Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele z firm oferuje produkty, które śmiało można nazwać substytutami innych. Klient jest prawie na wygranej pozycji – jeżeli dana usługa lub produkt mu nie odpowiadają mogą poszukać innego usługodawcy czy inne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją danych przedmiotów. Jaki jest więc najlepszy sposób na pozyskanie i zatrzymanie konsumenta? Jak zwiększyć jego zaangażowanie w rozwój marki? Tym właśnie zajmuje się crowdsourcing.

Tajemnicze słowo jakim jest crowdsourcing, z pewnością zna każda osoba pracująca w dziale marketingu. Jednakże procesy, które można by nazwać tym mianem były już zauważalne wiele lat temu. Lecz termin ten został użyty po raz pierwszy dopiero w 2006 roku.

Jakie korzyści przynosi crowdsourcing?

Korzyści jest wiele. Te najbardziej oczywiste to przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Konsumenci mogą dzielić się własnymi uwagami, poglądami, spostrzeżeniami czy nawet gotowymi rozwiązaniami. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale i czas. Dana organizacja lub firma może dotrzeć do wielu specjalistów czy osób utalentowanych, które wkrótce mogą stać się częścią zespołu. Crowdsourcing to przede wszystkim wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Słuchanie ich pomysłów i nowych idei powoduje, iż wiele osób czuje, że współtworzy daną markę. Dzięki temu kooperacja jest jeszcze bliższa, a konsument widząc zmiany angażuje się jeszcze bardziej.

Jak wygląda crowdsourcing w praktyce?

Genialnym przykładem jest proponowanie menu czy zmian w nim w restauracji, akcje z wymyśleniem nowego, ciekawego smaku dla jakiejś przekąski, nazwy dla nowej usługi czy produktu albo nawet nowego logo marki.

Oczywiście crowdsourcing to termin o szerokim znaczeniu. Aby zaznajomić się z tematyką crowdsourcingu warto zaczerpnąć wiedzy z wartościowych portali. Jednym z nich jest http://sprinet.pl/ skupiający społeczność zainteresowaną taką formą marketingu. Można tam znaleźć wiele porad, różnorodne case study czy tzw. „know – how”.

 

Autor zewnętrzny

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Solidne drzwi to bezpieczeństwo
Next Certyfikat zamiast reklamy

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Instalacja fotowoltaiczna z ubezpieczeniem – Fotocasco od Vosti

Polisa ubezpieczeniowa to produkt, który w pierwszej kolejności kojarzony jest z zabezpieczeniem auta, nieruchomości lub życia i zdrowia. Czy zdajesz sobie jednak sprawę z tego, że ubezpieczyć można również fotowoltaikę?

Wiadomości 0 Comments

Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów

Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży,

Wiadomości 0 Comments

Młodzi na rynku pracy – kariera zaczyna się od stażu

Z roku na rok rośnie zainteresowanie polskich pracodawców stażystami i praktykantami. W 2014 r. portal Pracuj.pl opublikował ponad 7,9 tys. takich ogłoszeń. Najczęściej firmy szukały kandydatów do działów związanych z

Wiadomości 0 Comments

Cyfrowa rewolucja usług finansowych

Tylko 5 proc. banków planuje całkowitą rezygnację z placówek bankowych – wynika z badania GFT Digital Banking Expert Survey. Oddziały więc raczej nie znikną, ale ich funkcje będą musiały ulec zmianie. Część placówek

Wiadomości 0 Comments

Najpopularniejsze systemy zarządzania

W dzisiejszym biznesie liczy się nie tylko dobre wykonywanie usług, czy produktów fizycznych bądź wirtualnych. Ważne jest też działanie według określonych standardów. Przedsiębiorcy wdrażają wiele różnych systemów zarządzania, aby usprawnić

Wiadomości 0 Comments

Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności

W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź