Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?
Każda osoba prowadząca własną firmę doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważny jest jej wizerunek. To jak firma postrzegana jest przez klientów, kontrahentów, pracowników, a nawet media, odgrywa bardzo ważną rolę – może ułatwić lub utrudnić codzienną pracę. Dobry wizerunek zazwyczaj przekłada się na sukces firmy, zły – może prowadzić do jej upadku. Jak zadbać o wizerunek firmy? Na co zwrócić uwagę?
Zadbaj o najmniejsze szczegóły
Na dobry wizerunek wiele firm pracuje latami. By zbudować renomę firmy, trzeba poświęcić sporo czasu i wysiłku. Na szczęście, efekt jest tego wart! Działalności z dobrym wizerunkiem odnoszą zazwyczaj ogromne sukcesy. Wzbudzają zaufanie wśród klientów, którzy z chęcią ponownie korzystają z ich usług. Wiele firm zatrudnia specjalistów zajmujących się budowaniem pozytywnego wizerunku marki. Niestety, nie każdy może sobie na to pozwolić. Właściciele firm często nie zdają sobie sprawy, że w głównej mierze to oni sami wpływają na wizerunek swojej firmy. Nawet sama jej nazwa oraz logo wpływają na jej postrzeganie. Warto zadbać także o wygląd siedziby, w której prowadzona jest działalność. Oryginalne dodatki, niecodzienna kolorystyka lub nowocześnie urządzone biuro, w znacznym stopniu wpływają na to, jak klienci postrzegają firmę. Twoje usługi powinny się wyróżniać. Jeśli tak nie będzie, Twój biznes stanie się jednym z tysięcy biznesów, które mają problem z pozyskiwaniem nowych klientów.
Na wizerunek wpływają nawet najmniejsze detale. Warto zadbać o drobne szczegóły, które na pewno zapadną w pamięci klienta. Klienci bardzo pozytywnie reagują na różnego rodzaju gadżety, które mogą zabrać ze sobą do domu. Mogą być to np. breloczki, długopisy, ołówki, notesy lub magnesy. Pieniądze zainwestowane w prezenty dla klientów na pewno nie pójdą na marne. Nawet najmniejsze szczegóły wpływają na to, jak klient odbiera firmę. Nie należy zapominać także o swoich kontrahentach. Nie wszystkie dokumenty można wysłać mailem. Warto zadbać o profesjonalny wygląd korespondencji pocztowej. Profesjonalny i oryginalny wygląd kopert firmowych to świetny sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto zwrócić uwagę także na wizytówki. One też powinny przyciągać uwagę i zapadać w pamięci klientów, kontrahentów oraz współpracowników.
Działaj aktywnie w internecie
Obecnie firmy budują swoje wizerunki w głównej mierze przez internet. Internet otworzył przed firmami wiele możliwości. Niestety, może działać on na korzyść i niekorzyść firm. Klienci bardzo chętnie wyrażają opinie na temat usług. Opinie są zarówno pozytywne, jak i negatywne. Po komentarzach klientów widać, że zwracają oni uwagę na każdy szczegół – jakość usług, obsługę, kontakt telefoniczny i mailowy, wysyłkę oraz jakość sprzedawanych produktów. Warto posiadać swoją stronę internetową oraz konta na portalach społecznościowych, na których w łatwy sposób można informować o nowościach w firmie, zmianach, nowych produktach, usługach czy zmianie cennika. Strona internetowa posiadająca wszystkie najważniejsze informacje to klucz do sukcesu. Strona powinna być prosta w obsłudze, nowoczesna i zawierać podstawowe informacje o firmie. To kluczowy aspekt wpływający na pozyskiwanie nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z usług firmy. Napisz, czym zajmuje się Twoja firma, przedstaw zespół specjalistów i koniecznie podaj do siebie kontakt telefoniczny i mailowy. Zadbaj o to, by klienci zawsze otrzymywali wiadomość zwrotną. Kontakt z firmą to jeden z kluczowych czynników wpływających na wizerunek każdej firmy – utrudniony, może odstraszyć nowych klientów, którzy skorzystają z usług konkurencji.
Może to Ci się spodoba
Firmy rozwijające innowacje i utalentowana kadra
Polska stoi u progu transformacji cyfrowej, mając atuty, które pozwalają na odegranie istotnej roli w wymiarze globalnym. Krajowe firmy zwiększają potencjał swojej ekspansji zagranicznej dzięki wdrażanym innowacjom cyfrowym. Pomagają im w tym
Biuro wirtualne – co to jest i jakie usługi może Ci zaoferować?
Biuro wirtualne to miejsce, w którym znajdziemy całą obsługę biurową. Umożliwia również organizacjom tworzenie i utrzymywanie obecności w pożądanej lokalizacji bez konieczności płacenia czynszu za rzeczywistą powierzchnię. Wirtualne biuro oferuję więc
Nawet połowa innowacyjnych mikrofirm eksportuje swoje produkty
Większość mikrofirm stawia na innowacje. Co dziesiąta wytwarza nowatorskie produkty i usługi, które mogłyby z powodzeniem zawojować zagraniczne rynki. Barierą w ekspansji zagranicznej często jest nie tylko brak odpowiedniego wsparcia finansowego, lecz także słaba
Prowadzisz sklep online? Nawiąż współpracę z kurierem!
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i sprzedajesz fizyczne produkty, to potrzebujesz wysyłać klientom zakupione przez nich przedmioty. Niezależnie od tego, czy wystawiasz asortyment na serwisach aukcyjnych, czy też rozbudowujesz własna e-sklep
Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?
Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają
Wartość polskiego rynku dronów może wzrosnąć w ciągu najbliższych lat do 10 mld zł
Drony mają coraz więcej zastosowań w różnych sektorach gospodarki. Szczególnie w Polsce, która jako pierwsza wprowadziła w 2013 roku przepisy dotyczące ich komercyjnego wykorzystywania. Dzięki temu na arenie europejskiej mamy opinię jednego z liderów

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post