Klient i bank – miłość czy toksyczny związek?
Czasami analizując relacje między bankami a ich klientami można odnieść wrażenie, że obserwujemy losy zakochanej, ale niedopasowanej pary. Banki początkowo uwodzą promocjami. Wielu zwabionych klientów szybko odkrywa jednak ich tajemnice i zdradza wybranka, korzystając z usług innych instytucji. Expander radzi, na co uważać, aby nasz związek z bankiem był satysfakcjonujący.
Wymarzona pierwsza randka
Tak jak ludzie na randce starają się zaprezentować swoje atuty, tak i banki chcą zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Uwodzą nas zwykle promocjami dla nowych klientów, kusząc na przykład wysokim oprocentowanie na lokacie. Niestety okres idylli szybko się kończy. Po 2-3 miesiącach okazuje się, że była to tylko jednorazowa oferta. Standardowe warunki są natomiast znacznie gorsze. Banki nierzadko tworzą również oferty kont, które na początku są darmowe lub bardzo tanie. Później jednak prowadzenie rachunku staje się coraz mniej korzystne. Najczęściej po pewnym czasie zaczynają rosną opłaty za kartę płatniczą. Tego rodzaju triki zdarzają się nawet w przypadku ofert kredytów hipotecznych. Dotyczą wtedy obniżonej marży, która obowiązuje jedynie w pierwszym roku spłaty.
Nieprzyzwoite propozycje
Po okresie początkowego zauroczenia zwykle przychodzi szara rzeczywistość. Banki podejmują jednak usilne starania, aby związek stale się rozwijał. Z tego powodu zabiegają o naszą uwagę, dzwoniąc z zaproszeniem na spotkanie, wysyłając maile i smsy. Zaczynają składać nam też nieprzyzwoite propozycje, często zachęcając do zaciągnięcia kredytu na rzeczy, które nie są nam potrzebne. Ponadto, tak jak w niejednym związku, bank zaczyna kontrolować nasze wydatki. Jeśli dla przykładu zapłacimy za bilety lotnicze, wkrótce możemy spodziewać się oferty ubezpieczenia podróżnego. Jeśli natomiast wypłacimy większość pieniędzy z konta, zaproponuje limit kredytowy w rachunku. Wszystko po to, aby zacieśniać z nami relacje.
Klienta „skok w bok”
W finansowych związkach nie tylko banki mają coś na sumieniu. „Skok w bok” zdarza się zwłaszcza tym, którzy poszukują najkorzystniejszych warunków. Te jednak banki oferują nowym klientom. Dlatego część klientów przenosi oszczędności z jednej instrukcji do innej w poszukiwaniu promocyjnego oprocentowania. Co więcej, poszczególne banki mają różne zalety. Jedne mają atrakcyjna ofertę rachunków, inne lokat, a jeszcze inne kredytów. Aby zmaksymalizować korzyści, część osób korzysta z określonych produktów różnych instytucji. Tym samym zdradzają jednak swój podstawowy bank, który oczywiście chciałby związku na wyłączność.
Trudne rozstanie
Związki z bankami należą do tych, które łatwo się rozpoczyna, ale trudno kończy. Obecnie do otwarcia konta nawet nie jest konieczna wizyta w oddziale. Gdy natomiast chcemy je zamknąć, nierzadko mnożą się przed nami problemy. Najczęstszym utrudnieniem są zaległości w opłatach. Z zamykanego rachunku zwykle chcemy wypłacić wszystkie środki. Tymczasem najczęściej obowiązuje nas 30-dniowy okres wypowiedzenia umowy. W tym czasie mogą naliczyć się różnego rodzaju opłaty czy zaksięgować odsetki od zadłużenia. Brak środków na ich pokrycie powoduje, że bank wstrzymuje zamknięcie. Po pewnym czasie zaczyna nękać telefonami lub listami wzywającymi do spłaty długu, za które każe sobie słono płacić. Rozstając się z bankiem warto więc potwierdzić, że konto zostało zamknięte.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Szybkie pożyczki gotówkowe na święta — na co warto zwrócić uwagę?
Potrzebujesz szybkiego zastrzyku gotówki? Sięgnij po tanią i wygodną w obsłudze pożyczkę gotówkową. W artykule wyjaśnimy, czym jest pożyczka gotówkowa i dlaczego warto po nią sięgnąć. Podpowiemy także, na co
Unieważnienie kredytu frankowego – co dalej?
Statystyki nie pozostawiają wątpliwości – 2021 rok jest bardzo łaskawy dla frankowiczów, którzy decydują się na walkę z bankiem. W samym wrześniu tego roku aż 90 proc. wyroków w sprawach
Nowoczesne biuro kartą przetargową w procesie rekrutacji
Elementem walki o pracownika jest obecnie nowoczesne biuro oraz atrakcyjny wystrój wnętrz, który zapewni komfortową pracę. 80 proc. pracowników przed podpisaniem umowy zwraca uwagę na warunki, w jakich będzie pracować. Sytuacja na rynku
Podsumowanie 2016 roku wg Bibby Financial
Jakie usługi cieszyły się największym zainteresowaniem w ubiegłym roku? Jak Bibby Financial ocenia 2016? Na początku 2017 roku warto podsumować ubiegły rok i zastanowić się nad prognozą na obecny. W
Finedia, czyli innowacyjne podejście do szkoleń
Dynamiczny rozwój zmian zachodzący w światowej gospodarce sprawia, że niezbędne jest śledzenie i aktualizowanie najnowszych trendów w każdej gałęzi gospodarki. Kluczem w odniesieniu sukcesu w każdej branży jest wspięcie się
Mieszkanie Plus i Kodeks urbanistyczno-budowlany na III Kongresie Mieszkaniowym
Dyskusja o Narodowym Programie Mieszkaniowym zdominowała III Kongres Mieszkaniowy. Uczestnicy stawiali pytania m.in. o szczegóły programu Mieszkanie Plus oraz zastanawiali się, czy można budować za 2,5 tys. za m2? Deweloperzy

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post