Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele z firm oferuje produkty, które śmiało można nazwać substytutami innych. Klient jest prawie na wygranej pozycji – jeżeli dana usługa lub produkt mu nie odpowiadają mogą poszukać innego usługodawcy czy inne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją danych przedmiotów. Jaki jest więc najlepszy sposób na pozyskanie i zatrzymanie konsumenta? Jak zwiększyć jego zaangażowanie w rozwój marki? Tym właśnie zajmuje się crowdsourcing.

Tajemnicze słowo jakim jest crowdsourcing, z pewnością zna każda osoba pracująca w dziale marketingu. Jednakże procesy, które można by nazwać tym mianem były już zauważalne wiele lat temu. Lecz termin ten został użyty po raz pierwszy dopiero w 2006 roku.

Jakie korzyści przynosi crowdsourcing?

Korzyści jest wiele. Te najbardziej oczywiste to przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Konsumenci mogą dzielić się własnymi uwagami, poglądami, spostrzeżeniami czy nawet gotowymi rozwiązaniami. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale i czas. Dana organizacja lub firma może dotrzeć do wielu specjalistów czy osób utalentowanych, które wkrótce mogą stać się częścią zespołu. Crowdsourcing to przede wszystkim wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Słuchanie ich pomysłów i nowych idei powoduje, iż wiele osób czuje, że współtworzy daną markę. Dzięki temu kooperacja jest jeszcze bliższa, a konsument widząc zmiany angażuje się jeszcze bardziej.

Jak wygląda crowdsourcing w praktyce?

Genialnym przykładem jest proponowanie menu czy zmian w nim w restauracji, akcje z wymyśleniem nowego, ciekawego smaku dla jakiejś przekąski, nazwy dla nowej usługi czy produktu albo nawet nowego logo marki.

Oczywiście crowdsourcing to termin o szerokim znaczeniu. Aby zaznajomić się z tematyką crowdsourcingu warto zaczerpnąć wiedzy z wartościowych portali. Jednym z nich jest http://sprinet.pl/ skupiający społeczność zainteresowaną taką formą marketingu. Można tam znaleźć wiele porad, różnorodne case study czy tzw. „know – how”.

 

Autor zewnętrzny

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Solidne drzwi to bezpieczeństwo
Next Certyfikat zamiast reklamy

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Brytyjczycy mają dwa lata na wypracowanie nowych umów handlowych z resztą świata

Trwają negocjacje w sprawie brexitu. W ciągu dwóch lat Wielka Brytania musi wypracować nowe porozumienie handlowe z Unią Europejską, co będzie najtrudniejszym punktem dwustronnych rozmów. W tym czasie brytyjski rząd będzie zmuszony

Wiadomości 0 Comments

Kwiatowe ścianki dekoracyjne, gdzie ich użyć?

Hurtownie kwiatowe prześcigają się w dostarczaniu przepięknych sztucznych kwiatów w wielu gatunkach, kolorach i rozmiarach. Powstają nowe warianty, pomysłowe kompozycje florystyczne i niebanalne ozdoby do domu i innych wnętrz. Wybór

Wiadomości 0 Comments

Umowa pożyczki pod zastaw – na co szczególnie zwracać uwagę?

Poza pożyczkami online bardzo często możemy się spotkać z różnymi rodzajami biur czy lombardów, które oferują zobowiązania pod zastaw. Ma to swoje zalety: nie trzeba na przykład się logować na

Wiadomości 0 Comments

W nowoczesnych centrach usług dla biznesu pracuje ok. 30 tys. obcokrajowców

W ostatnich dwóch latach zatrudnienie w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu wzrosło o 30 proc. Na koniec I kwartału br. w branży było zatrudnionych prawie 280 tys. pracowników, z których 10 proc. to obcokrajowcy pochodzący

Wiadomości 14 komentarzy

Kantor internetowy, wymiana walut online

Wymiana walut jest na tę chwilę popularną czynnością. Wiele osób pracujących czy uczących się za granicą korzysta z kantorów internetowych na bieżąco, w miarę potrzeb. Również osoby wybierające się na

Wiadomości 0 Comments

Rośnie popularność mobilnych płatności

Polacy coraz chętniej płacą smartfonem nie tylko za drobne zakupy, lecz także za bilety komunikacji miejskiej, parkingi czy polisy ubezpieczeniowe. Częściej przelewają w ten sposób pieniądze na konto znajomych. Rynek

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź