Gdynia – nie słabnie zainteresowanie ofertami z rynku pierwotnego

Gdynia – nie słabnie zainteresowanie ofertami z rynku pierwotnego

Rynek nieruchomości w Gdyni wciąż dynamicznie się rozwija. Olbrzymi potencjał Trójmiasta dostrzegają deweloperzy – powstaje tu szereg ciekawych inwestycji – zarówno budżetowych, średniej półki, jak i segmentu premium. W 2018 roku oddano do użytkowania ponad 1500 nowych mieszkań. Ich ceny są jednak jednymi z najwyższych w całej Polsce. Co sprawia, że lokale z gdyńskiego rynku cieszą się taką popularnością? Odpowiedź poznasz w tym artykule.

Rosnący potencjał Trójmiasta

Gdynia, z uwagi na atrakcyjne położenie i bliskość Morza Bałtyckiego, wciąż jest jednym z najchętniej odwiedzanych miast w Polsce. Zarówno przez turystów, jak i osoby przeprowadzające się z innych województw. Tych pierwszych zachęca lokalny mikroklimat, czyste powietrze i szereg atrakcji, drugich – konkurencyjny rynek pracy. To właśnie w Gdyni swoje siedziby mają popularne zakłady produkcyjne i korporacje (m.in. Vectra S.A., Multimedia Polska, Thomson Reuters, Finastra). Ludzie przyjeżdżają do Trójmiasta w poszukiwaniu pracy i coraz częściej, zachęceni możliwościami Pomorza, zostają tu na stałe. To również z myślą o nich, powstają nowe mieszkania w Gdyni.

Mieszkanie w Gdańsku – dobra inwestycja?

Ceny nieruchomości w Gdyni nie należą do najtańszych. Według danych, średnio na zakup mieszkania musimy przeznaczyć nieco ponad 10000 zł/mkw. Wynika to między innymi z faktu, że w Gdyni buduje się stosunkowo mniej niż w sąsiednim Gdańsku, czy innych pomorskich miastach. Więcej osiedli powstaje natomiast w klasie premium. Atrakcyjna lokalizacja (bliskość centrum), wysoki standard wykończenia, użycie najwyższej jakości materiałów budowlanych, widok na morze – takich ofert znajdziemy tu najwięcej. Z reguły traktowane są jako mieszkania pod inwestycje, przeznaczone pod wynajem krótkoterminowy. Co ciekawe, na popularności zyskują również kawalerki i mikroapartamenty, a deweloperzy coraz częściej lokują kapitał w apart- i condohotele. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się również oferty z rynku wtórnego – jednak ich ceny ostatnimi czasy mocno poszybowały w górę.

Nie tylko Open’er

Mimo stosunkowo wysokich cen nieruchomości, Gdynia wciąż jawi się jako atrakcyjne miejsce do zamieszkania. Każdy, niezależnie od preferencji, znajdzie tu coś dla siebie. Miłośnicy natury docenią m.in. Kępę Redłowską, Klif Orłowski i Park Oliwski, sztuki – Centrum Designu, sportu – Forum Sportu, liczne ścieżki rowerowe i nowoczesną marinę, rozrywki – regularnie odbywające się imprezy i festiwale. Bez wątpienia, Gdynia jest miastem, które należy wziąć pod uwagę, poszukując lokalizacji własnego M.

Materiały przygotowany przez eksperta portalu RynekPierwotny.pl

Previous Zmienia się sposób logowania do banków
Next Koszt tłumaczeń pisemnych - jak rozsądnie planować firmowe wydatki?

Może to Ci się spodoba

Huawei chce być liderem polskiego rynku smartfonów

W ciągu najbliższych kilku lat Huawei chce zostać liderem polskiego rynku smartfonów. W tej chwili, po trzech latach ekspansji na polskim rynku, ma w nim blisko 25-proc. udział i szybko nadrabia dystans

Polskie firmy zaczynają się automatyzować

Do 2019 roku wartość sprzedaży robotów przemysłowych na świecie będzie rosła średnio o 13 proc. rocznie – wynika z danych IFR. Coraz popularniejsze stają się niewielkie, przyjazne użytkownikom roboty współpracujące (tzw. koboty).

Deweloperzy planują coraz więcej inwestycji na warszawskiej Woli

Biznesowe centrum Warszawy przenosi się coraz bardziej na zachód. Stolica rozwija się wzdłuż linii metra, zarówno po lewej, jak i po prawej stronie Wisły. Obecnie to Wola staje się zagłębiem biznesu,

Pisma procesowe będzie można składać przez internet. To przyspieszy i ułatwi postępowania sądowe

Od września 2016 roku składanie pism procesowych będzie możliwe przez internet, a postępowanie dowodowe będzie mogło być przeprowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość. Umożliwią to zmiany w Kodeksie postępowania cywilnego. Pozwolą one

Sposoby na skuteczne dotarcie do potencjalnego klienta

Choć wielu zaprzeczy takiemu stanowi rzeczy, badania pokazują, że pracujemy coraz mniej i dysponujemy coraz większą ilością wolnego czasu. To z kolei przekłada się na nasze preferencje jego zagospodarowania. Niemałym

Do internetu trafia 30 proc. wydatków reklamowych firm

Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek wzrósł o 50 proc. Udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych w Polsce w tym roku sięgnie zaś 30 proc. Choć wciąż jeszcze dominuje

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź