Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele z firm oferuje produkty, które śmiało można nazwać substytutami innych. Klient jest prawie na wygranej pozycji – jeżeli dana usługa lub produkt mu nie odpowiadają mogą poszukać innego usługodawcy czy inne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją danych przedmiotów. Jaki jest więc najlepszy sposób na pozyskanie i zatrzymanie konsumenta? Jak zwiększyć jego zaangażowanie w rozwój marki? Tym właśnie zajmuje się crowdsourcing.

Tajemnicze słowo jakim jest crowdsourcing, z pewnością zna każda osoba pracująca w dziale marketingu. Jednakże procesy, które można by nazwać tym mianem były już zauważalne wiele lat temu. Lecz termin ten został użyty po raz pierwszy dopiero w 2006 roku.

Jakie korzyści przynosi crowdsourcing?

Korzyści jest wiele. Te najbardziej oczywiste to przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Konsumenci mogą dzielić się własnymi uwagami, poglądami, spostrzeżeniami czy nawet gotowymi rozwiązaniami. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale i czas. Dana organizacja lub firma może dotrzeć do wielu specjalistów czy osób utalentowanych, które wkrótce mogą stać się częścią zespołu. Crowdsourcing to przede wszystkim wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Słuchanie ich pomysłów i nowych idei powoduje, iż wiele osób czuje, że współtworzy daną markę. Dzięki temu kooperacja jest jeszcze bliższa, a konsument widząc zmiany angażuje się jeszcze bardziej.

Jak wygląda crowdsourcing w praktyce?

Genialnym przykładem jest proponowanie menu czy zmian w nim w restauracji, akcje z wymyśleniem nowego, ciekawego smaku dla jakiejś przekąski, nazwy dla nowej usługi czy produktu albo nawet nowego logo marki.

Oczywiście crowdsourcing to termin o szerokim znaczeniu. Aby zaznajomić się z tematyką crowdsourcingu warto zaczerpnąć wiedzy z wartościowych portali. Jednym z nich jest http://sprinet.pl/ skupiający społeczność zainteresowaną taką formą marketingu. Można tam znaleźć wiele porad, różnorodne case study czy tzw. „know – how”.

 

Autor zewnętrzny

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Solidne drzwi to bezpieczeństwo
Next Certyfikat zamiast reklamy

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Krakowski Obszar Funkcjonalny Metropolii Krakowskiej – rozwój zrównoważony terytorialnie

Celem Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego jest umożliwienie zrównoważonego wzrostu nie tylko nowym inwestorom, ale również istniejącym już podmiotom gospodarczym poprzez uwolnienie potencjału inwestycyjnego w regionie. Działania w tym zakresie umożliwiają rozwój

Wiadomości 0 Comments

Cyfryzacja nowym motorem polskiej gospodarki. Do 2025 roku może przynieść dodatkowe 275 mld zł

Dotychczasowe motory wzrostu Polski, takie jak podaż taniej i wykwalifikowanej siły roboczej czy napływ środków z Unii Europejskiej, zaczynają słabnąć. Jest jednak szansa, że nową siłą napędową gospodarki stanie się cyfryzacja, która

Wiadomości 1Comments

Czy istnieją dobre lokaty dla klientów indywidualnych?

Na temat lokat mówi się w ostatnim czasie coraz więcej. To doskonały sposób na przechowywanie i pomnażanie oszczędności. Cieszą się dużą popularnością i posiadają wielu zwolenników. Nic więc dziwnego, że

Wiadomości 0 Comments

Polacy muszą gromadzić dokumenty o osiąganych zarobkach na bieżąco

Miliony Polaków mają problem z udokumentowaniem wysokości zarobków sprzed wielu lat. Jeśli jednak nie uda im się zebrać kompletu dokumentów, mogą liczyć, że ZUS przy ustalaniu wysokości emerytury zamiast okresów zerowych przyjmie

Wiadomości 0 Comments

Potencjalne kłopoty budżetowe mogą wpłynąć na obniżenie przez agencję Moody’s ratingu Polski

Powodów do obniżki ratingu Polski jest coraz więcej – ocenia Łukasz Wardyn, dyrektor CMC Markets. Decydujące znaczenie mogą mieć potencjalne kłopoty budżetowe – duże obciążenie w postaci kosztów programu 500+ w połączeniu

Wiadomości 2 komentarze

Private Bank – elitarny, choć w zasięgu ręki

Kompleksowa obsługa, osobisty doradca i specjalne traktowanie klienta – z tym najczęściej kojarzy się bankowość prywatna. Jednakże dołączenie do grona klientów Private Banku wiąże się z dostępem do znacznie szerszej

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź