Crowdsourcing – nowy nurt marketingu
Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele z firm oferuje produkty, które śmiało można nazwać substytutami innych. Klient jest prawie na wygranej pozycji – jeżeli dana usługa lub produkt mu nie odpowiadają mogą poszukać innego usługodawcy czy inne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją danych przedmiotów. Jaki jest więc najlepszy sposób na pozyskanie i zatrzymanie konsumenta? Jak zwiększyć jego zaangażowanie w rozwój marki? Tym właśnie zajmuje się crowdsourcing.
Tajemnicze słowo jakim jest crowdsourcing, z pewnością zna każda osoba pracująca w dziale marketingu. Jednakże procesy, które można by nazwać tym mianem były już zauważalne wiele lat temu. Lecz termin ten został użyty po raz pierwszy dopiero w 2006 roku.
Jakie korzyści przynosi crowdsourcing?
Korzyści jest wiele. Te najbardziej oczywiste to przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Konsumenci mogą dzielić się własnymi uwagami, poglądami, spostrzeżeniami czy nawet gotowymi rozwiązaniami. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale i czas. Dana organizacja lub firma może dotrzeć do wielu specjalistów czy osób utalentowanych, które wkrótce mogą stać się częścią zespołu. Crowdsourcing to przede wszystkim wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Słuchanie ich pomysłów i nowych idei powoduje, iż wiele osób czuje, że współtworzy daną markę. Dzięki temu kooperacja jest jeszcze bliższa, a konsument widząc zmiany angażuje się jeszcze bardziej.
Jak wygląda crowdsourcing w praktyce?
Genialnym przykładem jest proponowanie menu czy zmian w nim w restauracji, akcje z wymyśleniem nowego, ciekawego smaku dla jakiejś przekąski, nazwy dla nowej usługi czy produktu albo nawet nowego logo marki.
Oczywiście crowdsourcing to termin o szerokim znaczeniu. Aby zaznajomić się z tematyką crowdsourcingu warto zaczerpnąć wiedzy z wartościowych portali. Jednym z nich jest http://sprinet.pl/ skupiający społeczność zainteresowaną taką formą marketingu. Można tam znaleźć wiele porad, różnorodne case study czy tzw. „know – how”.
Autor zewnętrzny
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Praca online – jakie możliwości zawodowe
Jeszcze kilkanaście lat temu prawdopodobnie mało kto wyobrażał sobie, że rynek zawodowy może wyglądać właśnie tak jak współcześnie. Okazuje się, że coraz więcej Polaków ze swoimi zawodowymi obowiązkami przenosi się
Ponad 500 mln zł na sfinansowanie budowy ok. 3 tys. tanich mieszkań czynszowych
Do końca września towarzystwa budownictwa społecznego, spółki gminne i spółdzielnie mieszkaniowe mogą składać wnioski o kredyty na budowę tanich mieszkań czynszowych. To druga edycja programu, w której na inwestorów czeka ponad 540 mln
Pierwsze mieszkanie – czy warto decydować się na MDM?
MDM, czyli program Mieszkanie dla Młodych, to możliwość otrzymania finansowego wsparcia od rządu na zakup pierwszego mieszkania. Jednak obostrzenia związane z kupującymi i samym mieszkaniem sprawiają, że program ma tyluż
Wspólna polityka rolna kluczowa dla rozwoju całego sektora rolno-spożywczego
Wspólna polityka rolna jest kluczowa. To ona decyduje o opłacalności, poziomie dochodów polskich rolników i zysku przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego – przekonuje Henryk Wronowski, prezes zarządu Krajowej Spółki Cukrowej. Obecnie trwają prace nad
Nawet 500 tys. miejsc pracy może przybyć dzięki ustawie o wspieraniu nowych inwestycji
Do 15 lat zwolnienia podatkowego i obniżenie o 98 proc. wymogu nakładów inwestycyjnych – ustawa o wspieraniu nowych inwestycji kilka dni temu wpłynęła do Senatu. Uzyskanie takiej pomocy będzie możliwe na terenie całej
Hałas w biurze: jak się przed nim chronić
Nadmierny hałas towarzyszący środowisku pracy niesie ze sobą wiele negatywnych skutków. Dotyczą one zarówno pogorszenia się efektywności pracy, jak i zdrowia pracowników. Konieczność ograniczenia natężenia dźwięku rośnie zwłaszcza w przypadku

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post