Pieczątka księgowej – najpopularniejsze wzory, które ułatwiają pracę
W każdym przedsiębiorstwie przygotowywane są dokumenty, które muszą być sprawdzone, podpisane i odpowiednio zarchiwizowane. Dobrym sposobem na przyspieszenie prac prowadzonych w dziale księgowości jest wykorzystanie pieczątki. Na stemplu można umieścić dowolne informacje i dzięki temu zautomatyzować sygnowanie dokumentów. Sprawdź, jakie wzory pieczątek przydadzą się w księgowości.
Pieczątka – atrybut każdej księgowej
Choć za brak stempla nie grożą przedsiębiorcom kary finansowe, to jednak bardzo często decydują się oni na wyrobienie pieczątek ze względu na ich praktyczny wymiar. Pieczątki znacząco przyspieszają pracę i usprawniają procedury formalne. Oto najpopularniejsze wzory, które są powszechnie używane przez osoby prowadzące firmową dokumentację.
1. Pieczątka „Wpłynęło dnia”
To pieczątka bardzo praktyczna w trakcie porządkowania przychodzącej korespondencji. Stempel z napisem: „Wpłynęło dnia” to datownik, na którym poza tekstem znajduje się miejsce na zamieszczenie daty, co umożliwia szybkie opisanie dokumentów, faktur, listów itp.

2. Pieczątka potwierdzająca zgodność z oryginałem
Stempel z napisem „Potwierdzam zgodność z oryginałem” to również datownik. Sprawdza się w firmach, w których dokumenty takie jak faktury, rachunki, umowy itp. ulegają duplikacji. Przybicie odpowiedniego stempla, a następnie odręczny podpis dają pewność, że dokument nie został sfałszowany.

3. Pieczątka dekretacyjna
To stempel pełniący szczególną funkcję. Dekretacja polega na oznaczeniu dokumentów regulowanych prawnie. Zgodnie z przepisami każdy dokument księgowy powinien zostać sprawdzony, zatwierdzony i podpisany. Pieczątka dekretacyjna (tabelaryczna) pozwala nanieść określony wzór na dokument i dzięki temu przyspieszyć prace. Na stemplu mogą się znaleźć: data dekretacji, jej kod, dane osoby dekretującej, nr zamówienia, rejestru, czy informacja: „Sprawdzono pod kątem merytorycznym”.

4. Pieczątka imienna
Jeśli w dziale księgowym firmy pracuje więcej niż jedna osoba, warto dla poszczególnych pracowników wyrobić pieczątkę imienną. Posłuży ona do znakowania dokumentów sprawdzanych, czy wystawianych przez konkretne osoby. Tego typu stempel zawiera zazwyczaj imię i nazwisko osoby stemplującej oraz nazwę zajmowanego przez nią stanowiska.

5. Pieczątka datownik
Może zawierać samą datę lub być opatrzona dodatkową informacją. Stawiając na dany model, warto się upewnić, jakiego rodzaju dokumenty są najczęściej przygotowywane i w związku z tym, jaka pieczątka sprawdzi się najlepiej.

Najlepsza pieczątka dla księgowej
Chcąc wybrać pieczątkę dla księgowej, warto zastanowić się nie tylko nad samym odbiciem czy treścią gumki, ale także modelem. Tradycyjne automaty są podręczne, niedrogie i umożliwiają szybkie oznaczanie dokumentów dowolnym tekstem. Jeśli potrzebujemy pieczątki do księgowości dużej czy średniej firmy, wtedy dobrym rozwiązaniem są pieczątki szkieletowe (metalowe), gdyż są niezawodne i o wiele bardziej wytrzymałe niż modele standardowe. Tego rodzaju stemple to również często datowniki, które mogą mieć różne odbicia. Polecanym rozwiązaniem są pieczątki Wagraf, Colop oraz Trodat.
Księgowa z pewnością doceni też pieczątkę kieszonkową. Jej niewielki rozmiar i mała waga sprawiają, że jest niezwykle poręczna. To dobre rozwiązanie dla pracowników wykonujących swoje obowiązki częściowo zdalnie lub często przemieszczających się między działami firmy. Dobrą praktyką będzie też zróżnicowanie koloru tuszu w zależności od informacji zamieszczonej na pieczątce. Aby ułatwić sobie pracę oraz uporządkowanie dokumentów, warto stosować dwa odmienne kolory, które będą oznaczały coś innego.
Pieczątka niezbędna w dziale księgowym
Prowadzenie księgowości to dla każdego przedsiębiorstwa konieczność. Firma może się nią zajmować samodzielnie albo zlecić na zewnątrz. Korzystanie z pieczątki ułatwia pracę, gdy cała dokumentacja jest dostępna w wersji papierowej. Odpowiedni wzór można zaprojektować samodzielnie lub wybrać spośród dostępnych, korzystając z kreatora pieczątek na stronie firmy oferującej pieczątki online – Stampler.pl.
Może to Ci się spodoba
Zmiany organizacyjne jako szansa na rozwój pracowników
Decyzja o wdrożeniu zmian organizacyjnych nierzadko jest poparta szeroko zakrojonymi badaniami rynkowymi. Czy obrany nowy kierunek przyniesie spodziewane wyniki? Jak rynek zareaguje na transformację, którą przejdzie firma? To tylko niektóre
Rośnie zainteresowanie usługami outsourcingowymi w Polsce
Dobre perspektywy przed rynkiem usług dla biznesu w Polsce. W ostatnich latach roczne tempo wzrostu sięgało 20 proc. Eksperci wskazują, że największe polskie miasta są nasycone centrami, ale wciąż duży potencjał mają
100 mld zł rocznie tracą polskie firmy z powodu zatorów płatniczych
Koszty zatorów płatniczych dla polskich firm wynoszą ponad 100 mld zł rocznie. Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że przedsiębiorstwa muszą czekać średnio 3 miesiące na opłacenie wystawionej faktury. Zatory płatnicze
Pracodawcy szukają sposobów na zatrzymanie pracowników tymczasowych. Część z nich przejdzie na etat
Z końcem listopada upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy. W wielu firmach, które opierają się w dużej mierze na pracownikach tymczasowych, może to oznaczać zmianę strategii zatrudnienia.
Zmiany w unijnych przepisach o delegowaniu pracowników uderzą w polski transport
Planowane zmiany w przepisach dotyczących pracy kierowców w Europie wciąż budzą sprzeciw Polski i branży transportowej. Zdaniem przedsiębiorców część regulacji jest nie do zrealizowania, a inne mogą w efekcie zaszkodzić polskiej gospodarce. – Regulacje dotyczące
Warszawski rynek biurowy atrakcyjny dla najemców. W budowie jest ponad 800 tys. mkw. nowych biur
Rośnie popyt na powierzchnię biurową w Warszawie. W ubiegłym roku powstało 27 biurowców o powierzchni 275 tys. mkw., a łączny wolumen transakcji wyniósł ponad 820 tys. mkw. Największym zainteresowaniem najemców cieszy się

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post