Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online
Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej. Tym bardziej że badania KPMG wykazały, że 92 proc. konsumentów cyfrowych korzysta z różnych form ubezpieczenia. Agenda cyfrowa w tej branży stanie się jednak normą dopiero po 2020 roku.
– W przypadku kont online i dostępu do produktów przez internet czy urządzenia mobilne z żalem trzeba przyznać, że ubezpieczyciele są dosyć daleko za branżą bankową. Wciąż niewiele firm w Polsce oferuje dostęp do swoich produktów przez internet czy przez telefon komórkowy, ale to się będzie bardzo szybko zmieniało – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.
Z raportu KPMG na temat usług ubezpieczeniowych online wynika, że co najmniej 30 proc. ubezpieczonych chciałoby się kontaktować z ubezpieczycielem za pośrednictwem internetu. Szczególnie chętnie kanały te preferowane są przy poszukiwaniu informacji o ubezpieczeniu, obsłudze polisy i likwidacji szkody (odpowiednio 68, 62 i 51 proc.). Najchętniej online Polacy załatwialiby ubezpieczenia komunikacyjne oraz turystyczne, natomiast przy polisach mieszkaniowych deklarują chęć korzystania z usług agenta.
– My w Avivie jesteśmy jednym z liderów, mamy ponad 100 tys. aktywnych rachunków dla naszych klientów życiowych, kilkaset tysięcy dla kont OFE, kilkadziesiąt tysięcy w naszym TFI i będziemy to na pewno dynamicznie rozwijać – mówi Uszpolewicz. –Stworzenie dostępu do usług i produktów przez internet nie tyle będzie budowało przewagę konkurencyjną, ile po prostu będzie koniecznością na tym rynku. Klienci są przyzwyczajeni do korzystania z takich rozwiązań w bankach, do tego, że mają dostęp do swoich informacji i do pewnych transakcji przez 24 godziny na dobę, i tego samego będą oczekiwali od ubezpieczycieli.
Jak mówi prezes Avivy, z ubiegłorocznych danych wynika, że w Polsce wśród 10 największych ubezpieczycieli tylko połowa oferowała tego rodzaju rozwiązania. W Niemczech czy Francji były one w ofercie wszystkich największych towarzystw ubezpieczeniowych.
– Internetowe konto może się stać bardzo pożytecznym kanałem do komunikacji z klientem, ale raczej nie zastąpi sprzedawcy. Wystarczy tylko spojrzeć na banki – klienci raczej nie kupują produktów przez internet w bankach, oni raczej dokonują pewnych transakcji czy samoobsługi – podkreśla Adam Uszpolewicz. – Tak samo będzie w branży ubezpieczeniowej, czyli raczej widziałbym internet jako narzędzie obsługowe i komunikacyjne niż sprzedażowe.
54 proc. pytanych przez KPMG uważa, że zintegrowane konto u ubezpieczyciela byłoby bardzo przydatne. Pozwalałoby na dostęp do posiadanych i oferowanych polis, wgląd w stan płatności i ulg, stan likwidacji szkód czy przedłużenie wygasającej polisy. Pozwoliłoby także na częstsze kontakty ubezpieczonych z ubezpieczycielami. Dziś są one wyraźnie rzadsze niż np. z bankami. Dwie trzecie Polaków kontaktuje się z ubezpieczycielem nie rzadziej niż raz w roku, a 23 proc. – raz na kwartał. Ci ostatni chętniej korzystają z cyfrowej formy kontaktu. W całej grupie ubezpieczonych niemal co trzeci najchętniej korzysta z infolinii, a 29 proc. woli osobiście pofatygować się do punktu sprzedaży.
Może to Ci się spodoba
Co sprawia, że opakowania kartonowe są znacznie lepsze od tych plastikowych?
Każdego dnia stajemy się coraz bardziej świadomymi i odpowiedzialnymi producentami, a także konsumentami. W dzisiejszych czasach na szczęście nie liczą się już tylko i wyłącznie zyski, ale także moralne wartości
Ponad 5 mln emerytów i rencistów dostało już 13. emeryturę z ZUS
Już ok. 5,1 mln osób otrzymało 13. emeryturę. Łącznie dodatkowe świadczenie ma otrzymać blisko 10 mln osób, z czego 8,3 mln z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Do końca maja 13. emerytura łącznie z podstawowym
Prawnicy podzieleni w sprawie powołania B. Misiewicza do rady nadzorczej PGZ
Od początku września kontrowersje budzi powołanie rzecznika ministra obrony narodowej Bartłomieja Misiewicza do rady nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Zdaniem polityków młody dyrektor nie ma do tego kompetencji. Według Pawła Rymarza, partnera
Szkolenia z zakresu prawa podatkowego – tylko u ekspertów
Prowadzenie biznesu wiąże się z wieloma regulacjami prawnymi. Poczynając od założenia firmy, przedsiębiorcy muszą na bieżąco aktualizować swoją wiedzę na temat wymaganych dokumentów, przepisów prawa, rozliczeń oraz innych spraw urzędowych.
Dowiedz się jak usprawnić transport maszynowy
W przemyśle, tam gdzie ważne miejsce zajmuje transport maszynowy, podzespoły napędowe i transportujące nie mogą pozostawiać miejsca na żadne kompromisy. Jakość ich pracy to nie tylko kwestia tego, czy transport
Rośnie liczba ofert pracy dla PR-owców. Przede wszystkim w branżach IT i nowych technologii
Pod względem liczby ofert pracy dla PR-owców 2016 rok był najlepszy od ośmiu lat – wynika z raportu PRoto.pl. Osób do obsługi public relations szukają przede wszystkim firmy z sektora technologicznego. W ubiegłym

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post