Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Minęły już czasy, w których posiadanie telefonu było wyróżnikiem statusu majątkowego. Teraz prawie każda osoba ma przy sobie smartfona z dostępem do internetu. Czy wpłynęło to na sposób załatwiania przez nas codziennych spraw? Jak zmieniliśmy się pod wpływem komórkowego trendu?

Badania przeprowadzone przez Pew Research i Informate Measures w 2011, a później 2015 roku pokazały, że coraz rzadziej rozmawiamy przez telefon. Zmiana naszych przyzwyczajeń jest ogromna! W 2011 roku było to 12 rozmów dziennie, a kilka lat później, w 2015 roku ta liczba spadła już do 6.

Nie znaczy to, że nie korzystamy z telefonów komórkowych w ogóle – wręcz przeciwnie. Coraz więcej piszemy i używamy aplikacji mobilnych. Grupą, która wymienia między sobą najwięcej wiadomości tekstowych są osoby młode – między 18, a 24 rokiem życia. Zaraz po niej są osoby w wieku 25 – 44.

W tym miejscu warto wspomnieć, że w ogromnym tempie rośnie także rynek aplikacji mobilnych. Korzysta z nich już ponad 20 milionów użytkowników z całej Polski! Na co dzień korzystamy z aplikacji z ogłoszeniami takich jak np. Olx, popularnych społecznościówek pomagających na kontakty ze znajomymi czy rodziną, zamawiamy także jedzenie (m.in przez Pyszne czy Skubacz), taksówkę czy też wakacje (każdy z nas zna przecież Booking).

Tempo naszego życia jest ogromne, stąd też cały czas poszukujemy nowych rozwiązań, które pomogą nam nadążyć nad otaczającą rzeczywistością.

O tym, jak przeciętny użytkownik korzysta z urządzeń mobilnych i jak załatwia wiele codziennych spraw powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Dlaczego?

Jeszcze parę lat temu prowadząc firmę mogliśmy polegać tylko na papierowym terminarzu i pracowniku, który sprzedawał towar oddzwaniając książkę telefoniczną, czy odbierał telefony z rezerwacjami wizyt lub spotkań. Patrząc na statystyki dostarczone przez Pew Research i Informate Measures możemy stwierdzić, że w dzisiejszych czasach taki model prowadzenia firmy nie znajdzie już zastosowania. Możemy śmiało stwierdzić, że przeciętny badany nie lubi wręcz rozmawiać przez telefon. Jak więc do niego dotrzeć i zapewnić sobie jego wizytę na przykład w naszym salonie fryzjerskim czy kosmetycznym?

Z pomocą przychodzą nam firmy produkujące nowoczesne oprogramowanie, na przykład takie jak Versum, które pozwala nie tylko na proste zarządzanie terminarzem, pracownikami czy stanami magazynowymi. Z Versum wywodzi się także innowacyjny portal skierowany do klienta docelowego – Moment.pl, dzięki któremu w prosty sposób wyszukamy fryzjera, kosmetyczkę czy SPA i w kilka chwil zapiszemy się na wizytę.

Posiadanie firmy wymusza na nas wyszukiwanie nowych rozwiązań i śledzenie trendów, ponieważ bez tego możemy zgubić się wśród konkurencji. Warto także wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy odpłacą nam się lojalnością i polecaniem naszej firmy kolejnym osobom.

Poleganie na stałej bazie wiernych klientów, którzy zamawiają nasze usługi czy towary w tradycyjny sposób nie jest dobrym rozwiązaniem i nie wróży naszej firmie dużo dobrego. Konkurencja nie śpi i w każdej chwili może przejąć tych, którzy jeszcze kilka dni temu wydawali się być naszymi wiernymi, zaufanymi klientami. Należy także pamiętać, że wzrastają oczekiwania konsumentów wobec marek.

Chcąc się rozwijać i zwiększać swoje przychody musimy obserwować rynek, trendy, zachowania ludzkie i być zawsze o kilka kroków przed konkurencją. To zapewni nam nie tylko mocną pozycję na rynku, ale i stały wzrost nowych klientów, którzy także mogą stać się lojalnymi i powracającymi.

Previous Na co zwrócić uwagę, wybierając biuro rachunkowe?
Next Jak wyjść z pętli długów? Pięć prostych porad, dzięki którym odzyskasz i utrzymasz płynność finansową

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Legend of Rock Wrocław – Hala Stulecia 25 marca 2023

The Legend of Rock Symphonic Rock Never Dies! 25 marca 2023 Wrocław Hala Stulecia 18 listopada 2023 Katowice Spodek godz. 20:00 Spektakularna produkcja! Poczuj niesamowite emocje podczas jedynego takiego koncertu

Wiadomości 0 Comments

Praca dla kasjera – solidne zatrudnienie, szerokie perspektywy

Znalezienie odpowiednich osób, które z chęcią będą wykonywały pracę na kasie w dużym dyskoncie, nie jest najłatwiejszą sprawą. Nie każdy ma bowiem w sobie smykałkę do profesjonalnej obsługi klientów. Handel

Wiadomości 0 Comments

Znaczenie hydroizolacji dla trwałości budynków

Hydroizolacja stanowi jeden z najważniejszych elementów ochrony konstrukcji budowlanych przed destrukcyjnym działaniem wody i wilgoci. Bez odpowiedniego zabezpieczenia przeciwwodnego budynki są narażone na poważne uszkodzenia, takie jak korozja zbrojenia, powstawanie

Wiadomości 0 Comments

Dobra sytuacja branży poligraficznej w Polsce

Blisko 40 proc. Polaków czyta przynajmniej jedną książkę w ciągu roku. Choć poziom czytelnictwa znajduje się na niskim poziomie, to coraz częściej kupujemy książki. Rośnie też liczba publikowanych tytułów, od roku

Wiadomości 0 Comments

Sterowniki maszyn CNC – jakie rodzaje możemy wyróżnić?

Maszyny sterowane numerycznie, inaczej CNC, wykorzystywane są do obrabiania różnego rodzaju materiałów – od drewna, gumy po aluminium i blachę. W tym celu każda maszyna musi zostać wyposażona w odpowiedni

Wiadomości 0 Comments

Platforma „Property Breakers” – alternatywa dla korzystania z pośredników na rynku nieruchomości oraz motoryzacji?

Już niebawem „w sieci” będzie dostępna nowa, bardzo innowacyjna usługa dla uczestników dwóch dużych sektorów gospodarki: nieruchomości i motoryzacji. Serwis o nazwie „Property Breakers” to pionierskie rozwiązanie pozwalające na zautomatyzowane

1 Comment

  1. MiMi
    21 stycznia, 16:04 Reply
    Tak, zmieniły się czasy i dobrze. Oszczędność czasu jest teraz najważniejsza

Zostaw odpowiedź