Czy podwładny może porzucić pracę?

Czy podwładny może porzucić pracę?

W zgodzie z prawem zatrudniony na podstawie umowy o pracę, który nie ma ochoty kontynuować współpracy, powinien złożyć wypowiedzenie i przeczekać umowny czas. Bywają jednak sytuacje, w których podwładny porzuca swój etat. Czy ma to jakieś konsekwencje prawne? Jak powinien zareagować kierownik?

Na początku trzeba wyjaśnić, że o porzuceniu mówi się w momencie, kiedy podwładny nie stawia się w miejscu pracy bez wcześniejszego poinformowania oraz nie usprawiedliwia swojej nieobecności. Należy wiedzieć nawet absencja nie może być traktowała jednoznacznie.

Najpierw pracodawca powinien zbadać powody takiego zachowania, ustalić szczegóły i ostatecznie ocenić zachowanie. Jeśli wyjdzie na jaw, że pracownik podjął zatrudnienie w innej firmie, wówczas można doprowadzić do natychmiastowego zwolnienia bez zachowania okresu wypowiedzenia.

Podsumowując, porzucenie pracy następuje w momencie, gdy pracownik od 2 dni roboczych nie powiadomił przełożonego o powodach nieobecności. Cała sprawa kończy się zerwaniem współpracy z powodu niedopełnienia obowiązków pracowniczych.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czym zajmują się sądy polubowne?
Next Czy świadek może otrzymać zwrot kosztów dojazdu?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 2 komentarze

Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest

Mała firma 3 komentarze

Jak napisać dobry biznesplan?

Pierwszym krokiem każdego początkującego przedsiębiorcy, który posiada pomysł na dochodowy biznes i chce jak najszybciej powołać go do życia, jest skonstruowanie biznesplanu. Czy ten dokument jest faktycznie taki istotny? Co

Mała firma 0 Comments

Komu należy się zwrot VAT-u za materiały budowlane?

Możliwość uzyskania zwrotu VAT za materiały budowlane od początku 2014 roku ulegnie znacznej modyfikacji. Zostanie on bardzo wąski i nie wszystkim będzie się należał w odróżnieniu od aktualnego prawa. Szczególnie

Wiadomości 0 Comments

Czym jest kontrakt menedżerski?

Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.

Mała firma 0 Comments

Kiedy mówimy o przetargu publicznym?

Przetargi publiczne to jawne procedury mające na celu wyłonienie spośród otrzymanych ofert firm najlepszego realizatora planów opisanych w propozycji współpracy. Okazuje się jednak, iż nie wszystkie informacje o rywalizujących przedsiębiorstwach

Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?

Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb

2 komentarze

  1. Pycha
    08 września, 17:39 Reply
    Najpierw pracodawca powinien zbadać powody takiego zachowania, ustalić szczegóły i ostatecznie ocenić zachowanie, zamiast od razu się strzelać i rzucać.
  2. Andrzej
    15 sierpnia, 21:19 Reply
    Sporo firm ma zapiski w w umowie, że niewstawienie się w pracy to kara pieniężna. Na ogół 100-200zł, a więc lepiej wcześniej zadzwonić do pracodawcy, a nie narażać się na takie koszta.

Zostaw odpowiedź