Jak otworzyć sklep spożywczy na zasadzie franczyzy?

Jak otworzyć sklep spożywczy na zasadzie franczyzy?

Otwierając własną działalność gospodarczą, większość ludzi ma pewne obawy. Czy dam radę? Co jeśli splajtuję po 2 miesiącach? Czy uda mi się zarobić na wszystkie opłaty? A jeśli tak, to ile z tego będzie stanowiło mój zarobek? Wątpliwości jest całe mnóstwo, choć pokusa spora. Bo jeśli się uda, to już nie trzeba będzie wracać na etat i w końcu zaczniemy pracować na własny rachunek. Niektóre z tych obaw nie dotyczą lub dotyczą w mniejszym stopniu tych, którzy decydują się na franczyzę. Warto dowiedzieć się, jak otworzyć sklep spożywczy w ramach takiej umowy.

Jak otworzyć sklep spożywczy na umowie franczyzowej?

Nie trzeba startować od zera. Franczyza daje nam możliwość wykorzystania tego, co zbudował już ktoś inny, i za odpowiednią opłatą przyłączyć się do tego biznesu. Pracujemy na własny rachunek, ale pod marką i z know-how konkretnej firmy, która ma już stabilną pozycję na rynku. Chcąc dowiedzieć się, jak otworzyć sklep spożywczy, najlepiej będzie sprawdzić, jakie mamy możliwości. Pomocne mogą się okazać katalogi franczyz, w których są opisane najważniejsze zasady i wymagania franczyzodawców. Zwykle wymagania te dotyczą wielkości miasta, w jakim ma funkcjonować dany sklep, jego lokalizacji i innych tego typu kwestii. Ciekawą opcją jest Żabka – franczyza, która cieszy się zainteresowaniem zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miasteczkach. Decydując się na franczyzę, otrzymujemy możliwość korzystania z wizerunku marki, know-how oraz wsparcie dotyczące prowadzenia biznesu, ale też dostęp do dostawców towaru czy niezbędnych sprzętów przydatnych w świadczeniu konkretnych usług. Nie musimy także przejmować się kosztami reklamy ani głowić się nad nią samodzielnie. Na początek jednakże trzeba wnieść przeważnie niemałą opłatę, która zapewnia nam do tego wszystkiego dostęp i pozwala wystartować z własnym biznesem. Trzeba liczyć się również z tym, że franczyzodawca będzie chciał do pewnego stopnia sprawować kontrolę nad naszą działalnością – na tyle, by mieć pewność, że wszystko odbywa się w ramach filozofii firmy.

Czy to się opłaca?

Choć Żabka franczyza ma wiele cech, które dla jednych mogą być plusami, a dla innych minusami, to na pewno jest to przemyślane rozwiązanie. Większość polskich rodzin (wg niektórych statystyk aż 70%) mieszka w małych miastach i na wsiach, czyli tam, gdzie hipermarkety raczej nie są otwierane. Jest to zatem obiecująca nisza. Decydując się na sklep w ramach franczyzy, otrzymujemy od franczyzodawcy szczegółowe dane, które pozwalają nam ocenić, czy i w jakim stopniu dana działalność ma szansę odnieść sukces i zacząć na siebie zarabiać. Jeśli chcemy założyć własną firmę i działać na swoje konto, ale brakuje nam pomysłu albo determinacji do stworzenia czegoś od zera, to franczyza będzie idealnym rozwiązaniem.

Previous Nietrafione prezenty można oddać
Next Czy rynek forex jest odpowiednim miejscem na biznes?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Ile można zarobić na funduszach inwestycyjnych?

Szybko, w pełni bezpiecznie i dużo. Właśnie tak chcieliby zarabiać wszyscy inwestorzy. Nie jest to jednak możliwe, bo wszystkie instrumenty inwestycyjne charakteryzują się innymi czynnikami. Wybór funduszy inwestycyjnych rzeczywiście daje

Wiadomości 0 Comments

Dress code w pracy, sprawdź jak się ubierać i co oznaczają „business casual”, „business formal” i „smart casual”?

Dress code w pracy często budzi wątpliwości, zwłaszcza gdy w grę wchodzą określenia takie jak „business casual”, „business formal” czy coraz popularniejszy „smart casual”. Czym różnią się te style i

Wiadomości 0 Comments

Od stycznia będzie można składać wnioski o dopłaty z MdM na 2017 rok

W styczniu wróci możliwość składania wniosków o dopłatę do kredytu z programu Mieszkanie dla Młodych na 2017 rok. W przyszłorocznej puli pozostało 186,5 mln zł. Eksperci prognozują, że pieniądze wyczerpią się już w pierwszym

Wiadomości 5 komentarzy

Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję. Najpopularniejszy napój świata Wymyślona w 1886

Wiadomości 0 Comments

Tylko 15 proc. firm podejmuje działania związane z wdrożeniem nowych przepisów dotyczących danych osobowych

Duża część przedsiębiorców wie o unijnych zmianach przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Co trzecia firma nie ma jednak świadomości, ile czasu przewidziano na dostosowanie się do nowych regulacji, a jedynie 15 proc.

Wiadomości 0 Comments

Dobra sytuacja w branży mieszkaniowej przyspiesza rozwój rynku sklepów budowlanych

Rynek DIY, czyli Do-It-Yourself (zrób to sam), wart jest blisko 52 mld zł i w zeszłym roku wzrósł o ponad 5 proc. – wynika z danych PMR. Szybki rozwój tego rynku to efekt m.in.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź