Transport chemikaliów w teorii i praktyce

Transport chemikaliów w teorii i praktyce

Gdy mówimy o eksporcie chemikaliów, nie powinniśmy mieć żadnych wątpliwości, co do tego, że mamy do czynienia ze znakomitym pomysłem na biznes. Szacuje się, że w minionym roku same tylko Niemcy zarobiły na tym procederze 204 miliardy euro, a przecież to zaledwie nieco mniej niż pięć procent rynku globalnego. Mamy do czynienia z liczbami niemal niemożliwymi do wyobrażenia, nie dziwi więc to, że systematycznie rośnie także liczba firm zainteresowanych produkcją chemikaliów, a w dalszej kolejności także ich sprzedażą. Jest to tym bardziej atrakcyjne, że patrząc na to zagadnienie obiektywnie nie można nie oprzeć się wrażeniu, że to nie fizyka, ale właśnie chemia przyczyniła się do powstania świata, jaki znamy.

Podstawowe przepisy prawne

Nie można mówić o transporcie chemikaliów nie wspominając o regulacjach prawnych zwłaszcza, że stanowią one często ogromne wyzwanie przede wszystkim dlatego, że jest ich naprawdę wiele. Co ciekawe, poza tymi, które mają zastosowanie zawsze nie brakuje również takich, które mogą, ale wcale nie muszą się do nas odnosić, kluczowe znaczenie ma bowiem to, z czym konkretnie mamy właśnie do czynienia. Jeśli jednak chcemy wskazać przepisy o szczególnym znaczeniu, nie powinno być to wcale trudne. Kluczową rolę odgrywa tu unijna dyrektywa REACH zbierająca przepisy regulujące kwestie związane z różnymi sposobami fizycznego transportu substancji chemicznych w zależności od tego, jaki środek transportu jest wykorzystywany. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że wystarczy przestrzegać wspomnianej dyrektywy, aby wwieźć i wywieźć z kraju wszystko, na co mamy ochotę. Ograniczeń jest sporo, jeśli więc mamy do czynienia z substancjami o dużym znaczeniu czy to dla krajowej gospodarki, czy to dla bezpieczeństwa, może okazać się, że jej wywiezienie nie będzie możliwe. Czasem nie ma na to szans bez względu na okoliczności, czasem zaś konieczne jest pozyskanie zgody, a nawet – zmieszczenie się w określonych kwotach eksportowych.

Dowiedz się więcej na http://pomoc-chemiczna.pl/a,euxh  >>

Podział na substancje bezpieczne i niebezpieczne

Mówiąc o przewozie substancji chemicznych nie możemy zapominać także o tym, że transportowane produkty są dzielone, a w związku z tym możemy mówić o tych, które są bezpieczne i niebezpieczne. Oczywiście, mówienie o substancjach całkowicie bezpiecznych jest możliwe jedynie w teorii, w rzeczywistości bowiem niebezpieczna może być nawet woda, o ile oczywiście zaistnieją ku temu warunki. Jeśli jednak mamy do czynienia z takimi, które są szczególnie niebezpieczne dla natury albo grożą wybuchem, musimy liczyć się z tym, że zetkniemy się z dodatkowymi ograniczeniami eksportowymi – zarówno mniej, jak i bardziej dotkliwymi.

Numer CAS i karta charakterystyki

Kwestiami szczególnie ważnymi są zasady odpowiedniego oznakowania chemikaliów. Tu punktem wyjścia zawsze jest Umer CAS – unikatowy numer, jaki nadawany jest każdej substancji chemicznej. Jego określenie nie jest możliwe bez wiedzy eksperckiej, choć przydaje się także do karty charakterystyki substancji, której numer CAS jest nam potrzebny. Karta charakterystyki to także dokument obowiązkowy – zestandaryzowany i zawsze dołączany do fizycznego przewozu chemikaliów.

Previous Najkorzystniejsze zakupy samochodów 2020
Next Elektroniczny obieg dokumentów w firmie. Dlaczego warto go wdrożyć?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jak budować dobrą atmosferę?

Dobra atmosfera wśród pracowników oraz w relacjach z przełożonym to podstawa udanej współpracy. Na właściwe stosunki trzeba długo pracować i nieustannie dbać o i właściwy poziom. Duży wpływ na odpowiednią

Wiadomości 0 Comments

Polki spędzają z dziećmi najwyżej rok po porodzie

Wyłącznie opiece nad dzieckiem Polki chciałyby się poświęcić przez pierwsze trzy lata jego życia. Zdecydowana większość młodych mam już po rocznym urlopie macierzyńskim wraca jednak do pracy. Kierują się zarówno względami

Wiadomości 0 Comments

Firmy inwestują w rozbudowę działów IT

Ponad 70 proc. firm z listy Global 500 do końca 2017 roku będzie mieć zespoły do zarządzania transformacją cyfrową. To oznacza konieczność rozbudowy działów IT, poszerzenia ich zadań, a także inwestycji

1 Comment

  1. Jarek
    16 maja, 23:16 Reply
    Sprawdziłem jak to wygląda u brokerów kurierskich. Ani furgtnetka, ani kuriernet.pl nie przyjmują do transportu ADR Wymaga to bezpośredniej umowy z kurierem

Zostaw odpowiedź