Jakie funkcje musi mieć dobry router pod telefonię VoIP?

Jakie funkcje musi mieć dobry router pod telefonię VoIP?

Podczas gdy analogowe systemy telefonii stacjonarnej odchodzą w zapomnienie, nowoczesne systemy telekomunikacyjne oparte na technologii VoIP mają się świetnie. Doskonała jakość połączeń, wygoda użytkowania i szeroki wachlarz dodatkowych funkcji to główne czynniki, które skłaniają przedsiębiorców do inwestowania w VoIP. Jaki router wybrać, aby cieszyć się niczym niezakłóconymi połączeniami? Poniżej kilka porad w tym temacie.

Jakiego routera należy używać z myślą o telefonii VoIP?

Router VoIP jest elementem niezbędnym do wykonywania połączeń telefonicznych. Z myślą o użytkownikach technologii VoIP, producenci przygotowali różnorodne urządzenia. Niezależnie od opcji dodatkowych, głównym zadaniem każdego z nich jest rozdzielenie sygnału sieciowego, przez co możliwe jest prowadzenie tanich rozmów wykorzystujących połączenie internetowe. Za pomocą routera użytkownik otrzymuje też unikalny adres IP w sieci LAN.

Co powinien mieć dobry router VoIP?

  • QoS – funkcja pozwalająca kontrolować przepustowość łączy do różnych urządzeń (w tym telefonu VoIP), dzięki czemu bez względu na to kto i jak korzysta z domowej sieci – jakość rozmów będzie bardzo dobra, na rynku są też dostępne modele pozwalające podłączyć telefon analogowy;
  • Stacja DECT: można też spotkać modele z wbudowaną stacją DECT, pozwalającą obsłużyć bezprzewodowe słuchawki telefoniczne.

W trosce o spełnienie oczekiwań najbardziej wymagających klientów, sprzedawcy oferują również routery VoIP z wbudowanym modemem DSL i bramką VoIP. Tego typu zaawansowane urządzania są bardzo wygodne, gdyż umożliwiają bezproblemowe przeglądanie stron www w czasie, gdy prowadzona jest rozmowa telefoniczna z wykorzystaniem Internetu.

Routery sprzedawane z myślą o telefonii VoIP nazują na określonych standardach szyfrowania, dlatego też przesyłane przez użytkowników dane są bezpieczne.

Dlaczego warto korzystać z routera VoIP?

Wśród licznych zalet tego rozwiązania, warto wymienić najważniejsze z nich:

  • obsługa kont SIP;
  • kompatybilność z faksem;
  • niezawodność;
  • redukcja szumów i echa;
  • funkcjonalność;
  • prostota konfiguracji;
  • poręczność i kompaktowość;
  • przystępna cena;
  • możliwość regulacji głośności rozmów.

Więcej praktycznych informacji na temat technologii VoIP, a także pomoc w konfiguracji routera  można uzyskać na stronie datera.pl

Previous Konto osobiste korzystne dla kierowcy - dowiedz się, jak znaleźć taki produkt
Next Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Program Mieszkanie Plus niezbyt atrakcyjny dla osób ze zdolnością kredytową

Choć szczegóły nowego rządowego programu Mieszkanie Plus nie są jeszcze znane, już teraz można przypuszczać, że wiele rodzin mających zdolność kredytową nie zdecyduje się na skorzystanie z tego mechanizmu – ocenia Katarzyna Dmowska

Wiadomości 0 Comments

Zakazy dotyczące spożywania i sprzedaży alkoholu są nieskuteczne

Na wprowadzenie nocnej prohibicji i zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 22.00–6.00  zdecydowało się jak dotąd kilkanaście miast. Sprzedawcy oceniają, że nowe przepisy uderzają głównie w kondycję małych, osiedlowych sklepów. Dlatego eksperci podkreślają, że

Wiadomości 0 Comments

Program dla agentów InAgent – rewolucja w branży?

Czy rynek ubezpieczeń komunikacyjnych czeka rewolucja? Wiele na to wskazuje, bowiem agenci stacjonarni mają możliwość korzystania z bardzo użytecznego narzędzia – platformy InAgent. Czym właściwie jest ten program i na

Wiadomości 0 Comments

Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce wciąż rośnie

Blisko 2/3 Polaków zetknęło się już ze sprzedaż bezpośrednią, a odsetek zadowolonych klientów przekracza 90 proc. – wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, które w tym roku obchodzi 25-lecie działalności. Jego

Wiadomości 0 Comments

Poczta Polska testuje aplikację rekrutującą osoby głuche i niedosłyszące

Bezrobocie wśród osób głuchych i niedosłyszących w Polsce przekracza 70 proc. Dla pracodawców, którzy borykają się z trudną sytuacją na rynku pracy i niedoborem kadr, to atrakcyjna grupa potencjalnych pracowników. Poczta Polska testuje platformę,

Wiadomości 0 Comments

Regulacja rynku pożyczkowego i edukacja konsumentów – panaceum na przekredytowanie

Podniesienie standardów etycznych, walka z przekredytowaniem, rolowaniem pożyczek i wykluczenie pozostałych, nieuczciwych praktyk rynkowych, to główne wyzwania stojące przed branżą pożyczkową. Samoregulacja ma również położyć kres dodatkowym opłatom pobieranym przez

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź