Pieczątka księgowej – najpopularniejsze wzory, które ułatwiają pracę
W każdym przedsiębiorstwie przygotowywane są dokumenty, które muszą być sprawdzone, podpisane i odpowiednio zarchiwizowane. Dobrym sposobem na przyspieszenie prac prowadzonych w dziale księgowości jest wykorzystanie pieczątki. Na stemplu można umieścić dowolne informacje i dzięki temu zautomatyzować sygnowanie dokumentów. Sprawdź, jakie wzory pieczątek przydadzą się w księgowości.
Pieczątka – atrybut każdej księgowej
Choć za brak stempla nie grożą przedsiębiorcom kary finansowe, to jednak bardzo często decydują się oni na wyrobienie pieczątek ze względu na ich praktyczny wymiar. Pieczątki znacząco przyspieszają pracę i usprawniają procedury formalne. Oto najpopularniejsze wzory, które są powszechnie używane przez osoby prowadzące firmową dokumentację.
1. Pieczątka „Wpłynęło dnia”
To pieczątka bardzo praktyczna w trakcie porządkowania przychodzącej korespondencji. Stempel z napisem: „Wpłynęło dnia” to datownik, na którym poza tekstem znajduje się miejsce na zamieszczenie daty, co umożliwia szybkie opisanie dokumentów, faktur, listów itp.

2. Pieczątka potwierdzająca zgodność z oryginałem
Stempel z napisem „Potwierdzam zgodność z oryginałem” to również datownik. Sprawdza się w firmach, w których dokumenty takie jak faktury, rachunki, umowy itp. ulegają duplikacji. Przybicie odpowiedniego stempla, a następnie odręczny podpis dają pewność, że dokument nie został sfałszowany.

3. Pieczątka dekretacyjna
To stempel pełniący szczególną funkcję. Dekretacja polega na oznaczeniu dokumentów regulowanych prawnie. Zgodnie z przepisami każdy dokument księgowy powinien zostać sprawdzony, zatwierdzony i podpisany. Pieczątka dekretacyjna (tabelaryczna) pozwala nanieść określony wzór na dokument i dzięki temu przyspieszyć prace. Na stemplu mogą się znaleźć: data dekretacji, jej kod, dane osoby dekretującej, nr zamówienia, rejestru, czy informacja: „Sprawdzono pod kątem merytorycznym”.

4. Pieczątka imienna
Jeśli w dziale księgowym firmy pracuje więcej niż jedna osoba, warto dla poszczególnych pracowników wyrobić pieczątkę imienną. Posłuży ona do znakowania dokumentów sprawdzanych, czy wystawianych przez konkretne osoby. Tego typu stempel zawiera zazwyczaj imię i nazwisko osoby stemplującej oraz nazwę zajmowanego przez nią stanowiska.

5. Pieczątka datownik
Może zawierać samą datę lub być opatrzona dodatkową informacją. Stawiając na dany model, warto się upewnić, jakiego rodzaju dokumenty są najczęściej przygotowywane i w związku z tym, jaka pieczątka sprawdzi się najlepiej.

Najlepsza pieczątka dla księgowej
Chcąc wybrać pieczątkę dla księgowej, warto zastanowić się nie tylko nad samym odbiciem czy treścią gumki, ale także modelem. Tradycyjne automaty są podręczne, niedrogie i umożliwiają szybkie oznaczanie dokumentów dowolnym tekstem. Jeśli potrzebujemy pieczątki do księgowości dużej czy średniej firmy, wtedy dobrym rozwiązaniem są pieczątki szkieletowe (metalowe), gdyż są niezawodne i o wiele bardziej wytrzymałe niż modele standardowe. Tego rodzaju stemple to również często datowniki, które mogą mieć różne odbicia. Polecanym rozwiązaniem są pieczątki Wagraf, Colop oraz Trodat.
Księgowa z pewnością doceni też pieczątkę kieszonkową. Jej niewielki rozmiar i mała waga sprawiają, że jest niezwykle poręczna. To dobre rozwiązanie dla pracowników wykonujących swoje obowiązki częściowo zdalnie lub często przemieszczających się między działami firmy. Dobrą praktyką będzie też zróżnicowanie koloru tuszu w zależności od informacji zamieszczonej na pieczątce. Aby ułatwić sobie pracę oraz uporządkowanie dokumentów, warto stosować dwa odmienne kolory, które będą oznaczały coś innego.
Pieczątka niezbędna w dziale księgowym
Prowadzenie księgowości to dla każdego przedsiębiorstwa konieczność. Firma może się nią zajmować samodzielnie albo zlecić na zewnątrz. Korzystanie z pieczątki ułatwia pracę, gdy cała dokumentacja jest dostępna w wersji papierowej. Odpowiedni wzór można zaprojektować samodzielnie lub wybrać spośród dostępnych, korzystając z kreatora pieczątek na stronie firmy oferującej pieczątki online – Stampler.pl.
Może to Ci się spodoba
Strata w działalności gospodarczej– zasady rozliczania
W każdej działalności gospodarczej może zdarzyć się strata. Dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw, które słabiej sobie radzą w danym okresie, ale również tych, które zainwestowały sporo środków w rozwiązania, które
Jakie urządzenie fiskalne dla biura rachunkowego?
Jak wiemy od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie posiadania kas fiskalnych. Dotychczasowa lista działalności gospodarczych, na które nałożony był obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego,
Firmy stawiają na elektroniczny obieg dokumentów. Daje im to oszczędności na poziomie 90 proc.
Papier jest nadal podstawowym nośnikiem informacji na dokumentach w polskich firmach. Tymczasem eksperci zauważają, że digitalizacja pozwala zaoszczędzić nawet 90 proc. kosztów związanych z obiegiem dokumentów. Dlatego coraz więcej firm inwestuje w systemy,
Rośnie rola marketingu w firmach
Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To
Chcesz założyć własny biznes? Przypadek salonu masażu
Założenie i prowadzenie biznesu to wymagające zajęcia. Niezależnie od branży, można być własnym szefem. Tylko jak się do tego zabrać? O czym należy pamiętać, by przedsiębiorstwo funkcjonowało sprawnie i przynosiło
Co wchodzi w skład obowiązków biura rachunkowego?
Mając zamiar założyć biuro rachunkowe należy otrzymać certyfikat Ministra Finansów bądź też zatrudniać osobę, która ma ten certyfikat. Przesłanki, jakie powinno się realizować wprowadzając taką działalność, są konkretnie przedstawione i

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post