Czy warto założyć warsztat motocyklowy?

Czy warto założyć warsztat motocyklowy?

Założenie własnego warsztatu motocyklowego to bez wątpienia ogromne wyzwanie. Trzeba posiadać nie tylko wiedzę, ale i umiejętności, doświadczenie oraz wykazywać duże zaangażowanie. Czy w tej branży można dużo zarobić? W jakich miesiącach zyski są największe?

Uruchomienie działalności gospodarczej jest dość proste i wszystkie przebiega zawsze tak samo. Zanim jednak dojdzie do rejestracji warto pomyśleć o kilku istotnych aspektach. Przede wszystkim trzeba zorganizować (kupić lub wynająć) lokal użytkowy, który nada się na warsztat oraz małe biuro. Oczywiście im bliżej centrum tym lepiej. Lokalizacja może mieć wpływ na wyższe zarobki oraz przyciągać przechodniów. Koszt wynajmu to mniej więcej 2 tys. zł (cena uzależniona od powierzchni oraz dodatkowych udogodnień (duży parking).

Ale to nie wszystko. Aby warsztat działał sprawnie musi zostać wyposażony w sprzęt najwyższej jakości oraz specjalistyczne urządzenia. Nie zaleca się sprowadzania maszyn z Chin lub niepewnych źródeł, ponieważ czasami wyrządzają więcej szkody niż pożytku. Dobre i polskie narzędzia mogą kosztować nawet 150 tys. zł. Jednak na początek doskonale sprawdzi się sprzęt za nie więcej niż 20 tys. zł.

Początkujący przedsiębiorca musi zachowywać porządek w dokumentach i fakturach oraz wzorowo prowadzić księgowość. Jeśli nie zna się na formalnościach oraz nie śledzi zmian w przepisach może poprosić o pomoc osoby wykwalifikowane, które pobierają opłatę za świadczenie usług tego typu (cena ustalana w zależności od zakresu prac – około 150-300 zł miesięcznie).

Serwis motoryzacyjny generuje złom, zużyte opony oraz odpady olejowe i inne płyny niebezpieczne dla środowiska. Niestety utylizacja we własnym zakresie nie jest możliwa, dlatego warto nawiązać współpracę ze specjalistycznymi firmami i podpisać umowy. Pobierają opłatę za wywóz nieczystości oraz są w stanie rozbudować swoją ofertę.

Jeśli warsztat zaczyna przynosić naprawdę wysokie przychody warto zastanowić się nad uruchomieniem sklepu z profesjonalnym sprzętem z jednośladami. To dodatkowe kłopoty – większa powierzchnia, organizacja, pracownicy, dokumentacja oraz kapitał początkowy. Aczkolwiek sprzedaż dobrze wyposażonego modelu to jednorazowy zysk rzędu 500-800 zł. Dodatkowe zniżki na naprawy serwisowe będą dla klientów wielką atrakcją i z pewnością przyniosą niezłe utargi.

Największe zainteresowanie usługami serwisowymi zauważyć można już w okresie wczesnowiosennym. Wówczas zimowa aura odchodzi w zapomnienie, temperatury skaczą powyżej zera, opady deszczu i śniegu należą do rzadkości. Właśnie wtedy właściciele rowerów lub skuterów wyciągają swoje maszyny, aby przygotować je do sezonu i wykonać najpilniejsze naprawy. Jednak szczyt popularności przypada na miesiąca typowo letnie – czerwiec, lipiec i sierpień.

Rzetelny i uczciwy warsztat motocyklowy jest w stanie przyciągnąć wielu klientów. W lecie przychody sięgają nawet 5-6 tys. zł. Sam sklep natomiast to dodatkowe 10 tys. zł w ciągu miesiąca. Można zatem śmiało powiedzieć, że jest to dość przyjazna branża, która zapewnia środki do życia. Ale jak każda firma usługowa nie może liczyć na stałe obroty przez cały rok.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Ile zarabia fotograf ślubny?
Next Czym charakteryzuje się nadpłata?

