Crowdsourcing – nowy nurt marketingu
Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele z firm oferuje produkty, które śmiało można nazwać substytutami innych. Klient jest prawie na wygranej pozycji – jeżeli dana usługa lub produkt mu nie odpowiadają mogą poszukać innego usługodawcy czy inne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją danych przedmiotów. Jaki jest więc najlepszy sposób na pozyskanie i zatrzymanie konsumenta? Jak zwiększyć jego zaangażowanie w rozwój marki? Tym właśnie zajmuje się crowdsourcing.
Tajemnicze słowo jakim jest crowdsourcing, z pewnością zna każda osoba pracująca w dziale marketingu. Jednakże procesy, które można by nazwać tym mianem były już zauważalne wiele lat temu. Lecz termin ten został użyty po raz pierwszy dopiero w 2006 roku.
Jakie korzyści przynosi crowdsourcing?
Korzyści jest wiele. Te najbardziej oczywiste to przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Konsumenci mogą dzielić się własnymi uwagami, poglądami, spostrzeżeniami czy nawet gotowymi rozwiązaniami. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale i czas. Dana organizacja lub firma może dotrzeć do wielu specjalistów czy osób utalentowanych, które wkrótce mogą stać się częścią zespołu. Crowdsourcing to przede wszystkim wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Słuchanie ich pomysłów i nowych idei powoduje, iż wiele osób czuje, że współtworzy daną markę. Dzięki temu kooperacja jest jeszcze bliższa, a konsument widząc zmiany angażuje się jeszcze bardziej.
Jak wygląda crowdsourcing w praktyce?
Genialnym przykładem jest proponowanie menu czy zmian w nim w restauracji, akcje z wymyśleniem nowego, ciekawego smaku dla jakiejś przekąski, nazwy dla nowej usługi czy produktu albo nawet nowego logo marki.
Oczywiście crowdsourcing to termin o szerokim znaczeniu. Aby zaznajomić się z tematyką crowdsourcingu warto zaczerpnąć wiedzy z wartościowych portali. Jednym z nich jest http://sprinet.pl/ skupiający społeczność zainteresowaną taką formą marketingu. Można tam znaleźć wiele porad, różnorodne case study czy tzw. „know – how”.
Autor zewnętrzny
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Krakowski Obszar Funkcjonalny Metropolii Krakowskiej – rozwój zrównoważony terytorialnie
Celem Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego jest umożliwienie zrównoważonego wzrostu nie tylko nowym inwestorom, ale również istniejącym już podmiotom gospodarczym poprzez uwolnienie potencjału inwestycyjnego w regionie. Działania w tym zakresie umożliwiają rozwój
Cyfryzacja nowym motorem polskiej gospodarki. Do 2025 roku może przynieść dodatkowe 275 mld zł
Dotychczasowe motory wzrostu Polski, takie jak podaż taniej i wykwalifikowanej siły roboczej czy napływ środków z Unii Europejskiej, zaczynają słabnąć. Jest jednak szansa, że nową siłą napędową gospodarki stanie się cyfryzacja, która
Czy istnieją dobre lokaty dla klientów indywidualnych?
Na temat lokat mówi się w ostatnim czasie coraz więcej. To doskonały sposób na przechowywanie i pomnażanie oszczędności. Cieszą się dużą popularnością i posiadają wielu zwolenników. Nic więc dziwnego, że
Polacy muszą gromadzić dokumenty o osiąganych zarobkach na bieżąco
Miliony Polaków mają problem z udokumentowaniem wysokości zarobków sprzed wielu lat. Jeśli jednak nie uda im się zebrać kompletu dokumentów, mogą liczyć, że ZUS przy ustalaniu wysokości emerytury zamiast okresów zerowych przyjmie
Potencjalne kłopoty budżetowe mogą wpłynąć na obniżenie przez agencję Moody’s ratingu Polski
Powodów do obniżki ratingu Polski jest coraz więcej – ocenia Łukasz Wardyn, dyrektor CMC Markets. Decydujące znaczenie mogą mieć potencjalne kłopoty budżetowe – duże obciążenie w postaci kosztów programu 500+ w połączeniu
Private Bank – elitarny, choć w zasięgu ręki
Kompleksowa obsługa, osobisty doradca i specjalne traktowanie klienta – z tym najczęściej kojarzy się bankowość prywatna. Jednakże dołączenie do grona klientów Private Banku wiąże się z dostępem do znacznie szerszej

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post