Jak zdobyć dobrą bazę mailingową?

Jak zdobyć dobrą bazę mailingową?

Miarą skuteczności marketingu jest nie sposób dotarcia do klienta i przekonania ich do swojego produktu, ale umiejętność przekonania go, że powinien kupić go właśnie u nas – współczesne działania reklamowe opierają się o wiele sposobów pozyskania uwagi klientów, a w dobie ogromnej konkurencji na rynku bywa to naprawdę trudne. Co to jest mailing i dlaczego warto go wykorzystać w naszej strategii reklamowej?

Skuteczność mailingu potwierdzona!

Kto nie reklamuje swoich usług w Internecie, może zapomnieć o dobrym interesie – podstawą biznesu we współczesnym świecie jest dostosowanie się do obowiązujących trendów, które pozwalają zwrócić uwagę klientów i zachęcić ich do skorzystania z naszych usług. Idąc tym tropem, należy wykorzystywać narzędzia, które ułatwiają komunikowanie się z klientem, a z pewnością takim narzędziem jest skrzynka pocztowa, z której praktycznie większość z nas korzysta na co dzień.

Mailing to forma marketingu bezpośredniego, która polega na wysyłaniu do konkretnej grupy odbiorców wiadomości e-mail z informacją o konkretnym produkcie, jaki możemy mu zaoferować. Mailing opiera się o krótki i jasny przekaz, i w przeciwieństwie do Newsletterów nie bazuje na relacji z klientem. By ten proces był skuteczny, należy odpowiednio skompletować i ciągle aktualizować listę potencjalnych klientów zainteresowanych naszym produktem.

Jak działa baza mailingowa?

Baza mailingowa i jej tworzenie opiera się o klientów, w przypadku których prawdopodobieństwo zainteresowania się naszą ofertą jest największe, dzięki dopasowaniu oferty do jego potrzeb. Wysyłanie wiadomości tą drogą nie może być przypadkowe – klient wcześniej musiał wyrazić zgodę na uzyskiwanie takich wiadomości np. w formularzu internetowym.

Bazy mailingowe z czasem rozrastają się o zadowolonych klientów, którzy zdążyli skorzystać z naszych usług. Jeżeli chcemy szybko wdrożyć tego typu formę marketingu do naszej działalności, warto oprzeć się o firmy, których specjalnością jest tworzenie baz mailingowych szytych na miarę. Co to oznacza?

Po otrzymaniu zlecenia firma ta zaczyna dogłębną analizę rynku, na której działa nasze przedsiębiorstwo, i dopasowuje liczbę klientów pod względem ich potrzeb i zainteresowań – otrzymując gotową bazę mailingową, możemy rozpocząć naszą kampanię reklamową, która, jak pokazują liczne badania, jest nad wyraz skuteczna!

Jak stworzyć bazę mailingową samodzielnie?

Najprostszym sposobem na zdobycie adresów e-mail naszych potencjalnych klientów jest Newsletter, czyli pewnego rodzaju subskrypcja na naszej stronie internetowej. Klient, pozostawiając swój adres e-mail, liczy na informacje odnośnie do interesujących go produktów, i wtedy właśnie działa najlepiej mailing.

Zgromadzone adresy e-mail najlepiej jest modyfikować np. w Excelu, który jako narzędzie typowo analityczne i matematyczne pomoże uporządkować nam uzyskane informacje i zwiększyć skuteczność procedury mailingu. Można również promować w mediach społecznościowych akcję, np. „dostaniesz rabat, jeżeli zostawisz u nas swój adres e-mail!”. Sposobów na pozyskiwanie klientów nigdy nie za wiele!

Previous Czym kierować się przy wyborze miejsca na konferencję?
Next Czym są giełdy długów?

Może to Ci się spodoba

Firmom trudniej będzie dotrzeć do odbiorców przez Facebooka

Facebook zmienia algorytm pozycjonujący treści w Newsfeedzie użytkowników. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm.

Rośnie rola marketingu w firmach

Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To

Przedsiębiorcom rodzinnym ufa ponad 50 proc. Polaków

Ponad 50 proc. Polaków deklaruje wysokie lub bardzo wysokie zaufanie do przedsiębiorców rodzinnych. To zaś przekłada się na chęć zakupu oferowanych przez nich produktów lub usług – wynika z raportu Fundacji Firmy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post