Czy podwładny może porzucić pracę?
W zgodzie z prawem zatrudniony na podstawie umowy o pracę, który nie ma ochoty kontynuować współpracy, powinien złożyć wypowiedzenie i przeczekać umowny czas. Bywają jednak sytuacje, w których podwładny porzuca swój etat. Czy ma to jakieś konsekwencje prawne? Jak powinien zareagować kierownik?
Na początku trzeba wyjaśnić, że o porzuceniu mówi się w momencie, kiedy podwładny nie stawia się w miejscu pracy bez wcześniejszego poinformowania oraz nie usprawiedliwia swojej nieobecności. Należy wiedzieć nawet absencja nie może być traktowała jednoznacznie.
Najpierw pracodawca powinien zbadać powody takiego zachowania, ustalić szczegóły i ostatecznie ocenić zachowanie. Jeśli wyjdzie na jaw, że pracownik podjął zatrudnienie w innej firmie, wówczas można doprowadzić do natychmiastowego zwolnienia bez zachowania okresu wypowiedzenia.
Podsumowując, porzucenie pracy następuje w momencie, gdy pracownik od 2 dni roboczych nie powiadomił przełożonego o powodach nieobecności. Cała sprawa kończy się zerwaniem współpracy z powodu niedopełnienia obowiązków pracowniczych.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe
Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest
Jak napisać dobry biznesplan?
Pierwszym krokiem każdego początkującego przedsiębiorcy, który posiada pomysł na dochodowy biznes i chce jak najszybciej powołać go do życia, jest skonstruowanie biznesplanu. Czy ten dokument jest faktycznie taki istotny? Co
Komu należy się zwrot VAT-u za materiały budowlane?
Możliwość uzyskania zwrotu VAT za materiały budowlane od początku 2014 roku ulegnie znacznej modyfikacji. Zostanie on bardzo wąski i nie wszystkim będzie się należał w odróżnieniu od aktualnego prawa. Szczególnie
Czym jest kontrakt menedżerski?
Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.
Kiedy mówimy o przetargu publicznym?
Przetargi publiczne to jawne procedury mające na celu wyłonienie spośród otrzymanych ofert firm najlepszego realizatora planów opisanych w propozycji współpracy. Okazuje się jednak, iż nie wszystkie informacje o rywalizujących przedsiębiorstwach
Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?
Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb
2 komentarze
Pycha
08 września, 17:39Andrzej
15 sierpnia, 21:19