Uruchomienie własnego sklepu internetowego

Uruchomienie własnego sklepu internetowego

Rozpoczęcie sprzedaży w internecie może być świetnym sposobem na zdobycie nowych klientów i zwiększenie obrotów firmy. Chociaż obecnie można znaleźć firmy, które oferują sklep internetowy w ramach niskiego abonamentu lub wykonają go od postaw za niewielkie pieniądze, zanim nawiążesz taką współpracę, powinieneś zapoznać się ze wszystkimi kosztami i obmyślić jak dotrzesz do potencjalnych klientów.

 

  1. Od czego zależy koszt sklepu internetowego?
  2. Jakie rozwiązanie jest najlepsze?
  3. Dodatkowe koszty związane ze sklepem
  4. Promowanie biznesu ecommerce
  5. Od czego zależy sukces w sprzedaży internetowej?

Często popełnianym błędem jest zlecanie wykonania sklepu bez sprecyzowania oczekiwań i planów względem gotowej strony. Zdecydowana większość takich biznesów nie przynosi później zysków lub ich właściciele po pewnym czasie decydują się zamknąć swoje sklepy. Sprawdź więc, jak należy się przygotować do prowadzenia biznesu w branży ecommerce.

Od czego zależy koszt sklepu internetowego?

Koszt sklepu uzależniony jest przede wszystkim od tego, jakie oprogramowanie zostanie wykorzystane do jego postawienia. Najpopularniejsze rozwiązania to oprogramowanie open source (darmowe, jednak najczęściej drogie we wdrożeniu) oraz Saas (Software as a Service). Jest to usługa, w której właściciel sklepu musi co miesiąc uiszczać opłatę abonamentową. Wiele osób skupia się wyłącznie na tym, aby uniknąć opłaty abonamentowej i wybiera sklepy typu Magento i Prestashop, które teoretycznie są darmowe. Należy jednak pamiętać, że koszty wdrożenia takich sklepów (szczególnie jeżeli klient planuje sprzedawać kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy produktów) mogą wynieść od kilkunastu do kilkuset tysięcy złotych.

Jakie rozwiązanie jest najlepsze?

Trudno więc jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje sklep internetowy?, gdyż wszystko zależy od wybranej technologii. Minimalny budżet, jaki warto przygotować, aby można było wystartować z porządnym sklepem to około 10 000 złotych lub skorzystanie z opcji abonamentowej. Można też próbować samemu postawić sklep z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, jednak najczęściej uzyskane efekty nie są zgodne z oczekiwaniami. Trzeba też pamiętać, że sklep musi być odpowiednio zabezpieczony, aby nie wyciekły dane klientów. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia trudno jest wszystko skonfigurować, a prędzej czy później na pewno pojawią się problemy, które wymuszą skorzystanie z usług doświadczonej firmy specjalizującej się w rozwiązaniach ecommerce.

Dodatkowe koszty związane ze sklepem

Nawet jeżeli ktoś uzna, że koszt założenia sklepu internetowego zaproponowany przez firmę świadczącą usługę wdrożenia jest dla niego akceptowalny, trzeba też uwzględnić dodatkowe koszty. Niektóre z nich są jednorazowe (zakup logo, napisanie regulaminu sklepu, podpięcie systemu płatności), a inne stałe (koszt serwera oraz jego obsługi, prowizje od płatności). Dla mniejszych firm, które nie mają własnego zespołu do prowadzenia sprzedaży w internecie, na początku lepszym rozwiązaniem z pewnością będzie skorzystanie ze sklepu w ramach abonamentu (Software as a Service). Niezaprzeczalną zaletą takiego rozwiązania jest to, że bardzo często w ramach niewielkiej comiesięcznej opłaty klient otrzymuje również regulamin napisany przez doświadczonego prawnika, podpięcie systemu płatności, automatyczne kopie zapasowe oraz zabezpieczenie sklepu przed atakami. Jeżeli natomiast z czasem twój sklep osiągnie sukces i takie rozwiązania okażą się niewystarczające, zawsze będziesz mógł rozważyć przejście na Magento, lub inne rozbudowane oprogramowanie.

Promowanie biznesu ecommerce

Niezależnie od tego, czy wybierzesz proste i w większości przypadków wystarczające rozwiązanie, a więc sklep w abonamencie, czy też od razu zdecydujesz się zainwestować większe pieniądze, musisz pamiętać o najważniejszym. Dla osiągnięcia sukcesu w branży ecommerce kluczową rolę odgrywa promowanie biznesu. Chodzi zarówno o marketing, jak i działania seo. Dzięki tym pierwszym będziesz mógł rozwijać markę, natomiast seo przełoży się na większą liczbę wyświetleń twojej strony u osób, które są potencjalnymi klientami. Działania seo to między innymi przygotowywanie ciekawych i unikalnych opisów produktów, optymalizowanie pozostałych treści na stronie, linkowanie i wiele innych elementów. W tym przypadku również można skorzystać z usług zewnętrznej firmy, zwłaszcza jeżeli będzie można rozliczać się z nią za efekty.

Od czego zależy sukces w sprzedaży internetowej?

Czasami jednak dochodzi do sytuacji, gdy nowoczesny sklep, który jest regularnie odwiedzany przez internautów, nie generuje zysków. Może to być związane z tym, że sukces w ecommerce zależy od wielu różnych czynników. Pamiętaj, że w przypadku produktów sprzedawanych przez internet klient może łatwo poszukać, czy konkurencyjne sklepy nie oferują ich w niższych cenach. Dodatkowo coraz więcej internautów zwraca uwagę na estetykę strony internetowej, na której znajdują się interesujące ich produkty. Należy więc starać się dopracować wszystkie elementy sklepu: od layoutu, przez zdjęcia i atrakcyjne opisy, a na przystępnych cenach kończąc.

Previous Innowacja wkracza do polskich firm - Business Process Outsourcing
Next Wyjątkowa narzędzia do profesjonalnej kuchni

Może to Ci się spodoba

Dlaczego warto założyć sklep zoologiczny?

Ludzie kochali zwierzęta, kochają i będą kochać – to prawda stara jak świat, która się nie zmieni. Nic więc dziwnego, że właśnie na tym sektorze gospodarki wielu producentów i inwestorów

Co zyskasz, wdrażając system ERP w swojej firmie

W każdym przedsiębiorstwie, którego efektywność rynkowa zależy od sprawnego przepływu danych pomiędzy poszczególnymi działami, wdrożenie dopasowanego systemu ERP jest najprostszym i jednocześnie najskuteczniejszym rozwiązaniem, podnoszącym sprawność działania. System ERP, zbierając

Prawie 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych

Z danych agencji We Are Social wynika, że blisko 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych, spędzając na nich blisko dwie godziny dziennie. To szansa dla firm i marek, które za pomocą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post