Narzędzie Big Data w chmurze, które musisz znać
Gromadzenie, przechowywanie i analiza danych w firmach oraz organizacjach państwowych wkracza w etap, w którym niezbędne jest zastosowanie narzędzi Big Data. Ilości danych są tak ogromne, że tradycyjne narzędzia analityczne czy nawet zespół ludzi nie jest w stanie ich przetworzyć i opracować na rzecz konkretnego celu biznesowego. Które narzędzia Big Data w chmurze musisz w związku z tym znać?
Czym jest Big Data?
O Big Data mówimy w kontekście 4V, czyli 4 kluczowych aspektów. Pierwszym z nich jest Volume, czyli wspomniana już ogromna ilość danych. Ze względu na ich znaczący napływ cała infrastruktura Big Data musi mieć dostateczną pojemność, aby gromadzenie informacji było w ogóle możliwe. Ponadto istotna jest również duża prędkość przetwarzania, czyli Velocity. Oznacza to, że narzędzia analityczne muszą błyskawicznie, tj. w czasie rzeczywistym przetwarzać niezbędne informacje. Trzecim aspektem Big Data jest Variety, czyli duża różnorodność danych, które są gromadzone. Im źródeł danych i ich rodzajów (np. tekst, audio, wideo) jest więcej, tym końcowy efekt analizy jest cenniejszy. Ostatnim aspektem jest prawdziwość, czyli Veracity, którą można rozumieć jako dokładność analiz. Zwraca się na to uwagę, gdyż prowadzenie działań związanych z Big Data stanowi dodatkowy koszt, w związku z czym jej efekty muszą być precyzyjne, wiarygodne oraz użyteczne.
Zastosowanie Big Data
Gromadzenie zasobów danych nie jest działaniem samym w sobie – musi mu przyświecać konkretny cel. Może to być np. rozwój produktów. Podczas procesu udoskonalania oferty analizy predykcyjne pomagają lepiej zrozumieć potrzeby kupujących. Jeden z przykładów zastosowań możemy znaleźć w firmie produkcyjnej – tam szczególne znaczenie będzie miała tzw. „Konserwacja predykcyjna”. Oznacza to wymianę maszyny, nim dojdzie do jej awarii. Co za tym idzie, pozwala to na minimalizowanie strat spowodowanych zatrzymaniem produkcji czy kosztownymi naprawami. Big Data to także metoda na przeciwdziałanie oszustwom oraz przewidywanie przyszłych potrzeb, czyli wyznaczanie strategii na wybrany okres. Swoje zastosowanie może znaleźć w wielu branżach, a możliwości są nieograniczone.
Snowflake, czyli narzędzie, które warto znać
Biorąc pod uwagę skomplikowanie zasobów informacji w organizacjach, obecność narzędzi do analizy danych w czasie rzeczywistym jest konieczna. Jednym z nich jest Snowflake, czyli inteligentna baza danych w chmurze. Dlaczego warto zwrócić uwagę na to rozwiązanie? Przede wszystkim jest to hurtownia danych, która w 100% znajduje się w chmurze, w związku z czym jest tańsza w utrzymaniu i nie potrzebuje dodatkowego sprzętu, aby poprawnie funkcjonować. Snowflake ponadto obsługuje zarówno ustrukturyzowane, jak i częściowo ustrukturyzowane dane pochodzące z różnych źródeł, co jednak istotnej, jest jednym centralnym źródłem danych w firmie. Poza tym Snowflake bardzo dobrze integruje się z narzędziami ETL (jak np. Alteryx) czy do wizualizacji danych (np. Tableau, Qlik czy Power BI), dzięki czemu dopasowanie Big Data do modelu funkcjonowania w organizacji jest prostsze. Co więcej, płatność dokonywana jest za rzeczywiste zużycie – ilość przetwarzanych danych oraz czas, który może być rozliczany z dokładnością co do sekundy.
W Astrafox pomagamy firmom i instytucjom wdrażać wspomniane narzędzie Big Data w chmurze, aby mogły szybciej realizować projekty i rozwijać swoją działalność.
Może to Ci się spodoba
Rynek mieszkaniowy kwitnie. Deweloperzy nie przestają inwestować
Boom mieszkaniowy trwa. Od stycznia do maja deweloperzy oddali do użytku mniej więcej tyle samo mieszkań, ile przed rokiem. Jednak uzyskali pozwolenia na budowę o ponad 50 proc. więcej lokali niż
Czy inwestowanie w złoto ma dzisiaj jakiś sens?
Złoto uważane jest za pewne zabezpieczenie na wypadek kryzysów czy wojen. Okazuje się jednak, że jednoznaczna odpowiedź na pytanie, czy dzisiaj warto inwestować w złoto, nie jest prosta. Faktem jest,
Poznaj najlepsze miejsca na automaty vendingowe
Gdzie postawić automaty vendingowe? Słyszałeś o firnach oferujących dzierżawę automatów vendingowych? Już od jakiegoś czasu zastanawiałeś się, czy taki automat nie powinien znaleźć się w Twojej firmie? Jeśli tak, to
90 proc. Polaków twierdzi, że internet ułatwia kontakt z bliskimi
Już niemal 40 proc. z nas jest online non-stop, a ponad 90 proc. Polakom internet ułatwia utrzymywanie kontaktów z bliskimi. Jednocześnie ponad połowa zdaje sobie sprawę z tego, że rozmowy i spotkania w sieci nie mogą
Na ubrania Polacy wydają do 10 proc. swojego miesięcznego dochodu
Polacy umiarkowanie interesują się modą. Stawiają na styl nieformalny, kupują głównie w sklepach sieciowych, wydając najczęściej na zakupy odzieżowe maksymalnie 10 proc. miesięcznego dochodu. Czynnikami decydującymi o wyborze konkretnego produktu są przede
Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10 proc.
Rok 2018 był bardzo udany dla branży public relations, która w nadchodzącym roku spodziewa się jeszcze większych wzrostów, sięgających 10–11 proc. Najprawdopodobniej będzie to jednak na dłuższy czas ostatnie okienko tak dobrej

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post