Jak sprzedawać produkty na Amazon?

Jak sprzedawać produkty na Amazon?

Amazon to jeden z największych sklepów internetowych na świecie. Dzięki dostępowi do ogromnej liczby potencjalnych klientów stanowi bardzo atrakcyjne miejsce do sprzedaży zarówno dla mniejszych, jak i średnich firm. Zobacz, jak sprzedawać swoje produkty w całej Europie na Amazon w modelu PAN-European FBA.

Fulfillment by Amazon (FBA)

Sprzedaż na Amazonie to obecnie najlepszy sposób na międzynarodową ekspansję dla lokalnego biznesu. To idealne miejsce dla małych i średnich firm, które przy niewielkim zaangażowaniu sił i środków chcą zwiększyć sprzedaż i na stałe zadomowić się na zagranicznych rynkach. Firmy mogą sprzedawać w pięciu europejskich sklepach. Serwisy działają w 10 językach i docierają do ponad 300 mln potencjalnych klientów  ze 180 krajów z całego świata. Warto podkreślić, że udział sprzedaży na Amazonie przez niezależnych zewnętrznych sprzedawców wynosi 58 procent. Wydaje się, że najlepszą opcją jest sprzedaż w modelu Fulfillment by Amazon, którą wybiera wiele firm. W przeciwieństwie do modelu Fulfillment by Merchant, w którym to sprzedawca odpowiada za wszystko, co związane z przesyłką, tutaj za cały proces przygotowywania i wysyłki paczki odpowiada Amazon. W praktyce wygląda to tak, że sprzedawcy wysyłają swoje produkty do jednego z magazynów Amazon, z których są już rozsyłane bezpośrednio do klientów. Ten system zapewnia sprzedawcom szereg korzyści. Poza wygodą, kompleksową obsługą sprzedaży i wysyłki zajmuje się Amazon, większość towarów oferowanych w tym modelu ma status Prime, co wiąże się z szybką i darmową wysyłką do klienta. To argument nie do przecenienia. Wiadomo wszak, że koszty przesyłki odgrywają znaczącą rolę przy wyborze oferty w Internecie, klienci chętniej kupują tam, gdzie jest ona darmowa. Produkty oznaczone w ten sposób cieszą się większym zainteresowaniem, a sprzedawcy je oferujący większym zaufaniem.

Pan-European Fulfillment by Amazon

EFN (European Fulfillment Network) to wariant usługi Fulfillment by Amazon, w którym sprzedawcy mogą korzystać z jednego magazynu Amazon do sprzedaży na terenie całej Unii Europejskiej. W wariancie MCI (Multi Country Inventory), aby sprzedawać na różnych rynkach w Unii, trzeba wysłać towar do konkretnego magazynu (sprzedając w Niemczech, należy wysłać towary do magazynów położonych na terenie tego kraju). Jak widać, model Pan-European Fulfillment by Amazon wydaje się lepszą opcją, zapewnia niezależnym partnerom szereg korzyści. Po pierwsze, oszczędności wynikające z niższych kosztów wysyłki (ok. 40%). Firma wysyła towar do jednego magazynu, a resztą, czyli rozesłaniem (ważeniem, pakowaniem itp.) do innych magazynów, a następnie klientów, zajmuje się już Amazon. Po drugie, krótszy czas transportu towaru do klienta. Amazon, mimo że oferuje możliwość sprzedaży na 5 europejskich rynkach, to posiada magazyny w 7 krajach UE (Polska, Czechy, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy). To bardzo istotny fakt z punktu widzenia czasu przesyłki. Po trzecie, optymalizacja kosztów związanych z zarządzaniem stanami i zasobami magazynowymi. W modelu Pan-European Fulfillment by Amazon firma musi mieć pod kontrolą tylko jeden magazyn, do którego wysyła towar. W tym wariancie to Amazonm zatroszczy się o dostępność Twoich towarów w innych magazynach. Sprzedawca musi jedynie monitorować (stock monitoring), jak przemieszcza się towarów, aby poprawnie rozliczyć podatek VAT.

Taxology – sposób na rozliczenie VAT

Sprzedawcy korzystający z platformy Amazon w wariancie Pan-European FBA muszą zarejestrować się do podatku VAT w siedmiu krajach, w których amerykański gigant posiada magazyny. Amazonm może przemieszczać towary dowolnie pomiędzy magazynami, dlatego wymagany jest taki warunek. To implikuje, że sprzedawca musi dokładnie kontrolować wielkość sprzedaży i wartość przemieszczanych towarów. Te informacje są niezbędne do poprawnego wypełnienia deklaracji VAT. I choć z pozoru proces samodzielnego rozliczania podatku VAT w wielu krajach może wyglądać na dosyć skomplikowany, to nie powinien on nas zniechęcać do sprzedaży na Amazonie. W tym zakresie można skorzystać z pomocy jednej z profesjonalnych firm zajmujących się wsparciem dla firm w zakresie podatku VAT, takich jak choćby Taxology. To innowacyjna i w pełni zautomatyzowana aplikacja na przeglądarki internetowe, która ułatwia proces rejestracji i rozliczenia VAT we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Dzięki Taxology cały proces rozliczenia się z podatku VAT staje się banalnie prosty. Firma posiada wieloletnie doświadczenie zarówno w obsłudze jednoosobowych działalności, które dopiero wchodzą na rynek, jak i dużych firm, od dawna działających z sukcesem także na międzynarodowym rynku.

Podsumowanie

Sprzedaż w sklepie Amazon to bardzo atrakcyjna oferta dla firm, które chciałyby podbić nie tylko Europę. Dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów na całym świecie, to niewątpliwie ogromna korzyść, której nie powinien nam przysłonić nawet obowiązek rozliczania podatku VAT w kilku krajach Unii Europejskiej. To można zawsze zlecić firmie Taxology, która kompleksowo zajmie się tym przedsięwzięciem.

Previous Rekrutacja na stanowisko produkcyjne – jak się przygotować?
Next Planujesz zakup mieszkania lub domu? Cztery rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Może to Ci się spodoba

Firmy szukają sposobów na przyciągniecie i zatrzymanie pracowników

Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników

BHP w firmie: 6 najczęstszych pytań

Bezpieczeństwo i higiena pracy to bardzo rozległy temat. Podstawowe przepisy BHP określone są w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów

Kiedy potrzebne jest tłumaczenie przysięgłe?

Postępująca globalizacja sprawia, że z roku na rok coraz więcej polskich firm szuka klientów czy partnerów biznesowych za granicą, praktycznie na całym świecie. O ile w bezpośrednich rozmowach biznesowych wielu

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post