Transport chemikaliów w teorii i praktyce

Transport chemikaliów w teorii i praktyce

Gdy mówimy o eksporcie chemikaliów, nie powinniśmy mieć żadnych wątpliwości, co do tego, że mamy do czynienia ze znakomitym pomysłem na biznes. Szacuje się, że w minionym roku same tylko Niemcy zarobiły na tym procederze 204 miliardy euro, a przecież to zaledwie nieco mniej niż pięć procent rynku globalnego. Mamy do czynienia z liczbami niemal niemożliwymi do wyobrażenia, nie dziwi więc to, że systematycznie rośnie także liczba firm zainteresowanych produkcją chemikaliów, a w dalszej kolejności także ich sprzedażą. Jest to tym bardziej atrakcyjne, że patrząc na to zagadnienie obiektywnie nie można nie oprzeć się wrażeniu, że to nie fizyka, ale właśnie chemia przyczyniła się do powstania świata, jaki znamy.

Podstawowe przepisy prawne

Nie można mówić o transporcie chemikaliów nie wspominając o regulacjach prawnych zwłaszcza, że stanowią one często ogromne wyzwanie przede wszystkim dlatego, że jest ich naprawdę wiele. Co ciekawe, poza tymi, które mają zastosowanie zawsze nie brakuje również takich, które mogą, ale wcale nie muszą się do nas odnosić, kluczowe znaczenie ma bowiem to, z czym konkretnie mamy właśnie do czynienia. Jeśli jednak chcemy wskazać przepisy o szczególnym znaczeniu, nie powinno być to wcale trudne. Kluczową rolę odgrywa tu unijna dyrektywa REACH zbierająca przepisy regulujące kwestie związane z różnymi sposobami fizycznego transportu substancji chemicznych w zależności od tego, jaki środek transportu jest wykorzystywany. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że wystarczy przestrzegać wspomnianej dyrektywy, aby wwieźć i wywieźć z kraju wszystko, na co mamy ochotę. Ograniczeń jest sporo, jeśli więc mamy do czynienia z substancjami o dużym znaczeniu czy to dla krajowej gospodarki, czy to dla bezpieczeństwa, może okazać się, że jej wywiezienie nie będzie możliwe. Czasem nie ma na to szans bez względu na okoliczności, czasem zaś konieczne jest pozyskanie zgody, a nawet – zmieszczenie się w określonych kwotach eksportowych.

Dowiedz się więcej na http://pomoc-chemiczna.pl/a,euxh  >>

Podział na substancje bezpieczne i niebezpieczne

Mówiąc o przewozie substancji chemicznych nie możemy zapominać także o tym, że transportowane produkty są dzielone, a w związku z tym możemy mówić o tych, które są bezpieczne i niebezpieczne. Oczywiście, mówienie o substancjach całkowicie bezpiecznych jest możliwe jedynie w teorii, w rzeczywistości bowiem niebezpieczna może być nawet woda, o ile oczywiście zaistnieją ku temu warunki. Jeśli jednak mamy do czynienia z takimi, które są szczególnie niebezpieczne dla natury albo grożą wybuchem, musimy liczyć się z tym, że zetkniemy się z dodatkowymi ograniczeniami eksportowymi – zarówno mniej, jak i bardziej dotkliwymi.

Numer CAS i karta charakterystyki

Kwestiami szczególnie ważnymi są zasady odpowiedniego oznakowania chemikaliów. Tu punktem wyjścia zawsze jest Umer CAS – unikatowy numer, jaki nadawany jest każdej substancji chemicznej. Jego określenie nie jest możliwe bez wiedzy eksperckiej, choć przydaje się także do karty charakterystyki substancji, której numer CAS jest nam potrzebny. Karta charakterystyki to także dokument obowiązkowy – zestandaryzowany i zawsze dołączany do fizycznego przewozu chemikaliów.

Previous Najkorzystniejsze zakupy samochodów 2020
Next Elektroniczny obieg dokumentów w firmie. Dlaczego warto go wdrożyć?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

W tym roku polski rynek handlu internetowego notuje 18-proc. wzrost

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w tempie 18 proc. rocznie i na koniec tego roku osiągnie wartość 47 mld zł – wynika z prognoz Grupy Integer.pl. Najszybciej rosnącą kategorią jest sprzedaż żywności online.

Wiadomości 0 Comments

Przestój w negocjacjach dotyczących brexitu. Rozmowy powinny zostać zamknięte maksymalnie do października

Od kilku miesięcy brak przełomu w negocjacjach dotyczących brexitu. Główne, wciąż nierozstrzygnięte kwestie to sytuacja prawna Irlandii Północnej i przyszłe relacje handlowe. Bruksela i Londyn mają na razie fundamentalnie różne wizje dotyczące przyszłego

Wiadomości 4 komentarze

Po co nam ubezpieczenie?

Wydaje się, że nie powinno być kłopotu z odpowiedzią – w życiu mogą zdarzyć się różne rzeczy, które mogą być dla nas kłopotliwe i kosztowne. Jednak wielu z nas nie

1 Comment

  1. Jarek
    16 maja, 23:16 Reply
    Sprawdziłem jak to wygląda u brokerów kurierskich. Ani furgtnetka, ani kuriernet.pl nie przyjmują do transportu ADR Wymaga to bezpośredniej umowy z kurierem

Zostaw odpowiedź