zdalnej na ciężkie czasy

CRM, jako narzędzie wygodnej pracy zdalnej na ciężkie czasy

Praca zdalna może być dla niektórych firm sporym wyzwaniem, zwłaszcza w dużych zespołach, które zawsze pracowały na miejscu. Jednakże nawet z domu możemy efektownie zarządzać pracą i zadaniami pracowników. Pomóc nam w tym mogą dedykowane narzędzia takie jak CRM. W czym jeszcze mogą one okazać się przydatne?

  1. Kryzys jako konieczność zmian
  2. CRM jako odpowiedź na trudne czasy
  3. CRM – podsumowanie

Kryzys jako konieczność zmian

Kiedy przychodzi czas kryzysu, istnieje potrzeba zmiany nawyków i przyzwyczajeń. Głównie dotyczą one życia prywatnego, ale nie omijają one również życia zawodowego. Potrzeba pracy zdalnej przy obsłudze klientów stanowi niemałe wyzwanie dla pracowników z wielu branż.

Jeżeli zaś mamy do czynienia z dużym zespołem i dotychczasowy model pracy wyglądał zgoła odmiennie, czas kryzysu może na nas wymusić konieczność:

– racjonalizacji kosztów

– optymalizacji działań biznesowych

– efektywnego konkurowania o dosłownie każdego Klienta

– zagwarantowania odporności firmy na rotacje pracowników

– elastyczności w modelu współpracy z pracownikami

Jak sobie poradzić z tymi wszystkimi zadaniami? W takich okolicznościach potrzebujemy nowego modelu współpracy, który pomoże nam efektowną pracę całego zespołu także zdalnie. Z rozwiązaniem przychodzi nam narzędzie CRM.

CRM jako odpowiedź na trudne czasy

CRM według definicji jest to zarządzanie relacjami z klientem. Warto jednak od razu podkreślić, że CRM nie jest po prostu narzędziem, jaki wykorzystuje się wyłącznie w dużych zespołach. Jest to przede wszystkim strategia biznesowa połączona z koncepcją oraz kulturą organizacji. Tylko dzięki niemu jesteśmy w stanie zachować te idee i pracować efektownie nawet ze swoich domów.

Wszystko to dzieje się dzięki odpowiednim mechanizmom, takim jak:

– zdalnej pracy na dowolnym urządzeniu z dowolnego miejsca (wsparcie dla home office)

– internetowej platformy B2B do kontaktu z partnerami biznesowymi

– skrupulatnego, formalnego zapisu wiedzy o Klientach

– prowadzenia handlowca za rękę niezależnie od stażu pracy

– płynnego przejmowania obowiązków pomiędzy pracownikami

– wygodnej komunikacji pomiędzy pracownikami (mail, SMS, mobilne kalendarze)

– wysyłanie mailingów o promocjach do tysięcy Klientów poprzez jedno kliknięcie

Jedną z największych zalet systemu CRM jest możliwość zarządzania swoim zespołem, gdzie każdy pełni inną rolę. Jako menadżerowie możemy przypisywać naszym pracownikom poszczególne role, a także przydzielać dostępy oraz łączyć w zespoły.

Ponadto dzięki CRM możemy zaoszczędzić sobie sporo stresu. W systemie odnajdziemy bazę informacji o naszych klientach, jak też historię kontaktów i ich indywidualnych potrzeb, co przy dużej liczbie kontrahentów może okazać się niezbędne. Oprócz tego w CRM możemy gromadzić wszelkie dokumenty i grupować je według daty, rodzaju, czy też kategorii.

CRM – podsumowanie

Czy CRM to odpowiedź na kryzys? Jak najbardziej. Jednakże pamiętajmy, że jest to narzędzie usprawniające pracę również w normalnych okolicznościach. Dzięki niemu nie tylko mamy możliwość na sprawne zarządzanie zespołem, ale też na zarządzanie informacjami, kontaktami oraz klientami. Dzięki temu, że wszystkie niezbędne rzeczy znajdują się w jednym miejscu, wzrasta nasza efektywność, a zespół pracuje płynnie.

Kryzys oraz praca zdalna może uderzyć zwłaszcza duże firmy, które do tej pory nie funkcjonowały w takim modelu. Dlatego warto się wspierać dostępnymi narzędziami oraz metodami, które usprawnią pracę i umożliwią wykonywanie wszystkich czynności i obowiązków zgodnie z przyjętym wcześniej planem – system CRM może nam znacznie w tym pomóc.

Previous Program Operacyjny Polska Wschodnia
Next Tłumaczenia techniczne - dla kogo?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Praca online – jakie możliwości zawodowe

Jeszcze kilkanaście lat temu prawdopodobnie mało kto wyobrażał sobie, że rynek zawodowy może wyglądać właśnie tak jak współcześnie. Okazuje się, że coraz więcej Polaków ze swoimi zawodowymi obowiązkami przenosi się

Wiadomości 0 Comments

Sektor ubezpieczeniowy wdraża coraz więcej innowacji. Branża goni bankowość

Polski sektor bankowy należy do najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie. Banki w Polsce błyskawicznie adaptują nowinki technologiczne, a towarzystwa ubezpieczeniowe próbują dotrzymać im kroku. Oczekiwania klientów i rozwój branży insurtech wymuszają wdrażanie innowacji. Ubezpieczyciele stawiają na

Wiadomości 0 Comments

Przyspiesza realizacja programu Mieszkanie Plus

Przyspiesza realizacja programu Mieszkanie Plus. W ubiegłym tygodniu do Sejmu trafił projekt ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości, czyli państwowym banku ziemi. KZN umożliwi budowanie tanich mieszkań na gruntach Skarbu Państwa. Taka

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post