Jak zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej w Google?

Jak zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej w Google?

Masz wrażenie, że Twój sklep online pozostaje niewidoczny na tle konkurencji? Zainwestuj w pozycjonowanie sklepu internetowego. Czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto zlecić je profesjonalnej agencji? 

Pozycjonowanie stron internetowych to działanie, które ma na celu osiągnięcie wyższego organicznego wyniku w wyszukiwarce (najczęściej Google). Jakie możliwości daje SEO i dlaczego lepiej powierzyć je specjalistom?

Potencjalni klienci rzadko sprawdzają wyniki wyszukiwań na drugiej, trzeciej i kolejnych podstronach. Wysokie miejsce w wyszukiwarce Google na pierwszej stronie zapewnia doskonałą widoczność witryny dla osób zainteresowanych produktami czy usługami, lepszą rozpoznawalność i przewagę nad konkurencją, która nie optymalizuje swojego sklepu lub robi to niepoprawnie. Pozycjonowanie służy zarówno sprzedaży, jak i budowie rozpoznawalności marki.

Na czym polega pozycjonowanie?

Czynniki, które wpływają na widoczność Twojego sklepu można podzielić na czynniki:

  • zewnętrzne (związane z pozyskiwaniem linków do witryny z innym miejsc w Sieci),
  • wewnętrzne (związane z witryną i jej właściwą budową).

Do zewnętrznych można zaliczyć działania mające na celu zwiększenie ilości stron internetowych, które linkują do Twojej witryny. Tu oczywiście ważna jest nie tylko wysoka liczba linków, ale ich jakość oraz różnorodność.

Działania wewnętrzne, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie witryny, polegają na analizie i poprawie m.in.:

  • występowania słów kluczowych (tych, które wpisujemy w wyszukiwarkę) w tekście na stronie w odpowiednich miejscach,
  • obecności słów kluczowych w adresie URL,
  • linkowania wewnętrznego,
  • szybkości ładowania strony,
  • odpowiedniej optymalizacji kodu HTML strony,
  • architektury, grafik i UX strony,
  • liczby, częstotliwości aktualizacji treści (contentu) oraz jego unikatowości.

SEO dla początkujących i zaawansowanych

Niektóre podstawowe działania pozycjonujące można prowadzić samodzielnie. To optymalizacja takich elementów jak:

  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • grafiki,
  • linkowanie wewnętrzne.

Bardziej skomplikowane procesy i zmiany lepiej zostawić specjalistom.

Tu ważne są nie tylko umiejętności, ale również odpowiednie narzędzia. Ich poznanie i nauka przez osoby obsługujące sklep internetowy pochłonęłaby mnóstwo czasu, a zakup narzędzi – sporo by kosztował. Co więcej, pozycjonowanie jest działaniem stałym – nie da się go przeprowadzić jednorazowo, ustawić wszystko raz i mieć “święty spokój”.

Jakie jeszcze działania mogą wzmocnić pozycjonowanie strony?

Jednym z bagatelizowanych błędów w treści, jakie zauważają specjaliści Semahead podczas audytów, jest powielanie treści ze strony producenta lub konkurencji. Duplikacja contentu może obniżyć widoczność całego serwisu. Warto optymalizować je zwłaszcza pod longtailowe (dłuższe, bardziej rozbudowane) frazy. Są one najczęściej wykorzystywane przez klientów w końcowych etapach lejka sprzedażowego.

Algorytmy Google lubią też uporządkowane treści z akapitami i nagłówkami wykorzystującymi frazy kluczowe czy też linkowanie wewnętrzne (do innego produktu, artykułu lub np. formularza kontaktowego).

Tworzenie treści warto oddać zawodowym copywriterom. Sprawią oni, że teksty będą użyteczne, perswazyjne i dopasowane do odbiorców. Copywriterzy często też specjalizują się w określonych tematach. Dzięki temu unikniesz podstawowych błędów w opisach swoich usług czy produktów.

Szukasz agencji, która zwiększy widoczność i sprzedaż w Twojej firmie dzięki SEO i content marketingowi? Sprawdź agencję performance marketingu Semahead.

Previous Lean management – czym jest, jakie są metody i narzędzia
Next Czym kierować się przy wyborze miejsca na konferencję?

Może to Ci się spodoba

Coraz mniej kontraktów i przetargów w infrastrukturze. Polskie firmy zmuszone do szukania zleceń za granicą

Spadła liczba przetargów infrastrukturalnych, co powoduje, że zaostrza się konkurencja – w każdym z nich bierze udział coraz więcej firm. Z kolei inwestorzy wymagają coraz dłuższych, nawet 10-letnich zabezpieczeń. Szansą na odbicie

Prawie 90 proc. małych firm nie dostaje płatności w terminie

Co dziesiąta firma w Polsce nie odzyskuje pieniędzy od swoich kontrahentów – mówi Jacek Zawadzki, członek zarządu BEST SA. Jednak tylko 1 na 10 przedsiębiorców podejmuje jakiekolwiek działania zmierzające do ponaglenia dłużnika

Firma 1Comments

Sklepy internetowe – to wciąż eldorado dla młodych przedsiębiorców

Prowadzenie własnej firmy to dziś marzenie wielu młodych ludzi. Według badań, co czwarty absolwent wyższej uczelni myśli o założeniu jakiegoś biznesu. Szereg z nich już podczas nauki szuka pomysłu na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post