Firmy za rzadko biorą pod uwagę potrzeby starszych klientów
Mimo że rośnie odsetek starszych ludzi, którzy chętnie korzystają z komputerów i surfują po internecie, duża grupa seniorów wciąż unika nowych technologii. Przede wszystkim z powodu strachu przed popełnieniem błędów. Eksperci podkreślają, że nowe technologie przyniosły nieograniczone możliwości, dlatego metryka nie powinna być żadnym ograniczeniem i firmy powinny się otwierać na potrzeby ludzi w każdym wieku, dostosowując do nich swoje produkty i usługi.
Młodzi ludzie z pokolenia Z są zaznajomieni z nową technologią i mają stały dostęp do internetu, gdzie natychmiast mogą zweryfikować każdą informację. Doskonale wiedzą, jak się poruszać po sieci, nie mają problemów z komunikacją wirtualną i korespondują z osobami z odległych krańców świata. Kilkulatek potrafi znacznie szybciej opanować obsługę smartfona czy laptopa niż niejedna osoba dorosła.
– Wszyscy próbują znaleźć sposób na to, jak rozmawiać z pokoleniem Z, jakich oni potrzebują produktów, ale zapominamy o reszcie społeczeństwa – mówi agencji informacyjnej Newseria Martin Zalewski, ekspert w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm.
Grupą, o której firmy często zapominają, są seniorzy, którzy mają nieco inną ocenę przydatności technologii, a także wiele obaw związanych z nieumiejętnym wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń, programów czy aplikacji. Co więcej, ludzie starsi znacznie częściej deklarują też nieufność wobec bezpieczeństwa aktywności online. Szczególnie niepokój ten ma związek z zarządzaniem finansami, zwłaszcza jeśli chodzi o korzystanie z bankowości internetowej.
– W Polsce osoby powyżej 50 lat mają bardzo mało styczności z technologią i to jest problemem. Często idą do banków, żeby po prostu porozmawiać z kimś innym i to jest bardzo trudno zastąpić. Banki tego nie rozumieją, skupiają się na nowych generacjach, zapominając o osobach starszych, które nie mają dużo styczności z technologią i nie można ich odłączyć od budowania tych projektów, trzeba z nimi to robić – mówi Martin Zalewski.
Eksperci sugerują, aby zagwarantować osobom starszym właściwe wsparcie i przewodnictwo w kontakcie z nowoczesnymi technologiami. Tylko wtedy seniorzy będą w stanie pokonać swoje obawy związane z korzystaniem z komputera i internetu, a zaczną czerpać z tego korzyści.
– Bardzo często nawiązuję do tego, żebyśmy włączyli głos klienta ze starszych generacji, które po prostu mają mniej styczności z technologią. Można zastąpić osobę w banku, w oddziale bankowym przez virtual reality, żeby taki klient miał lepszą styczność z firmą bankową przez technologię – mówi Martin Zalewski.
Może to Ci się spodoba
Oszczędność dzięki właściwej izolacji – jak dobra hydroizolacja wpływa na koszty eksploatacji budynku?
Koszty eksploatacji budynku nie zawsze wynikają z rachunków za energię, konserwację czy remonty – często kryją się w niewidocznych na pierwszy rzut oka błędach konstrukcyjnych. Jednym z najczęściej bagatelizowanych elementów
Rzeczy których nie możesz zapomnieć jadąc w podróż służbową
Dla niektórych podróż służbowa to budząca ekscytację przygoda, dla innych przykra konieczność, a dla jeszcze innych codzienność. Niezależnie od tego, jakie masz do podróży służbowych nastawienie, zawsze warto dobrze się
Tablety do nauki, czyli nowoczesna szkoła już dziś!
Jak tablety do nauki mogą pomóc w szeroko rozumianym szkolnictwie? Dlatego warto wprowadzać takie rozwiązania do naszych szkół? Tablety do nauki Tablety zagościły w powszechnej świadomości już dawno – urządzenia
Jak wybrać producenta środków czystości?
Utrzymanie czystości i zachowanie higieny w naszych domach, w miejscach pracy i w budynkach użyteczności publicznej związane jest z codziennym używaniem środków czystości. W sklepach i hurtowniach można zakupić preparaty
Obróbka wibrościerna – maszyny z TopZal
Obróbka wibrościerna, zwana także trowalizacją, to proces polegający na swobodnym przemieszczaniu się detali w mieszance kształtek ceramicznych lub tworzywowych (plastikowych) z wykorzystaniem płynów wspomagających obróbkę oraz wody, umieszczonych w czaszy
Budowanie rozpoznawalności – jakość nadruków jako element strategii marki
Silna marka to nie tylko dobre logo czy chwytliwy slogan. To przede wszystkim spójne doświadczenie, jakie dostarcza klientowi – od pierwszego kontaktu z produktem, po jego codzienne użytkowanie. W przypadku

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post