Koncerny chcą wspierać polskie firmy. Szukają innowacyjnych rozwiązań
Start-upy wykorzystują nasze technologie informatyczne do stworzenia czegoś nowego, a my pomagamy im w osiągnięciu dojrzałej postaci ich produktu czy usługi i wyjściu do klientów na rynek – mówi Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft. Wsparcie dużych firm jest konieczne, bo start-upom brakuje nie tylko środków na rozwój, lecz także promocji. Polski rynek wciąż słabo wypada pod względem możliwości finansowania rozwoju takich firm.
– Start-upy to ludzie, którzy wykorzystują nowe technologie. Patrzą na rynek albo jego fragment i stwierdzają, że postęp w technologiach informatycznych pozwala im na osiągnięcie czegoś zupełnie nowego, stworzenie nowego produktu lub usługi. My zapewniamy im platformę i oprogramowanie. Wspomagamy ich w dojściu do komercyjnej, dojrzałej postaci tej usługi, żeby mogli pójść do klientów i pokazać im gotowe rozwiązanie – mówi agencji Newseria Biznes Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft.
Z przygotowanego na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego i Eurostatu przez ExMetrix raportu „Start-upy w Polsce – finansowanie” wynika, że fundusze venture capital i private equity wciąż niezbyt chętnie inwestują w innowacyjne mikrofirmy. Ich zaangażowanie w przedsięwzięcia we wczesnej fazie rozwoju – wyrażone jako procent PKB – jest w Polsce kilkukrotnie mniejsze niż w większości pozostałych państw Europy. Jednocześnie raport wskazuje, że koszty założenia start-upu w Polsce – wyrażone w relacji do dochodu narodowego brutto – są wprawdzie niższe niż na zachodzie Europy, ale trzykrotnie wyższe niż w państwach naszego regionu.
Wysokie koszty na starcie, duża konkurencja, brak odpowiedniej promocji, przez co trudno się przebić na rynek, mogą odstraszać młodych ludzi od tworzenia start-upowych inicjatyw w Polsce i zachęcać do szukania szans za granicą, gdzie otoczenie dla takich przedsięwzięć jest znacznie bardziej przyjazne. Dlatego tak ważne jest wsparcie dużych firm.
Microsoft podkreśla, że ze względu na profil działalności wspieranie start-upów jest częścią jego misji. Gigant branży IT zapowiedział m.in. uruchomienie Startberry – programu akceleracyjnego i centrum wsparcia rozwoju start-upów. Według zapowiedzi Satyi Nadelli, CEO Microsoft Corporation, firma zapewni młodym, innowacyjnym spółkom wsparcie technologiczne i mentorskie oraz pomoc w znalezieniu inwestorów. Koncern organizuje też Imagine Cup, czyli technologiczne mistrzostwa młodych programistów, podczas których przyszli start-upowcy mają możliwość zdobywania biznesowego know-how podczas spotkań z ekspertami i inwestorami.
W Polsce Microsoft wspiera konkurs Laur Innowacyjności, który ma wyłonić najlepsze produkty innowacyjne oraz promować nowoczesne polskie technologie, usługi i produkty. W konkursie mogą startować firmy, które z powodzeniem wdrożyły innowacyjne pomysły i wynalazki.
– Znakomita większość polskich start-upów to firmy informatyczne. Jednak ten konkurs ma dużo szerszą skalę – jest w nim 13 różnych kategorii, z których tylko jedna wiąże się z informatyką. To daje asumpt do myślenia o tym, co nazywamy przemysłem 4.0, czyli tworzenia nowych produktów i usług bez względu na to, czy myślimy o robotach, samochodach autonomicznych czy urządzeniach wspomagających gospodarkę. Ten kierunek nam się podoba. To jest przyszłość, w której tworzą się nowe generacje produktów, dające przedsiębiorstwom nowe możliwości – mówi Michał Jaworski.
Tegoroczna edycja konkursu Laur Innowacyjności będzie już siódmą. Plebiscyt organizuje Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT, a patronują mu również m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polska Akademia Nauk, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Przedsiębiorstwa mogą startować w jednej spośród 13 kategorii (m.in. energetyka, transport, informatyka, komunikacja, maszyny i urządzenia, budownictwo, telekomunikacja, przemysł spożywczy i farmaceutyczny gospodarka wodna, rolnictwo). Pierwszy termin zgłoszenia mija 31 sierpnia, natomiast druga tura kończy się 15 października. Laureaci zostaną wyłonieni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 14 listopada.
Może to Ci się spodoba
Grupa Sage wybuduje w Warszawie centrum obsługi kadrowo-płacowej
Sage notuje w Polsce rekordowo wysokie wyniki. Polski oddział spółki uzyskał w roku fiskalnym 2017 przychody wielkości 87,5 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 19 proc. rdr. Silnej dynamice wzrostu przychodów towarzyszył
Na danych można zarobić. Uczą się tego kolejne branże, m.in. telekomy i banki
Przetwarzanie danych pozyskiwanych od użytkowników i zarabianie na nich przestało być domeną zastrzeżoną tylko dla firm internetowych. Dołączyły do nich firmy z innych branż, na przykład bankowości, telekomunikacji czy handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu
2018 rok przełomowy dla rozwoju elektromobilności w Polsce
Ten rok może okazać się przełomowy dla rozwoju elektromobilności w Polsce. W pierwszym kwartale ma wejść w życie ustawa, która będzie zachęcać do kupowania elektrycznych aut. Powstanie także Fundusz Niskoemisyjnego Transportu, który wesprze
26 mld zł w budżecie państwa i 170 tys. miejsc pracy
Polska branża eventowa rośnie w siłę. Szacunkowy udział przemysłu spotkań w polskim PKB to ok. 1 proc. Wkład w gospodarkę szacuje się na ok. 26 mld zł i 171 tys. miejsc pracy. To rynek,
Zatrudnienie w centrach usług wspólnych rośnie skokowo
Do 2020 roku centra usług wspólnych, których jest już w Polsce ponad 1,2 tys., będą zatrudniać 340 tys. pracowników – wynika z prognoz ABSL. Tylko na przestrzeni ostatnich dwóch lat liczba nowych
Elastyczność godzin pracy coraz ważniejsza dla pracowników
Pięć trendów będzie w najbliższym czasie znacząco wpływać na rynek pracy – podkreślają eksperci firmy ADP. Jednym z nich jest elastyczność środowiska pracy. Pracownicy chcą mieć wpływ na godziny, w których pracują, a

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post