Chcesz założyć własny biznes? Przypadek salonu masażu
Założenie i prowadzenie biznesu to wymagające zajęcia. Niezależnie od branży, można być własnym szefem. Tylko jak się do tego zabrać? O czym należy pamiętać, by przedsiębiorstwo funkcjonowało sprawnie i przynosiło zyski? Poniżej wszystkie informacje na ten temat, co pokażemy na przykładzie salonu masażu.
Najpierw zostań specjalistą
Zanim zdecydujesz się na otwarcie firmy, powinieneś nabrać wiedzy niezbędnej w danej branży. W przypadku salonu masażu bardzo przydatna będzie szkoła masażu GoWork. Kursy i szkolenia to dodatkowe formy zdobywania wiedzy i umiejętności, jednak podstawą powinna być dobra szkoła. Warto nauczyć się jak najwięcej technik masażu, ponieważ dzięki temu nasza działalność będzie bardziej profesjonalna i kompleksowa.
Zbadaj rynek i znajdź lokal
Kiedy już czujemy się pewnie w swoim fachu, warto trochę poobserwować konkurencję. Wizyty w innych salonach pomogą sprawdzić ceny oraz zakres wykonywanych przez nie usług. Dzięki temu łatwiej będzie stworzyć własny cennik i ofertę. Niektórzy decydują się na prowadzenie działalności we własnym domu lub mieszkaniu. Jeśli jednak chcemy, by nasze usługi były postrzegane, jako w pełni profesjonalne, najlepiej wynająć specjalnie przeznaczony do tego celu lokal. Im mniej konkurencyjnych salonów w pobliżu, tym większe szanse na zdobycie klientów. Oczywiście najlepiej, by firma znajdowała się w centrum miasta albo chociaż punkcie, w którym zawsze panuje ruch. Po wynajęciu lokalu najprawdopodobniej będziemy musieli go urządzić. Jasne, przestronne wnętrza są odbierane o wiele lepiej niż ciemne i ciasne pomieszczenia. Kiedy już przeprowadzimy remont i wstawimy całe niezbędne wyposażenie, nie zapominajmy o dodatkach, które nadadzą wnętrzu charakteru i uroku. Świeże kwiaty, pachnące świeczki, miseczka z cukierkami, radio z relaksacyjną muzyką, stosik gazet i obrazki na ścianach z pewnością poprawią nastrój każdego klienta.
Jak spełnić wymogi sanepidu?
Każdy technik masażysta po szkole GoWork, otwierając swój salon, staje przed koniecznością spełnienia wymogów sanitarno–higienicznych. Choć mogą one brzmieć przerażająco, w rzeczywistości nie jest to trudne zadanie. Dotyczą one głównie wyposażenia lokalu. Istotna jest także sama jego wielkość. Pomieszczenie na salon masażu nie może być bowiem mniejsze niż 12m2. Dobra wentylacja, duże okno, umywalka z bieżącą wodą ciepłą i zimną, wieszak na ubranie, parawan, ubikacja, środki do dezynfekcji, regulowane łóżko do masażu, ręczniki jednorazowego użytku czy krzesło do masażu odcinka szyjnego – oto niektóre z obowiązkowych punktów wyposażenia salonu. Warto dokładnie przejrzeć listę sanepidu i spełnić każde z jej założeń, by ze spokojem móc otworzyć własną firmę.
Rejestracja działalności gospodarczej
Aby firma działała całkowicie legalnie, należy ją zarejestrować. W tym celu trzeba udać się do Urzędu Miasta lub Gminy i złożyć odpowiedni wniosek CEIDG1. Jeszcze zanim to zrobimy, powinniśmy wymyślić nazwę dla swojego salonu oraz dobrać kody PKD. Jeśli ukończyliśmy szkołę masażu i będziemy wykonywać masaże lecznicze, wybieramy inny kod niż w przypadku zabiegów mających na celu jedynie poprawę samopoczucia. Jeszcze na etapie badań rynku powinniśmy dokładnie sprawdzić, ile wyniesie nas prowadzenie biznesu, uwzględniając w tym pensje dla pracowników oraz składki ZUS. Nikt bowiem nie zrobi tego za nas, a jeśli chcemy otworzyć profesjonalny salon dobrze mieć pewność, że nie będziemy stratni.
Bycie sobie szefem to marzenie wielu osób. Nie każdy ma jednak odwagę, by zacząć działać. Założenie i prowadzenie firmy wymaga bowiem pewnej wiedzy i umiejętności. Jeśli chcesz pomagać ludziom, a przy tym stworzyć miejsce pracy dla siebie i innych zapisz się do szkoły masażu GoWork, a kiedy już zdobędziesz wiedzę dopełnij formalności i otwórz własną firmę!
Może to Ci się spodoba
Pracodawcy prześcigają się w benefitach dla pracowników
Karnet na siłownię, pakiet medyczny czy dopłaty do wakacji to najpopularniejsze dziś benefity pracownicze, które stały się na rynku standardem. Dlatego pracodawcy szukają takich produktów i usług, które będą bardziej atrakcyjne
Usługi informatyczne dla firmy – jak wybrać najlepszego dostawcę?
W życiu każdej firmy pojawia się moment, kiedy niezbędne jest zewnętrzne wsparcie z zakresu IT. Bardzo często wybór właściwego dostawcy warunkuje prawidłowe działanie wszystkich działów firmy. Co tak naprawdę oznacza
Jak zadbać o stronę firmową? Lista rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu firmowej strony
Posiadanie firmowej strony jest już podstawowym elementem prowadzenia biznesu. Należy jednak pamiętać, że firmowa strona www nie jest tylko dodatkiem i czymś co trzeba mieć, żeby nie zostać w tyle
Pierwszy sklep internetowy: jak ułatwić jego start?
Największym wyzwaniem startującego e-biznesu niewątpliwie jest jego promocja, przyciągnięcie jak największej liczby kupujących i osiągnięcie obiecującego poziomu konwersji. Przedsiębiorca oczekuje, że w kanale online będzie efektywnie prowadził sprzedaż, dlatego już
Przeciętna polska firma przepłaca za prąd co najmniej 10-15 proc.
Polscy mali i średni przedsiębiorcy marnują prąd przez nieodpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i zbędną pracę maszyn. Tym samym zwiększają swoje koszty średnio o 10-15 proc. Inwestycje służące obniżeniu zużycia energii zwracają się nawet wcześniej niż
E-sklepy śledzą swoich klientów podczas zakupów. Analiza zebranych danych pozwala im zwiększyć sprzedaż
Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony

2 komentarze
IwonaB
20 listopada, 18:09kokosanka
05 marca, 23:36