Może to Ci się spodoba

Z kolegi w szefa – jak zbudować autorytet bez utraty relacji?

To wyzwanie, które wymaga nie tylko zmiany roli, ale i budowania autorytetu bez utraty zaufania zespołu. Kluczem są kompetencje menedżerskie, jasna komunikacja i umiejętne wyznaczanie granic, które pozwalają zachować relacje

Biuro rachunkowe 2 komentarze

Jak wybrać biuro rachunkowe?

Co zrobić, by koszty obsługi księgowej zmienić w udaną inwestycję? Sprecyzuj swoje oczekiwania i wybierz tych, którzy oferują Ci jeszcze więcej. Gwarancja jakości i bezpieczeństwa Od 10 sierpnia 2014r. biura

Koszt tłumaczeń pisemnych – jak rozsądnie planować firmowe wydatki?

Korzystanie z usług translatorskich to codzienność większości firm, które funkcjonują na arenie międzynarodowej. Z regularnym wykonywaniem tłumaczeń pisemnych wiążą się określone wydatki, które powinny zostać uwzględnione w comiesięcznym budżecie. Wiele

Eksport w tym roku może wzrosnąć o 8 proc

Polski eksport w tym roku może wzrosnąć o blisko 8 proc., przy zaledwie 2 proc. wzroście w 2016 roku – ocenia Piotr Soroczyński, główny ekonomista KUKE. Wyniki może poprawić przede wszystkim sprzedaż na

Rośnie udział polskich firm w przetargach na budowę nowych odcinków dróg

Budowa dróg przyspiesza. W tym roku ma zostać oddane do użytku 400 km nowych odcinków. Na koniec 2017 roku sieć dróg szybkiego ruchu będzie liczyła ponad 3,4 tys. km, a

Pozycjonowanie witryn lokalnych – 5 podstawowych zasad

Prowadząc biznes warto mieć swoją własną stronę internetową, która będzie przyciągała nowych klientów. Istota pozycjonowania jest niezwykle ważna – także pozycjonowania lokalnego. Wbrew pozorom czasami ograniczenie pola działania może przynieść

4 komentarze

  1. Fajny Serwis
    19 lipca, 07:45 Reply
    Wpis ciekawy, ale nie wyczerpujący temat. Warto byłoby zauważyć, że prowadzenie specjalistycznych serwisów takich jak, samochodowe, motocyklowe, elektroniczne, czy też maszyn rolniczych wymaga od prowadzącego znajomość branży. Nawet zatrudniając profesjonalistę na stanowisko mechanika czy serwisanta, właściciel powinien wiedzieć coś na temat branży aby być wiarygodnym w oczach swoich klientów/partnerów. Prócz tego co napisał autor, bardzo ważne jest szkolenie pracowników.
  2. alan
    04 sierpnia, 17:54 Reply
    Moim zdaniem warto założyć warsztat motocyklowy, ale w połączeniu z warsztatem samochodowym. Sam motocyklowy może się nie sprzedać na rynku.
  3. Misiekk
    06 sierpnia, 12:26 Reply
    Myślę, że po ostatnich nowelizacjach na pewno warsztat to dobry pomysł. Mam tu oczywiście na myśli dopuszczenie większej ilości użytkowników dróg do motocykli małolitrażowych. Wiadomo, więcej maszyn, teoretycznie więcej awarii i więcej pracy dla potencjalnych mechaników. Warto zaryzykować jeżeli faktycznie posiadamy odpowiednią wiedzę.
  4. mejk
    20 grudnia, 11:47 Reply
    Owszem, warto, ale dobrze mieć na temat tego jakąkolwiek wiedzę. Bez tego ani rusz. Mechanicy są zawsze dobrze opłacalni, jeżeli znają się na rzeczy.

Zostaw odpowiedź