Pozycjonowanie strony notariusza – czy całkowicie zabronione?

Pozycjonowanie strony notariusza – czy całkowicie zabronione?

Marketing to nie tylko reklama zewnętrzna. Dzisiaj czynności reklamowe prezentowane są w różnych formach, a co więcej, za pomocą wymyślnych środków przekazu. Reklamą może być niemal każdy nośnik, o jakim sobie pomyślimy – firmy próbują przykuć uwagę klienta dystrybuując oryginalne naklejki samoprzylepne, niektóre przedsiębiorstwa inwestują w reklamę na nowoczesnych elektronicznych billboardach przy najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach, a inni zaś decydują się na intensywne działania w sieci, takie jak pozycjonowanie strony. Czy jednak pozycjonowanie strony kancelarii notarialnej jest dozwolone? Co warto wiedzieć na ten temat? O tym w dzisiejszym poradniku.

Czy notariusz może się pozycjonować i reklamować w Google?

Okazuje się, że nie każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, może reklamować swoje usługi. Jednym z zawodów, który posiada dość spore ograniczenia w tej materii jest działalność notariusza.

Przepisy określają jasno, jaka forma reklamy jest zabroniona, a którą notariusz może zastosować (i w jakim zakresie). Rodzi się zatem pytanie – czy notariusz może używać takich środków marketingowych, jak pozycjonowanie własnej witryny?

Skąd biorą się restrykcje dotyczące korzystania z usług reklamowych dla konkretnych zawodów? Odpowiedzi na to pytanie możemy szukać w przepisach prawnych, a dokładnie w ustawie o notariacie, która szczegółowo określa charakterystykę tego zawodu oraz prawa i obowiązki wiążące się z jego wykonywaniem.

Dlaczego notariusz ma ograniczone pole do zareklamowania swoich usług?

Notariusz działa jako osoba zaufania publicznego w zakresie swoich uprawnień (wykonuje czynności, którym strony są obowiązane lub pragną nadać formę notarialną), a w związku z tym korzysta z uprawnień ochrony przysługującej funkcjonariuszom publicznym.

Te uprawnienia zabraniają notariuszowi stosowanie, w jakiejkolwiek postaci, reklamy osobistej, która mogłaby zostać odebrana jako czyn nieuczciwej konkurencji. Czym jest jednak, według ustawodawcy, reklama i czy pozycjonowanie się do niej zalicza?

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że reklama jest formą wypowiedzi, która zachęca określoną grupę osób, bądź jednostkę, do skorzystania z usług oferowanych przez notariusza.

Zatem notariusz, kolokwialnie mówiąc, ma ograniczoną swobodę wypowiedzi. Wzmianka (np. medialna) na temat prowadzonej przez niego działalności może zostać odebrana jako próba zareklamowania swojej kancelarii.

W związku z powyższymi przepisami zabronione jest stosowanie jakichkolwiek form sponsoringu. W przypadku złamania przez notariusza prawa i reklamowania swoich usług, może on zostać pociągnięty do odpowiedzialności dyscyplinarnej.

Pozycjonowanie notariusza a formy reklamy zabronionej

W ustawie KRN została wymieniona bezpośrednia praktyka określona jako sztuczne pozycjonowanie, która jest całkowicie zabroniona.

Działania pozycjonerskie, realizowane przez specjalistów SEO nie znajdują się na liście form reklamy prawnie zabronionych, jednakże tego typu prace posiadają bardzo wyraźne cechy, które wykluczają możliwość ich stosowania w normalnym zakresie wśród innych branż.

Bardzo ważny jest sposób prowadzenia stron internetowych notariuszy. Dane nieobjęte rygorem Ustawy stanowią wyłącznie konkretne, pozbawione ozdobników informacje – są to między innymi imię i nazwisko notariusza, data powołania na notariusza, informacja o formie prowadzenia kancelarii, informacja o znajomości języków obcych przez notariusza, adresy fizyczne i elektroniczne oraz numery telefonów, a także miejsce położenia kancelarii i jej parkingu – więcej szczegółów

3 sposoby pozyskiwania klientów do kancelarii notarialnej

1. Założenie bloga eksperckiego pozwoli zbudować widoczność organiczną kancelarii notarialnej w wyszukiwarkach. Wpisy powinny jednak mieć charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą zachęcać do skorzystania z usług. O tym jak pisać teksty SEO przeczytasz w najdłuższym artykule o pozycjonowaniu stron www.

2. Dobra optymalizacja strony notarialnej z uwzględnieniem fraz kluczowych lokalnych – optymalizacja treści nie może jednak nawoływać do skorzystania z usług kancelarii notarialnej. Teksy powinny być najwyższej jakości i nie wprowadzać klientów w błąd.

3. Założenie i optymalizacja Mapki Google, ponieważ ma ona charakter informacyjny.

Pozycjonowanie notariusza nie łamie zakazów reklamy

Google będąc najpotężniejszą wyszukiwarką na świecie funkcjonuje w oparciu o treści. W przypadku strony notariusza, witryna powinna mieć charakter wyłącznie informacyjny – wtedy też nie zostanie złamana zasada reklamy osobistej. Optymalizacja treści pod kątem SEO pozwoli wydobyć potencjał, dzięki któremu strona notariusza będzie mogła pojawiać się na słowa kluczowe związane z tematyką notarialną. To z kolei pozwoli zbudować pozytywny wizerunek marki oraz pozyskiwać klientów bez łamania obowiązującego prawa.

Previous Wprowadzenie prezydenckiego pomysłu emerytur stażowych doprowadziłoby do braku pracowników
Next Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost

Może to Ci się spodoba

Firmy w coraz trudniejszej sytuacji

Słabsza od oczekiwanej dynamika gospodarki, rosnące wyzwania rynkowe i zbyt wysokie zobowiązania powodują, że coraz większej liczbie firm trudno utrzymać stabilny rozwój. Dla sporej grupy przedsiębiorstw nadchodzi więc czas dostosowywania się

Kiedy egzekucja z dotacji unijnych jest możliwa?

Zgodnie z obowiązującym prawem egzekucja ze środków pochodzących z dotacji jest niedopuszczalna. Wierzytelności nie można egzekwować ani ze środków znajdujących się na rachunkach bankowych beneficjenta, ani z majątku trwałego powstałego

System ERP – dlaczego warto go używać w małej firmie?

Coraz częściej nawet małe przedsiębiorstwa nie są w stanie dobrze funkcjonować bez wsparcia IT. Zaawansowane aplikacje stają się ważnymi narzędziami, które nie tylko ułatwiają planowanie biznesowych działań, ale także przyspieszają

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post