Jak zbudować dział HR

Jak zbudować dział HR

Dział kadrowy to bardzo ważny organ w każdej firmie. To od niego zależy rekrutacja nowych osób, ciągle doskonalenie pracowników i tworzenie systemów premiowych i wynagrodzeń. Dzięki temu nasza firma może stać się atrakcyjnym miejscem pracy. Warto więc poświęcić chwilę, aby sprawdzić, czy potrzebujemy wewnętrznego działu HR, czy też lepiej będzie postawić na outsourcing.

Jak stworzyć dział HR od podstaw?

Jeżeli nie dysponujemy jeszcze osobnym działem kadrowym w naszej firmie, musimy liczyć się z koniecznością zatrudnienia szeregu specjalistów. Dzięki nim zbudujemy kompetentny dział, który profesjonalnie zajmie się zatrudnianiem oraz szkoleniem pracowników.

Ważne jest, aby zastanowić się, jakimi celami w świetle całej firmy powinien on się kierować. Należy znać swoje oczekiwania biznesowe i mieć przygotowaną spójną strategię swojej działalności. Kolejnym kluczowym aspektem jest właściwy podział obowiązków. Optymalna struktura powinna dzielić kadry na obszary, które dotyczą działu personalnego, jak też tego zajmującego się rekrutacjami nowych pracowników.

Osoby zajmujące stanowiska w kadrze powinny więc posiadać bardzo szeroki zakres kompetencji miękkich i mieć doświadczenie w tworzeniu relacji z zatrudnionymi, jak też z potencjalnymi kandydatami. Można je dodatkowo wzmocnić za pomocą kompletu szkoleń dla działu HR. Przykładowo można skorzystać z https://grupaprogres.pl/szkolenia/.

Czy potrzebujemy wewnętrznego działu HR?

Czytając o budowaniu całej struktury działu HR możemy mieć wątpliwości, czy faktycznie potrzebujemy aż tak rozbudowanej jednostki w naszej firmie. I słusznie. Nie każda działalność potrzebuje swoich samodzielnych działów.

Co prawda, są one jednak niezbędne, aby stworzyć firmę, która będzie atrakcyjna dla przyszłych pracowników. Z pomocą przychodzą tutaj usługi outsourcingowe. Consulting HR jest coraz częściej wybieraną opcją dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Pomaga on nie tylko obniżyć koszta związane z opłacaniem całej kadry, ale oferuje także kompleksową i profesjonalną pomoc dla pracodawcy.

Oferta consultingu HR

Jednym z najbardziej kluczowych zadań, jakie consulting HR spełnia, jest rekrutacja nowych pracowników. Wyspecjalizowana kadra potrafi w profesjonalny sposób dobrać kandydatów na podstawie stworzonych wcześniej idealnych osobowości. Dzięki temu mamy pewność, że uzyskamy jak najlepszych kandydatów dla naszej firmy.

Co więcej, outsourcing kadrowy pomaga nam także na dalszych etapach. W swojej ofercie posiada niejednokrotnie takie działania jak: testy psychometryczne, kwestionariusze, szkolenia wprowadzające i doskonalące, oceny pracowników, audyt procesów HR czy konsultacje eksperckie. Na consulting HR można liczyć także w zakresie tworzenie systemów wynagrodzeń i wypłacania premii.

Zbudowanie działu HR to skomplikowany proces, który wymaga kooperacji wielu specjalistów, którzy będą odpowiedzialni za wybór właściwych kandydatów, jak też ciągle szkolenie i podnoszenie kompetencji zatrudnionym już pracowników.

Dzięki outsourcingowego możemy znacznie podnieść poziom kadrowy w naszej firmie. Warto więc postawić na wysokojakościowy consulting HR, jeżeli jesteśmy właścicielem małej lub średniej firmy.

Previous Jak odświeżyć alufelgi?
Next Kiedy i jak złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego?

Może to Ci się spodoba

Ponad tysiącu firm grożą kary za niewprowadzenie ograniczeń w poborze prądu w sierpniu 2015 r

Sektor przemysłowy ponosi wciąż skutki wprowadzenia przed rokiem obowiązkowych ograniczeń w poborze prądu. Firmom, które nie podporządkowały się restrykcjom, grożą kary finansowe, których maksymalna wysokość może wynieść nawet 15 proc. rocznych przychodów. Izba

Krajowy sektor finansowy otwarty na innowacje

Polska jest dużym, chłonnym i otwartym na nowinki rynkiem, a polski sektor bankowy ma stabilną pozycję – ocenia Tomasz Rzeski, wiceprezes Inbanku. Wywodzący się z estońskiego sektora fintech Inbank zadebiutował w Polsce w marcu

Rośnie rola marketingu w firmach

Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post