Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Minęły już czasy, w których posiadanie telefonu było wyróżnikiem statusu majątkowego. Teraz prawie każda osoba ma przy sobie smartfona z dostępem do internetu. Czy wpłynęło to na sposób załatwiania przez nas codziennych spraw? Jak zmieniliśmy się pod wpływem komórkowego trendu?

Badania przeprowadzone przez Pew Research i Informate Measures w 2011, a później 2015 roku pokazały, że coraz rzadziej rozmawiamy przez telefon. Zmiana naszych przyzwyczajeń jest ogromna! W 2011 roku było to 12 rozmów dziennie, a kilka lat później, w 2015 roku ta liczba spadła już do 6.

Nie znaczy to, że nie korzystamy z telefonów komórkowych w ogóle – wręcz przeciwnie. Coraz więcej piszemy i używamy aplikacji mobilnych. Grupą, która wymienia między sobą najwięcej wiadomości tekstowych są osoby młode – między 18, a 24 rokiem życia. Zaraz po niej są osoby w wieku 25 – 44.

W tym miejscu warto wspomnieć, że w ogromnym tempie rośnie także rynek aplikacji mobilnych. Korzysta z nich już ponad 20 milionów użytkowników z całej Polski! Na co dzień korzystamy z aplikacji z ogłoszeniami takich jak np. Olx, popularnych społecznościówek pomagających na kontakty ze znajomymi czy rodziną, zamawiamy także jedzenie (m.in przez Pyszne czy Skubacz), taksówkę czy też wakacje (każdy z nas zna przecież Booking).

Tempo naszego życia jest ogromne, stąd też cały czas poszukujemy nowych rozwiązań, które pomogą nam nadążyć nad otaczającą rzeczywistością.

O tym, jak przeciętny użytkownik korzysta z urządzeń mobilnych i jak załatwia wiele codziennych spraw powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Dlaczego?

Jeszcze parę lat temu prowadząc firmę mogliśmy polegać tylko na papierowym terminarzu i pracowniku, który sprzedawał towar oddzwaniając książkę telefoniczną, czy odbierał telefony z rezerwacjami wizyt lub spotkań. Patrząc na statystyki dostarczone przez Pew Research i Informate Measures możemy stwierdzić, że w dzisiejszych czasach taki model prowadzenia firmy nie znajdzie już zastosowania. Możemy śmiało stwierdzić, że przeciętny badany nie lubi wręcz rozmawiać przez telefon. Jak więc do niego dotrzeć i zapewnić sobie jego wizytę na przykład w naszym salonie fryzjerskim czy kosmetycznym?

Z pomocą przychodzą nam firmy produkujące nowoczesne oprogramowanie, na przykład takie jak Versum, które pozwala nie tylko na proste zarządzanie terminarzem, pracownikami czy stanami magazynowymi. Z Versum wywodzi się także innowacyjny portal skierowany do klienta docelowego – Moment.pl, dzięki któremu w prosty sposób wyszukamy fryzjera, kosmetyczkę czy SPA i w kilka chwil zapiszemy się na wizytę.

Posiadanie firmy wymusza na nas wyszukiwanie nowych rozwiązań i śledzenie trendów, ponieważ bez tego możemy zgubić się wśród konkurencji. Warto także wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy odpłacą nam się lojalnością i polecaniem naszej firmy kolejnym osobom.

Poleganie na stałej bazie wiernych klientów, którzy zamawiają nasze usługi czy towary w tradycyjny sposób nie jest dobrym rozwiązaniem i nie wróży naszej firmie dużo dobrego. Konkurencja nie śpi i w każdej chwili może przejąć tych, którzy jeszcze kilka dni temu wydawali się być naszymi wiernymi, zaufanymi klientami. Należy także pamiętać, że wzrastają oczekiwania konsumentów wobec marek.

Chcąc się rozwijać i zwiększać swoje przychody musimy obserwować rynek, trendy, zachowania ludzkie i być zawsze o kilka kroków przed konkurencją. To zapewni nam nie tylko mocną pozycję na rynku, ale i stały wzrost nowych klientów, którzy także mogą stać się lojalnymi i powracającymi.

Previous Na co zwrócić uwagę, wybierając biuro rachunkowe?
Next Jak wyjść z pętli długów? Pięć prostych porad, dzięki którym odzyskasz i utrzymasz płynność finansową

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego chwilówki są wysoko oprocentowane?

Wbrew pozorom i powszechnej opinii, krótkoterminowe pożyczki tzw. chwilówki udzielane przez firmy pozabankowe nie są wcale wysoko oprocentowane. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wysokość odsetek i wszystkich opłat poza

Wiadomości 0 Comments

Skala europejskiego QE zmusza RPP do zastanowienia

O sytuacji na europejskim rynku obligacji w środowisku programu QE uruchomionego przez EBC i o rynku długu w Polsce rozmawiamy z Dariuszem Laskiem, dyrektorem inwestycyjnym ds. papierów dłużnych Union Investment

Wiadomości 0 Comments

Lepsze perspektywy polskiej gospodarki

Nie potwierdzają się na razie obawy o mocniejsze spowolnienie naszej gospodarki. W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wzrosła ona o 3 proc., a więc nieco słabiej niż w poprzednich kwartałach,

Wiadomości 0 Comments

Standard BRC

Standard BRC Packaging and Packaging Materials przedstawia wymagania z zakresu najlepszych praktyk w produkcji opakowań do żywności, artykułów higienicznych, kosmetyków dla producentów tych opakowań w celu zapewnienia bezpieczeństwa, legalności i

Wiadomości 0 Comments

Branża zarządzania wierzytelnościami na legislacyjnej karuzeli

Nowelizacja ustawy o komornikach sądowych oraz ustawy o kosztach komorniczych i utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych to jedne z najważniejszych zmian, które w tym roku będą wpływać na branżę zarządzania wierzytelnościami. Ta – jak ocenia prezes PZZW

Wiadomości 0 Comments

Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli

Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być

1 Comment

  1. MiMi
    21 stycznia, 16:04 Reply
    Tak, zmieniły się czasy i dobrze. Oszczędność czasu jest teraz najważniejsza

Zostaw odpowiedź