Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online
Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej. Tym bardziej że badania KPMG wykazały, że 92 proc. konsumentów cyfrowych korzysta z różnych form ubezpieczenia. Agenda cyfrowa w tej branży stanie się jednak normą dopiero po 2020 roku.
– W przypadku kont online i dostępu do produktów przez internet czy urządzenia mobilne z żalem trzeba przyznać, że ubezpieczyciele są dosyć daleko za branżą bankową. Wciąż niewiele firm w Polsce oferuje dostęp do swoich produktów przez internet czy przez telefon komórkowy, ale to się będzie bardzo szybko zmieniało – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.
Z raportu KPMG na temat usług ubezpieczeniowych online wynika, że co najmniej 30 proc. ubezpieczonych chciałoby się kontaktować z ubezpieczycielem za pośrednictwem internetu. Szczególnie chętnie kanały te preferowane są przy poszukiwaniu informacji o ubezpieczeniu, obsłudze polisy i likwidacji szkody (odpowiednio 68, 62 i 51 proc.). Najchętniej online Polacy załatwialiby ubezpieczenia komunikacyjne oraz turystyczne, natomiast przy polisach mieszkaniowych deklarują chęć korzystania z usług agenta.
– My w Avivie jesteśmy jednym z liderów, mamy ponad 100 tys. aktywnych rachunków dla naszych klientów życiowych, kilkaset tysięcy dla kont OFE, kilkadziesiąt tysięcy w naszym TFI i będziemy to na pewno dynamicznie rozwijać – mówi Uszpolewicz. –Stworzenie dostępu do usług i produktów przez internet nie tyle będzie budowało przewagę konkurencyjną, ile po prostu będzie koniecznością na tym rynku. Klienci są przyzwyczajeni do korzystania z takich rozwiązań w bankach, do tego, że mają dostęp do swoich informacji i do pewnych transakcji przez 24 godziny na dobę, i tego samego będą oczekiwali od ubezpieczycieli.
Jak mówi prezes Avivy, z ubiegłorocznych danych wynika, że w Polsce wśród 10 największych ubezpieczycieli tylko połowa oferowała tego rodzaju rozwiązania. W Niemczech czy Francji były one w ofercie wszystkich największych towarzystw ubezpieczeniowych.
– Internetowe konto może się stać bardzo pożytecznym kanałem do komunikacji z klientem, ale raczej nie zastąpi sprzedawcy. Wystarczy tylko spojrzeć na banki – klienci raczej nie kupują produktów przez internet w bankach, oni raczej dokonują pewnych transakcji czy samoobsługi – podkreśla Adam Uszpolewicz. – Tak samo będzie w branży ubezpieczeniowej, czyli raczej widziałbym internet jako narzędzie obsługowe i komunikacyjne niż sprzedażowe.
54 proc. pytanych przez KPMG uważa, że zintegrowane konto u ubezpieczyciela byłoby bardzo przydatne. Pozwalałoby na dostęp do posiadanych i oferowanych polis, wgląd w stan płatności i ulg, stan likwidacji szkód czy przedłużenie wygasającej polisy. Pozwoliłoby także na częstsze kontakty ubezpieczonych z ubezpieczycielami. Dziś są one wyraźnie rzadsze niż np. z bankami. Dwie trzecie Polaków kontaktuje się z ubezpieczycielem nie rzadziej niż raz w roku, a 23 proc. – raz na kwartał. Ci ostatni chętniej korzystają z cyfrowej formy kontaktu. W całej grupie ubezpieczonych niemal co trzeci najchętniej korzysta z infolinii, a 29 proc. woli osobiście pofatygować się do punktu sprzedaży.
Może to Ci się spodoba
Banki w Polsce czeka dalsza konsolidacja
Polski sektor bankowy czeka konsolidacja – prognozuje Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju. Część banków może trafić na sprzedaż, małe banki mogą się zaś decydować na fuzje, żeby mieć większe
Najwięcej przelewów do Polski pochodzi od osób pracujących w Wielkiej Brytanii i Norwegii
Emigranci zarobkowi wysyłają kwartalnie do Polski ok. 4,3 mld zł. Większość przelewów wychodzi z Wielkiej Brytanii oraz Norwegii. Przeciętna wartość zlecenia z Wysp wynosi 250 funtów. Przebywający w Norwegii Polacy są hojniejsi i wysyłają do
Czy to koniec z pozwoleniami na budowę?
W końcu zapadła decyzja budząca ogromne kontrowersje od dłuższego czasu. Na podstawie porozumienia między ministerstwami wprowadzono poważne zmiany w przepisach prawa budowlanego. Pomysł poparł rząd, ale na decyzję prezydenta trzeba
Oszczędzanie – tym razem musi się udać!
Każdego stycznia ogłaszamy nasze postanowienia noworoczne. Z badań wynika, że 52% Polaków w tym roku swoje plany skoncentrowało wokół kwestii finansowych. Deklaracje najczęściej dotyczą regularnego oszczędzania (23%) oraz racjonalnego zarządzania
Wszystko o notowaniach inwestycyjnych funduszy inwestycyjnych
Efektywne lokowanie środków w funduszach inwestycyjnych wymaga, chociażby podstawowej wiedzy finansowej lub pomocy eksperta w tej dziedzinie. Osoby, które gromadzą pieniądze na funduszach inwestycyjnych, powinny zainteresować się notowaniami, które stanowią
Torba bawełniana z nadrukiem – prezent, który się opłaca!
Zakup upominków promocyjnych zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, dlatego być może zastanawiasz się, czy taka inwestycja przełoży się na realne korzyści dla Twojej firmy? Odpowiedź jest jednoznaczna – tak!

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post