CRM, jako narzędzie wygodnej pracy zdalnej na ciężkie czasy

CRM, jako narzędzie wygodnej pracy zdalnej na ciężkie czasy

Praca zdalna może być dla niektórych firm sporym wyzwaniem, zwłaszcza w dużych zespołach, które zawsze pracowały na miejscu. Jednakże nawet z domu możemy efektownie zarządzać pracą i zadaniami pracowników. Pomóc nam w tym mogą dedykowane narzędzia takie jak CRM. W czym jeszcze mogą one okazać się przydatne?

  1. Kryzys jako konieczność zmian
  2. CRM jako odpowiedź na trudne czasy
  3. CRM – podsumowanie

Kryzys jako konieczność zmian

Kiedy przychodzi czas kryzysu, istnieje potrzeba zmiany nawyków i przyzwyczajeń. Głównie dotyczą one życia prywatnego, ale nie omijają one również życia zawodowego. Potrzeba pracy zdalnej przy obsłudze klientów stanowi niemałe wyzwanie dla pracowników z wielu branż.

Jeżeli zaś mamy do czynienia z dużym zespołem i dotychczasowy model pracy wyglądał zgoła odmiennie, czas kryzysu może na nas wymusić konieczność:

– racjonalizacji kosztów

– optymalizacji działań biznesowych

– efektywnego konkurowania o dosłownie każdego Klienta

– zagwarantowania odporności firmy na rotacje pracowników

– elastyczności w modelu współpracy z pracownikami

Jak sobie poradzić z tymi wszystkimi zadaniami? W takich okolicznościach potrzebujemy nowego modelu współpracy, który pomoże nam efektowną pracę całego zespołu także zdalnie. Z rozwiązaniem przychodzi nam narzędzie CRM.

CRM jako odpowiedź na trudne czasy

CRM według definicji jest to zarządzanie relacjami z klientem. Warto jednak od razu podkreślić, że CRM nie jest po prostu narzędziem, jaki wykorzystuje się wyłącznie w dużych zespołach. Jest to przede wszystkim strategia biznesowa połączona z koncepcją oraz kulturą organizacji. Tylko dzięki niemu jesteśmy w stanie zachować te idee i pracować efektownie nawet ze swoich domów.

Wszystko to dzieje się dzięki odpowiednim mechanizmom, takim jak:

– zdalnej pracy na dowolnym urządzeniu z dowolnego miejsca (wsparcie dla home office)

– internetowej platformy B2B do kontaktu z partnerami biznesowymi

– skrupulatnego, formalnego zapisu wiedzy o Klientach

– prowadzenia handlowca za rękę niezależnie od stażu pracy

– płynnego przejmowania obowiązków pomiędzy pracownikami

– wygodnej komunikacji pomiędzy pracownikami (mail, SMS, mobilne kalendarze)

– wysyłanie mailingów o promocjach do tysięcy Klientów poprzez jedno kliknięcie

Jedną z największych zalet systemu CRM jest możliwość zarządzania swoim zespołem, gdzie każdy pełni inną rolę. Jako menadżerowie możemy przypisywać naszym pracownikom poszczególne role, a także przydzielać dostępy oraz łączyć w zespoły.

Ponadto dzięki CRM możemy zaoszczędzić sobie sporo stresu. W systemie odnajdziemy bazę informacji o naszych klientach, jak też historię kontaktów i ich indywidualnych potrzeb, co przy dużej liczbie kontrahentów może okazać się niezbędne. Oprócz tego w CRM możemy gromadzić wszelkie dokumenty i grupować je według daty, rodzaju, czy też kategorii.

CRM – podsumowanie

Czy CRM to odpowiedź na kryzys? Jak najbardziej. Jednakże pamiętajmy, że jest to narzędzie usprawniające pracę również w normalnych okolicznościach. Dzięki niemu nie tylko mamy możliwość na sprawne zarządzanie zespołem, ale też na zarządzanie informacjami, kontaktami oraz klientami. Dzięki temu, że wszystkie niezbędne rzeczy znajdują się w jednym miejscu, wzrasta nasza efektywność, a zespół pracuje płynnie.

Kryzys oraz praca zdalna może uderzyć zwłaszcza duże firmy, które do tej pory nie funkcjonowały w takim modelu. Dlatego warto się wspierać dostępnymi narzędziami oraz metodami, które usprawnią pracę i umożliwią wykonywanie wszystkich czynności i obowiązków zgodnie z przyjętym wcześniej planem – system CRM może nam znacznie w tym pomóc.

Previous Program Operacyjny Polska Wschodnia

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Cyfrowy detoks dla większości osób zbyt stresujący

Obsesyjne sprawdzanie każdej wiadomości i powiadomienia o aktywności znajomych, ciągłe odświeżanie poczty elektronicznej czy przeglądanie newsów w czasie wolnym świadczy o tym, że chęć bycia online jest już nie tylko naszym nawykiem, lecz także nałogiem.

Wiadomości 0 Comments

Sektor finansowy czeka w 2018 roku karuzela legislacyjna

Ten rok będzie rewolucyjny dla branży finansowej. Banki i ubezpieczycieli czeka szereg nowych regulacji i zmian legislacyjnych, które radykalnie wpłyną na prowadzenie działalności. Wiodącym tematem będzie generowanie przychodów i zysków przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności

Wiadomości 4 komentarze

Ile trzeba zainwestować w punkt wielousługowy?

Wielu pracowników ucieka z dużych korporacji, rezygnuje z etatowej pracy i planuje otwarcie własnej działalności gospodarczej. Najczęściej wybór pada na punkt usługowy, ponieważ gwarantuje przyzwoite zyski i bardzo niskie ryzyko.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post