Chcesz założyć własny biznes? Przypadek salonu masażu
Założenie i prowadzenie biznesu to wymagające zajęcia. Niezależnie od branży, można być własnym szefem. Tylko jak się do tego zabrać? O czym należy pamiętać, by przedsiębiorstwo funkcjonowało sprawnie i przynosiło zyski? Poniżej wszystkie informacje na ten temat, co pokażemy na przykładzie salonu masażu.
Najpierw zostań specjalistą
Zanim zdecydujesz się na otwarcie firmy, powinieneś nabrać wiedzy niezbędnej w danej branży. W przypadku salonu masażu bardzo przydatna będzie szkoła masażu GoWork. Kursy i szkolenia to dodatkowe formy zdobywania wiedzy i umiejętności, jednak podstawą powinna być dobra szkoła. Warto nauczyć się jak najwięcej technik masażu, ponieważ dzięki temu nasza działalność będzie bardziej profesjonalna i kompleksowa.
Zbadaj rynek i znajdź lokal
Kiedy już czujemy się pewnie w swoim fachu, warto trochę poobserwować konkurencję. Wizyty w innych salonach pomogą sprawdzić ceny oraz zakres wykonywanych przez nie usług. Dzięki temu łatwiej będzie stworzyć własny cennik i ofertę. Niektórzy decydują się na prowadzenie działalności we własnym domu lub mieszkaniu. Jeśli jednak chcemy, by nasze usługi były postrzegane, jako w pełni profesjonalne, najlepiej wynająć specjalnie przeznaczony do tego celu lokal. Im mniej konkurencyjnych salonów w pobliżu, tym większe szanse na zdobycie klientów. Oczywiście najlepiej, by firma znajdowała się w centrum miasta albo chociaż punkcie, w którym zawsze panuje ruch. Po wynajęciu lokalu najprawdopodobniej będziemy musieli go urządzić. Jasne, przestronne wnętrza są odbierane o wiele lepiej niż ciemne i ciasne pomieszczenia. Kiedy już przeprowadzimy remont i wstawimy całe niezbędne wyposażenie, nie zapominajmy o dodatkach, które nadadzą wnętrzu charakteru i uroku. Świeże kwiaty, pachnące świeczki, miseczka z cukierkami, radio z relaksacyjną muzyką, stosik gazet i obrazki na ścianach z pewnością poprawią nastrój każdego klienta.
Jak spełnić wymogi sanepidu?
Każdy technik masażysta po szkole GoWork, otwierając swój salon, staje przed koniecznością spełnienia wymogów sanitarno–higienicznych. Choć mogą one brzmieć przerażająco, w rzeczywistości nie jest to trudne zadanie. Dotyczą one głównie wyposażenia lokalu. Istotna jest także sama jego wielkość. Pomieszczenie na salon masażu nie może być bowiem mniejsze niż 12m2. Dobra wentylacja, duże okno, umywalka z bieżącą wodą ciepłą i zimną, wieszak na ubranie, parawan, ubikacja, środki do dezynfekcji, regulowane łóżko do masażu, ręczniki jednorazowego użytku czy krzesło do masażu odcinka szyjnego – oto niektóre z obowiązkowych punktów wyposażenia salonu. Warto dokładnie przejrzeć listę sanepidu i spełnić każde z jej założeń, by ze spokojem móc otworzyć własną firmę.
Rejestracja działalności gospodarczej
Aby firma działała całkowicie legalnie, należy ją zarejestrować. W tym celu trzeba udać się do Urzędu Miasta lub Gminy i złożyć odpowiedni wniosek CEIDG1. Jeszcze zanim to zrobimy, powinniśmy wymyślić nazwę dla swojego salonu oraz dobrać kody PKD. Jeśli ukończyliśmy szkołę masażu i będziemy wykonywać masaże lecznicze, wybieramy inny kod niż w przypadku zabiegów mających na celu jedynie poprawę samopoczucia. Jeszcze na etapie badań rynku powinniśmy dokładnie sprawdzić, ile wyniesie nas prowadzenie biznesu, uwzględniając w tym pensje dla pracowników oraz składki ZUS. Nikt bowiem nie zrobi tego za nas, a jeśli chcemy otworzyć profesjonalny salon dobrze mieć pewność, że nie będziemy stratni.
Bycie sobie szefem to marzenie wielu osób. Nie każdy ma jednak odwagę, by zacząć działać. Założenie i prowadzenie firmy wymaga bowiem pewnej wiedzy i umiejętności. Jeśli chcesz pomagać ludziom, a przy tym stworzyć miejsce pracy dla siebie i innych zapisz się do szkoły masażu GoWork, a kiedy już zdobędziesz wiedzę dopełnij formalności i otwórz własną firmę!
Może to Ci się spodoba
W ubiegłym roku co piąty pracodawca naruszył przepisy prawa pracy przy zawieraniu umów
W wakacje przy pracach sezonowych nieprawidłowości związane z zawieraniem umów lub ich brakiem zdarzają się częściej. Państwowa Inspekcja Pracy przypomina, że każda praca, nawet na próbę, wymaga sporządzenia umowy na piśmie. Umowy cywilno-prawne
Media potrzebują agencji informacyjnych jako źródła sprawdzonych informacji
Fińska Agencja Informacyjna STT poinformowała niedawno, że po 130 latach kończy wydawanie serwisu informacyjnego w języku szwedzkim i redukuje zatrudnienie ze względów ekonomicznych. Podobnie jak cała branża medialna, agencje informacyjne również stoją
Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników
W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd
Firmy muszą inwestować w bardziej zaawansowane systemy zabezpieczeń
Choć rośnie świadomość cyberzagrożeń wśród korporacyjnych użytkowników sieci, to działalność hakerów wciąż jest dużym problemem dla bezpieczeństwa firm. Koszty ataków na firmowe dane są bardzo wysokie. Skuteczna ochrona wymaga inwestycji w narzędzia
Polskie firmy dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach
Mimo protekcjonistycznych zapędów rządów wielu krajów, spowolnienia gospodarczego u największych partnerów handlowych i niepewności związanej z brexitem polski eksport niezmiennie rośnie. Wzrasta również udział krajów rozwiniętych w wartości wysyłanych za granicę towarów. Zdaniem
ZUS może dofinansować wydatki na bezpieczeństwo pracy w firmach. Mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na zwrot 90 proc. kosztów
W ubiegłym roku w wypadkach przy pracy poszkodowanych zostało ponad 88 tys. osób. Choć dbanie o bezpieczeństwo pracy spoczywa na pracodawcy, mniejsze firmy mają problem ze sprostaniem wszystkim wymogom. W ramach programu
2 komentarze
IwonaB
20 listopada, 18:09kokosanka
05 marca, 23:36