Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online
Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej. Tym bardziej że badania KPMG wykazały, że 92 proc. konsumentów cyfrowych korzysta z różnych form ubezpieczenia. Agenda cyfrowa w tej branży stanie się jednak normą dopiero po 2020 roku.
– W przypadku kont online i dostępu do produktów przez internet czy urządzenia mobilne z żalem trzeba przyznać, że ubezpieczyciele są dosyć daleko za branżą bankową. Wciąż niewiele firm w Polsce oferuje dostęp do swoich produktów przez internet czy przez telefon komórkowy, ale to się będzie bardzo szybko zmieniało – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.
Z raportu KPMG na temat usług ubezpieczeniowych online wynika, że co najmniej 30 proc. ubezpieczonych chciałoby się kontaktować z ubezpieczycielem za pośrednictwem internetu. Szczególnie chętnie kanały te preferowane są przy poszukiwaniu informacji o ubezpieczeniu, obsłudze polisy i likwidacji szkody (odpowiednio 68, 62 i 51 proc.). Najchętniej online Polacy załatwialiby ubezpieczenia komunikacyjne oraz turystyczne, natomiast przy polisach mieszkaniowych deklarują chęć korzystania z usług agenta.
– My w Avivie jesteśmy jednym z liderów, mamy ponad 100 tys. aktywnych rachunków dla naszych klientów życiowych, kilkaset tysięcy dla kont OFE, kilkadziesiąt tysięcy w naszym TFI i będziemy to na pewno dynamicznie rozwijać – mówi Uszpolewicz. –Stworzenie dostępu do usług i produktów przez internet nie tyle będzie budowało przewagę konkurencyjną, ile po prostu będzie koniecznością na tym rynku. Klienci są przyzwyczajeni do korzystania z takich rozwiązań w bankach, do tego, że mają dostęp do swoich informacji i do pewnych transakcji przez 24 godziny na dobę, i tego samego będą oczekiwali od ubezpieczycieli.
Jak mówi prezes Avivy, z ubiegłorocznych danych wynika, że w Polsce wśród 10 największych ubezpieczycieli tylko połowa oferowała tego rodzaju rozwiązania. W Niemczech czy Francji były one w ofercie wszystkich największych towarzystw ubezpieczeniowych.
– Internetowe konto może się stać bardzo pożytecznym kanałem do komunikacji z klientem, ale raczej nie zastąpi sprzedawcy. Wystarczy tylko spojrzeć na banki – klienci raczej nie kupują produktów przez internet w bankach, oni raczej dokonują pewnych transakcji czy samoobsługi – podkreśla Adam Uszpolewicz. – Tak samo będzie w branży ubezpieczeniowej, czyli raczej widziałbym internet jako narzędzie obsługowe i komunikacyjne niż sprzedażowe.
54 proc. pytanych przez KPMG uważa, że zintegrowane konto u ubezpieczyciela byłoby bardzo przydatne. Pozwalałoby na dostęp do posiadanych i oferowanych polis, wgląd w stan płatności i ulg, stan likwidacji szkód czy przedłużenie wygasającej polisy. Pozwoliłoby także na częstsze kontakty ubezpieczonych z ubezpieczycielami. Dziś są one wyraźnie rzadsze niż np. z bankami. Dwie trzecie Polaków kontaktuje się z ubezpieczycielem nie rzadziej niż raz w roku, a 23 proc. – raz na kwartał. Ci ostatni chętniej korzystają z cyfrowej formy kontaktu. W całej grupie ubezpieczonych niemal co trzeci najchętniej korzysta z infolinii, a 29 proc. woli osobiście pofatygować się do punktu sprzedaży.
Może to Ci się spodoba
Jeszcze w tym sezonie ma powstać Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
Turyści najprawdopodobniej zyskają lepszą ochronę jeszcze w tym sezonie letnim. Trwają konsultacje publiczne nowelizacji ustawy o usługach turystycznych, która ma wzmocnić system zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności biura podróży i powołać dodatkowy fundusz zabezpieczający
Zmienia się sposób logowania do banków
Od 14 września br. zmieni się sposób autoryzacji transakcji i logowania się do banku. Klient będzie się logował z wykorzystaniem tzw. silnego uwierzytelniania, czyli poza podaniem hasła będzie potrzebna dodatkowa weryfikacja. Tak samo
Dwustronne umowy międzynarodowe pozwalają otrzymywać dwie emerytury
Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego sięga poza granice Unii Europejskiej. Dwustronne umowy między Polską a innymi krajami pozwalają nabyć prawa do świadczenia w przypadku pracy w innym państwie. Obecnie ZUS wypłaca 13 tys. takich
Jak ogrodzenia panelowe wpływają na bezpieczeństwo i wartość nieruchomości?
Ogrodzenia panelowe od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród właścicieli posesji, inwestorów i deweloperów. Wynika to z ich uniwersalności, trwałości oraz wysokiego poziomu funkcjonalności, który łączy się z estetyką
Czy rynek forex jest odpowiednim miejscem na biznes?
Forex to rynek, gdzie możliwy jest handel walutami za pieniądze. Rynek znacząco różni się giełdy papierów wartościowych, ponieważ nie jest umiejscowiony w żadnej fizycznej lokalizacji w postaci budynku. Forex możemy
Na jaką kwotę odszkodowawczą można liczyć w UK?
Mówi się, że pieniądze szczęścia nie dają. Zdrowia tym bardziej. Jednak w przypadku pieniędzy stanowiących odszkodowanie za krzywdy, których doznaliśmy nie z własnej winy, chodzi o to, by maksymalnie umożliwić

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post