Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Sprzedaż w sklepie stacjonarnym to nieustanne zabieganie o klienta. Proces ten trwa od ustalania dogodnej dla swojego biznesu lokalizacji, przez planowanie strategii handlowej i marketingowej, po aranżację wnętrza oraz inwestycje w skuteczne materiały reklamowe. Istnieje wiele pomysłów na zwiększenie sprzedaży w sklepie, które mogą przyczynić się do dotarcia do większej grupy konsumentów, zwiększenia obrotów oraz poprawienia ogólnej kondycji firmy. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych działań, które realnie wpłyną na poprawę sprzedaży w punkcie handlowym.

Planowanie przestrzeni

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym, spożywczym lub specjalistycznym? Jednym z kluczowych działań jest odpowiednie rozplanowanie przestrzeni handlowej. Według badania przeprowadzonego przez In-Store Media oraz Nielsena w 2016 roku prawidłowe wyeksponowanie towarów w sklepie jest w stanie zwiększyć ich sprzedaż aż o 30%. Poza samą ekspozycją produktów warto zadbać o odpowiednie materiały POS, które skutecznie wesprą marketingową komunikację z klientami i zachęcą ich do podejmowania zakupowych decyzji.

Zainwestowanie w materiały POS oraz inne rozwiązania z zakresu visual merchandisingu to kluczowe sposoby na zwiększenie sprzedaży. Odpowiednio wyeksponowane kosze zasypowe, wobblery, interaktywne standy czy przykuwające uwagę kioski pozwolą zaintrygować konsumentów, wywołać w nich pozytywne emocje i skojarzenia, a tym samym popchnąć ich do impulsowego zakupu danych produktów. Impulsowe zakupy w miejscach handlowych stanowią aż 70% wszystkich transakcji dokonywanych w sklepach stacjonarnych.

Efektywna reklama dostosowana do grupy odbiorców

Jeden ze sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, jest dość prozaiczny. Jest nim odpowiednia strategia marketingowa i promocyjna. Skuteczna reklama w sklepie stacjonarnym to nie tylko uśmiechnięty personel, dobrze dobrana lokalizacja czy regularne wyprzedaże oraz inne promocje i rabaty przyciągające klientów. Działania marketingowe powinny być równie zaawansowane w sieci. Jak zwiększyć sprzedaż usług i towarów? To proste – wystarczy nauczyć się docierać oraz pozyskiwać klientów online.

Internetowe kampanie reklamowe są w stanie niesamowicie poprawić współczynniki sprzedaży przy zachowaniu niskich nakładów związanych z inwestowaniem w reklamę. Najlepsze efekty można uzyskać, łącząc internetowe kampanie reklamowe z kampaniami lokalnymi.

Aby efektywnie dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, należy przede wszystkim dobrze ją sprecyzować. Poza określeniem person docelowych klientów trzeba ustalić, na jakim obszarze przebywają oni w obrębie sklepu stacjonarnego lub sklepów konkurencji. Warto zlecić kampanię reklamową skierowaną do konkretnych osób na danym obszarze i nadzorować jej efekty.

Programy lojalnościowe

Jak zwiększyć sprzedaż w firmie niezależnie od branży? Zbudować program lojalnościowy skupiający klientów. Według teorii Pareto 20% klientów odpowiada za 80% przychodów firmy, a według raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017” 24% konsumentów deklaruje korzystanie z programów lojalnościowych określonych marek.

Skuteczny i atrakcyjny program lojalnościowy dla docelowej grupy klientów nakłoni ich do ponawiania zakupów.

Previous Hurtownia z koszulkami – bogaty asortyment i niskie ceny
Next Efektywność energetyczna w Unii Europejskiej

Może to Ci się spodoba

Co czwarta duża firma w Polsce odnotowała incydent naruszenia bezpieczeństwa IT

Do naruszeń bezpieczeństwa doszło w ciągu ostatnich 6 miesięcy w co czwartym przedsiębiorstwie w naszym kraju. Cyberprzestępcy stosują coraz bardziej wyrafinowane techniki, mimo to 40 proc. dużych firm nie ma przygotowanego ani scenariusza awaryjnego

Wyhamowały inwestycje w gospodarstwach rolnych

Sprzedaż ciągników i przyczep rolniczych spada. I półrocze 2019 roku jest pod tym względem najsłabsze od lat. W sumie zarejestrowano nieco ponad 3,9 tys. nowych ciągników i blisko 2,4 tys. nowych przyczep.

Instytut Lotnictwa chce rozwijać współpracę z małymi i średnimi firmami z branży lotniczej

Instytut Lotnictwa, organizacja wspierająca polską branżę awiacji od 1926 roku, chce bardziej intensywnie rozwijać współpracę z polskimi przedsiębiorstwami. Ma to umożliwić klaster lotniczy, którego Instytut jest koordynatorem. Ścisła współpraca z krajowymi firmami

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post