Czy spółki potrzebują firmy od obsługi księgowej?
Każda spółka ma obowiązek prowadzenia księgowości – tak mówią przepisy. Kwestię tę reguluje szczegółowo ustawa z 29 września 1994 roku (Dz. U nr 121 poz. 591), która zwraca również uwagę na fakt, że w przypadku niektórych spółek możliwa jest wyłącznie pełna księgowość, podczas gdy inne mogą zdecydować się na jej uproszczoną formę obejmującą tylko najważniejsze rozliczenia. W klasycznym modelu biznesowym dział obsługi księgowej stanowi integralną część przedsiębiorstwa, jednak coraz więcej spółek ostatnimi czasy sięga po nowoczesne rozwiązanie, jakim jest outsourcing usług księgowych, czyli delegowanie obowiązków z tym związanych zewnętrznemu biuru rachunkowemu.
Co spółka może zyskać na outsourcingu księgowości?
Outsourcing księgowości, podobnie jak outsourcing kadr i płac, jest świetnym sposobem na redukcję kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi w tym konkretnym zakresie. Powierzając niezależnemu dostawcy usług pieczę nad naszą księgowością, możemy liczyć na profesjonalne zarządzanie rachunkowością przez ekspertów w tej dziedzinie, a przy tym nie musimy inwestować w tworzenie potrzebnej im infrastruktury. Tak samo działa outsourcing kadr i płac, obsługi IT, zadań marketingowych i różnego rodzaju innych usług. Dlatego outsourcing jest tak popularnym rozwiązaniem, z którego chętnie sięgają nowoczesne spółki, zarówno te z ograniczoną odpowiedzialnością, jak i komandytowe czy akcyjne.
Komu warto zlecić zewnętrzną obsługę księgową?
Zewnętrzna obsługa księgowa, jako alternatywa dla wewnętrznego działu księgowego funkcjonującego w strukturze spółki, będzie korzystnym i opłacalnym rozwiązaniem tylko wtedy, gdy zdecydujemy się na wybór odpowiedniego podwykonawcy. W kwestii księgowości warto ufać wyłącznie profesjonalistom, dlatego najlepiej wybrać znaną i renomowaną firmę, taką jak BPiON, która posiada stronę internetową pod adresem bpion.pl. wyspecjalizowaną w szeroko rozumianym świadczeniu usług księgowych, zatrudniającą specjalistów posiadających wysokie kwalifikacja zawodowe z tego zakresu. Tylko wybór profesjonalnego biura rachunkowego, takiego jak BPiON, może zagwarantować udaną współpracę.
Może to Ci się spodoba
Przybywa pracowników tymczasowych. Wartość tego rynku w Polsce to ponad 5,5 mld zł
Globalny rynek pracy tymczasowej wzrósł w 2015 roku o 12 proc. i odpowiada za 70 proc. przychodów branży agencji zatrudnienia. Wciąż jednak pracownicy tymczasowi stanowią zaledwie 1,8 proc. ogółu zatrudnionych. W Polsce odsetek
Obligacje korporacyjne – Gdy biznes się zacina
Choć większość przedsiębiorców wolałaby nie brać pod uwagę niekorzystnego scenariusza, to jednak zdarza się, że rozwój firmy nie przebiega tak, jak zakładano, a biznesplan zaczyna się chwiać. Problem jest tym
Polska jednym z liderów branży call contact center
Rynek usług call i contact center w Polsce rośnie w tempie 30 proc. Działające na nim firmy świadczą coraz bardziej wyspecjalizowane usługi dla większości sektorów. To już nie są zwykłe infolinie czy akwizycja przez telefon. Coraz
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post