Sprzedaż na platformie Amazon – na co zwrócić uwagę

Sprzedaż na platformie Amazon – na co zwrócić uwagę

Sprzedaż na platformie Amazon może przynosić naprawdę ogromne zyski, o ile tylko będziemy wiedzieć jak prawidłowo przeanalizować rynek i dostosować się do jego potrzeb. Nie można wejść bez przygotowania na tę platformę i założyć, że wszystko pójdzie dobrze. Musimy się najpierw odpowiednio przeszkolić w tym temacie, gdyż Amazon ma szereg kruczków w swoim regulaminie, które trzeba znać. Nieznajomość tych zasad, może skutkować nawet blokadą konta sprzedażowego. Na co zwrócić uwagę, by nasza sprzedaż na platformie Amazon przynosiła zamierzone zyski?

Wejście polskich przedsiębiorców na rynek zagraniczny

W Polsce panuje inna kultura zakupów internetowych niż w zachodnich krajach europejskich. Polacy szukają produktów, posługując się w tym celu wyszukiwarką Google, poprzez którą przechodzą dalej na takie popularne platformy sprzedażowe jak Allegro bądź OLX. Dlatego też stawiając na sprzedaż na Amazonie, trzeba się przygotować, że wiąże się to z wejściem na rynek zagraniczny i zwyczaje tam panujące mogą być zgoła inne.

Amazon pozwala wejść polskim przedsiębiorcom na rynek europejski. Oznacza to, że można sprzedawać swoje produkty w największych krajach, w jakich działa Amazon, np. do Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz Hiszpanii. Są one przepełnione produktami, które pochodzą z Chin, więc pomimo iż jedną z opcji wystartowania na Amazonie jest odsprzedawanie tanich produktów drożej, warto skierować swoje zainteresowanie w inną stronę niż Aliexpress.

Zwróć uwagę na lokalne produkty

To, że Amazon nie jest jeszcze tak popularny w Polsce, stanowi ogromną szansę na to, aby zapełnić rynek zachodnioeuropejski produktami od polskich sprzedawców. Nasi rodzimi przedsiębiorcy często oferują niższe ceny za towary od zachodnich firm. Wynika to z faktu, że koszty pracy w Polsce są dużo niższe, przez co polskie firmy są bardziej konkurencyjne.

Analiza podaży i popytu, ruchów konkurencji, logistyki, kosztów, zysków i strat – to wszystko jest niezwykle ważne i od tego należy wyjść. Nowe pomysły same będą się pojawiać podczas przeprowadzania takich działań. Bardzo ważne jednak jest, aby nie zakończyło się na samej analizie i genialnych pomysłach. Należy jeszcze wprowadzić ten plan w życie i nie bać się!

Jak rozpocząć sprzedaż na Amazonie?

Jeśli masz już analizę rynku za sobą, a także przygotowałeś świetny, dopięty na ostatni guzik plan działania, możesz już przejść z teorii do praktyki. Po pierwsze należy założyć na Amazonie konto. W tym celu musisz mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, nawet jeśli miałaby być jednoosobowa. Wynika to z regulaminu Amazona, który uwzględnia obowiązek rozliczania się z podatków. Potem konto trzeba dobrze zoptymalizować oraz ustawić ogłoszenia w odpowiedni sposób. Trzeba tutaj bardzo mocno zainteresować się algorytmami, które rządzą platformą. Jeśli będziesz się do nich stosować, już po niedługim czasie Twoje ogłoszenia będą wyświetlane na szczycie listy wyszukiwanych ofert. Być może jesteś jedną z tych osób, którą słowo „algorytm” przeraża. W takim wypadku skontaktuj się z profesjonalistami w dziedzinie sprzedaży na Amazonie, którzy wszystkie zasady działania platformy mają w małym palcu.

Artykuł napisany we współpracy z Nethansa.

Previous Urokliwe miejsce na konferencję - hotel nad morzem
Next 7 rzeczy, które musisz wiedzieć wysyłając paletę kurierem

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Content Marketing, jako reklama internetowa, wykazuje niezwykle wysoką skuteczność. Nie dziwi więc fakt, że ta forma działań promocyjnych zdobywa coraz większe uznanie wśród marketerów. Głównym założeniem Content Marketingu jest stworzenie

Wiadomości 0 Comments

Dobre perspektywy przed polską giełdą

Zdaniem analityków Templeton Asset Management TFI jesień na światowych giełdach będzie udana, ponieważ światowa gospodarka stabilnie się rozwija. W Polsce dobre wyniki notować mogą spółki informatyczne oraz eksportowe. Eksperci przypominają, że

Wiadomości 1Comments

Gdy szef każe pracować dłużej, czyli kiedy powiedzieć „nie” nadgodzinom

Zdarzają się sytuacje, kiedy musimy zostać w pracy dłużej. Niektórzy pracownicy traktują to jako możliwość wykazania się, dodatkowego zarobku, inni woleliby poświęcić ten czas na życie prywatne. I choć w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post