Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?
Każda osoba prowadząca własną firmę doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważny jest jej wizerunek. To jak firma postrzegana jest przez klientów, kontrahentów, pracowników, a nawet media, odgrywa bardzo ważną rolę – może ułatwić lub utrudnić codzienną pracę. Dobry wizerunek zazwyczaj przekłada się na sukces firmy, zły – może prowadzić do jej upadku. Jak zadbać o wizerunek firmy? Na co zwrócić uwagę?
Zadbaj o najmniejsze szczegóły
Na dobry wizerunek wiele firm pracuje latami. By zbudować renomę firmy, trzeba poświęcić sporo czasu i wysiłku. Na szczęście, efekt jest tego wart! Działalności z dobrym wizerunkiem odnoszą zazwyczaj ogromne sukcesy. Wzbudzają zaufanie wśród klientów, którzy z chęcią ponownie korzystają z ich usług. Wiele firm zatrudnia specjalistów zajmujących się budowaniem pozytywnego wizerunku marki. Niestety, nie każdy może sobie na to pozwolić. Właściciele firm często nie zdają sobie sprawy, że w głównej mierze to oni sami wpływają na wizerunek swojej firmy. Nawet sama jej nazwa oraz logo wpływają na jej postrzeganie. Warto zadbać także o wygląd siedziby, w której prowadzona jest działalność. Oryginalne dodatki, niecodzienna kolorystyka lub nowocześnie urządzone biuro, w znacznym stopniu wpływają na to, jak klienci postrzegają firmę. Twoje usługi powinny się wyróżniać. Jeśli tak nie będzie, Twój biznes stanie się jednym z tysięcy biznesów, które mają problem z pozyskiwaniem nowych klientów.
Na wizerunek wpływają nawet najmniejsze detale. Warto zadbać o drobne szczegóły, które na pewno zapadną w pamięci klienta. Klienci bardzo pozytywnie reagują na różnego rodzaju gadżety, które mogą zabrać ze sobą do domu. Mogą być to np. breloczki, długopisy, ołówki, notesy lub magnesy. Pieniądze zainwestowane w prezenty dla klientów na pewno nie pójdą na marne. Nawet najmniejsze szczegóły wpływają na to, jak klient odbiera firmę. Nie należy zapominać także o swoich kontrahentach. Nie wszystkie dokumenty można wysłać mailem. Warto zadbać o profesjonalny wygląd korespondencji pocztowej. Profesjonalny i oryginalny wygląd kopert firmowych to świetny sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto zwrócić uwagę także na wizytówki. One też powinny przyciągać uwagę i zapadać w pamięci klientów, kontrahentów oraz współpracowników.
Działaj aktywnie w internecie
Obecnie firmy budują swoje wizerunki w głównej mierze przez internet. Internet otworzył przed firmami wiele możliwości. Niestety, może działać on na korzyść i niekorzyść firm. Klienci bardzo chętnie wyrażają opinie na temat usług. Opinie są zarówno pozytywne, jak i negatywne. Po komentarzach klientów widać, że zwracają oni uwagę na każdy szczegół – jakość usług, obsługę, kontakt telefoniczny i mailowy, wysyłkę oraz jakość sprzedawanych produktów. Warto posiadać swoją stronę internetową oraz konta na portalach społecznościowych, na których w łatwy sposób można informować o nowościach w firmie, zmianach, nowych produktach, usługach czy zmianie cennika. Strona internetowa posiadająca wszystkie najważniejsze informacje to klucz do sukcesu. Strona powinna być prosta w obsłudze, nowoczesna i zawierać podstawowe informacje o firmie. To kluczowy aspekt wpływający na pozyskiwanie nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z usług firmy. Napisz, czym zajmuje się Twoja firma, przedstaw zespół specjalistów i koniecznie podaj do siebie kontakt telefoniczny i mailowy. Zadbaj o to, by klienci zawsze otrzymywali wiadomość zwrotną. Kontakt z firmą to jeden z kluczowych czynników wpływających na wizerunek każdej firmy – utrudniony, może odstraszyć nowych klientów, którzy skorzystają z usług konkurencji.
Może to Ci się spodoba
Bonusy dla firm od banków
Przedsiębiorca jest dla banku bardzo cennym klientem. Z tego powodu oferty kont firmowych zawierają coraz częściej różne dodatki wspomagające prowadzenie własnej działalności bądź finansowe gratyfikacje. Na co zatem aktualnie mogą
Na świecie ponad 60 proc. ludzi pracuje zdalnie. W Polsce taką możliwość daje tylko co trzecia firma
Tylko co trzecia firma w Polsce umożliwia pracę zdalną. Dla pracowników, którzy coraz częściej szukają bardziej elastycznych form pracy, praca zdalna może stanowić decydujący czynnik przy wyborze pracodawcy. Praca elastyczna, także
Przybywa pracowników tymczasowych. Wartość tego rynku w Polsce to ponad 5,5 mld zł
Globalny rynek pracy tymczasowej wzrósł w 2015 roku o 12 proc. i odpowiada za 70 proc. przychodów branży agencji zatrudnienia. Wciąż jednak pracownicy tymczasowi stanowią zaledwie 1,8 proc. ogółu zatrudnionych. W Polsce odsetek
Zakładamy hotel, czyli pomysł na biznes
Na rynku istnieje kilka takich branż, które będą mieć się dobrze praktycznie zawsze – bez wątpienia jest to branża ślubna, zdrowotna i urodowa, a także hotelarska. Tak, jak ludzie zawsze
Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?
Branża PR w Polsce ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Wielu przedsiębiorców wciąż jeszcze nie docenia znaczenia public relations, niektórzy mylą te usługi z marketingiem, reklamą czy nawet doradztwem. Jednocześnie
Founders agreement, co to jest i kiedy podpisywać
Founders agreement, czyli umowa założycielska to nic innego jak pierwsze, oficjalne sformalizowanie powstającego startupu i jego założeń. Choć istnieje wiele typów i rodzajów umów bardziej rozbudowanych i o wiele bardziej

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post