Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia
Minęły już czasy, w których posiadanie telefonu było wyróżnikiem statusu majątkowego. Teraz prawie każda osoba ma przy sobie smartfona z dostępem do internetu. Czy wpłynęło to na sposób załatwiania przez nas codziennych spraw? Jak zmieniliśmy się pod wpływem komórkowego trendu?
Badania przeprowadzone przez Pew Research i Informate Measures w 2011, a później 2015 roku pokazały, że coraz rzadziej rozmawiamy przez telefon. Zmiana naszych przyzwyczajeń jest ogromna! W 2011 roku było to 12 rozmów dziennie, a kilka lat później, w 2015 roku ta liczba spadła już do 6.
Nie znaczy to, że nie korzystamy z telefonów komórkowych w ogóle – wręcz przeciwnie. Coraz więcej piszemy i używamy aplikacji mobilnych. Grupą, która wymienia między sobą najwięcej wiadomości tekstowych są osoby młode – między 18, a 24 rokiem życia. Zaraz po niej są osoby w wieku 25 – 44.
W tym miejscu warto wspomnieć, że w ogromnym tempie rośnie także rynek aplikacji mobilnych. Korzysta z nich już ponad 20 milionów użytkowników z całej Polski! Na co dzień korzystamy z aplikacji z ogłoszeniami takich jak np. Olx, popularnych społecznościówek pomagających na kontakty ze znajomymi czy rodziną, zamawiamy także jedzenie (m.in przez Pyszne czy Skubacz), taksówkę czy też wakacje (każdy z nas zna przecież Booking).
Tempo naszego życia jest ogromne, stąd też cały czas poszukujemy nowych rozwiązań, które pomogą nam nadążyć nad otaczającą rzeczywistością.
O tym, jak przeciętny użytkownik korzysta z urządzeń mobilnych i jak załatwia wiele codziennych spraw powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Dlaczego?
Jeszcze parę lat temu prowadząc firmę mogliśmy polegać tylko na papierowym terminarzu i pracowniku, który sprzedawał towar oddzwaniając książkę telefoniczną, czy odbierał telefony z rezerwacjami wizyt lub spotkań. Patrząc na statystyki dostarczone przez Pew Research i Informate Measures możemy stwierdzić, że w dzisiejszych czasach taki model prowadzenia firmy nie znajdzie już zastosowania. Możemy śmiało stwierdzić, że przeciętny badany nie lubi wręcz rozmawiać przez telefon. Jak więc do niego dotrzeć i zapewnić sobie jego wizytę na przykład w naszym salonie fryzjerskim czy kosmetycznym?
Z pomocą przychodzą nam firmy produkujące nowoczesne oprogramowanie, na przykład takie jak Versum, które pozwala nie tylko na proste zarządzanie terminarzem, pracownikami czy stanami magazynowymi. Z Versum wywodzi się także innowacyjny portal skierowany do klienta docelowego – Moment.pl, dzięki któremu w prosty sposób wyszukamy fryzjera, kosmetyczkę czy SPA i w kilka chwil zapiszemy się na wizytę.
Posiadanie firmy wymusza na nas wyszukiwanie nowych rozwiązań i śledzenie trendów, ponieważ bez tego możemy zgubić się wśród konkurencji. Warto także wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy odpłacą nam się lojalnością i polecaniem naszej firmy kolejnym osobom.
Poleganie na stałej bazie wiernych klientów, którzy zamawiają nasze usługi czy towary w tradycyjny sposób nie jest dobrym rozwiązaniem i nie wróży naszej firmie dużo dobrego. Konkurencja nie śpi i w każdej chwili może przejąć tych, którzy jeszcze kilka dni temu wydawali się być naszymi wiernymi, zaufanymi klientami. Należy także pamiętać, że wzrastają oczekiwania konsumentów wobec marek.
Chcąc się rozwijać i zwiększać swoje przychody musimy obserwować rynek, trendy, zachowania ludzkie i być zawsze o kilka kroków przed konkurencją. To zapewni nam nie tylko mocną pozycję na rynku, ale i stały wzrost nowych klientów, którzy także mogą stać się lojalnymi i powracającymi.
Może to Ci się spodoba
Porady na oszczędzanie – sprawdź, jak to zrobić
Zastanawiasz się, w jaki sposób zaoszczędzić na wymarzone wakacje, nowy samochód lub drobne przyjemności? Chcesz odłożyć pieniądze na przyszłość, ale nie wiesz, jak to zrobić? Przydatne mogą być drobne zmiany
Czy sprzedaż telefoniczna umiera?
Dzwoniący do nas – czasami w najmniej odpowiednim momencie – pracownicy call center często bombardują wyuczonymi lub nachalnymi zdaniami, które od razu zniechęcają do nich potencjalnego klienta. Ta branża jednak
Prince2 – najlepsze szkolenie
Rynek pracy potrzebuje wyspecjalizowanych pracowników, którzy posiadają wiedzę i umiejętności, potrzebne każdej dużej firmie. Tacy specjaliści są również odpowiednio wynagradzani, a także mogą cieszyć się z ciekawej i pełnej wyzwań
Ubezpieczenia coraz ważniejsze dla gospodarki
Branża ubezpieczeniowa odpowiada za 2 proc. polskiego PKB i 225 tys. miejsc pracy – wynika z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń, przygotowanego we współpracy z Deloitte. Sektor ma jednak znaczenie nie tylko dla gospodarki, lecz także
Przyspiesza cyfrowa rewolucja w opiece medycznej
Transformacja cyfrowa służby zdrowia to lepsza opieka medyczna i większe zadowolenie pacjentów – przekonują eksperci. Większość Polaków ocenia, że system e-zdrowia jest za słabo rozwinięty i nie wykorzystuje potencjału, jaki drzemie w nowoczesnych
Czego możesz oczekiwać od roweru elektrycznego?
Z pewnością nie pojedzie za ciebie. Żeby na nim jechać, trzeba pedałować. Korzystając z roweru elektrycznego wciąż pozostajesz aktywny, ruszasz się, spalasz kalorie. I obojętnie, w jakim jesteś wieku –
1 Comment
MiMi
21 stycznia, 16:04