Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online

Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej. Tym bardziej że badania KPMG wykazały, że 92 proc. konsumentów cyfrowych korzysta z różnych form ubezpieczenia. Agenda cyfrowa w tej branży stanie się jednak normą dopiero po 2020 roku.

W przypadku kont online i dostępu do produktów przez internet czy urządzenia mobilne z żalem trzeba przyznać, że ubezpieczyciele są dosyć daleko za branżą bankową. Wciąż niewiele firm w Polsce oferuje dostęp do swoich produktów przez internet czy przez telefon komórkowy, ale to się będzie bardzo szybko zmieniało – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.

Z raportu KPMG na temat usług ubezpieczeniowych online wynika, że co najmniej 30 proc. ubezpieczonych chciałoby się kontaktować z ubezpieczycielem za pośrednictwem internetu. Szczególnie chętnie kanały te preferowane są przy poszukiwaniu informacji o ubezpieczeniu, obsłudze polisy i likwidacji szkody (odpowiednio 68, 62 i 51 proc.). Najchętniej online Polacy załatwialiby ubezpieczenia komunikacyjne oraz turystyczne, natomiast przy polisach mieszkaniowych deklarują chęć korzystania z usług agenta.

My w Avivie jesteśmy jednym z liderów, mamy ponad 100 tys. aktywnych rachunków dla naszych klientów życiowych, kilkaset tysięcy dla kont OFE, kilkadziesiąt tysięcy w naszym TFI i będziemy to na pewno dynamicznie rozwijać – mówi Uszpolewicz. –Stworzenie dostępu do usług i produktów przez internet nie tyle będzie budowało przewagę konkurencyjną, ile po prostu będzie koniecznością na tym rynku. Klienci są przyzwyczajeni do korzystania z takich rozwiązań w bankach, do tego, że mają dostęp do swoich informacji i do pewnych transakcji przez 24 godziny na dobę, i tego samego będą oczekiwali od ubezpieczycieli.

Jak mówi prezes Avivy, z ubiegłorocznych danych wynika, że w Polsce wśród 10 największych ubezpieczycieli tylko połowa oferowała tego rodzaju rozwiązania. W Niemczech czy Francji były one w ofercie wszystkich największych towarzystw ubezpieczeniowych.

Internetowe konto może się stać bardzo pożytecznym kanałem do komunikacji z klientem, ale raczej nie zastąpi sprzedawcy. Wystarczy tylko spojrzeć na banki – klienci raczej nie kupują produktów przez internet w bankach, oni raczej dokonują pewnych transakcji czy samoobsługi – podkreśla Adam Uszpolewicz. – Tak samo będzie w branży ubezpieczeniowej, czyli raczej widziałbym internet jako narzędzie obsługowe i komunikacyjne niż sprzedażowe.

54 proc. pytanych przez KPMG uważa, że zintegrowane konto u ubezpieczyciela byłoby bardzo przydatne. Pozwalałoby na dostęp do posiadanych i oferowanych polis, wgląd w stan płatności i ulg, stan likwidacji szkód czy przedłużenie wygasającej polisy. Pozwoliłoby także na częstsze kontakty ubezpieczonych z ubezpieczycielami. Dziś są one wyraźnie rzadsze niż np. z bankami. Dwie trzecie Polaków kontaktuje się z ubezpieczycielem nie rzadziej niż raz w roku, a 23 proc. – raz na kwartał. Ci ostatni chętniej korzystają z cyfrowej formy kontaktu. W całej grupie ubezpieczonych niemal co trzeci najchętniej korzysta z infolinii, a 29 proc. woli osobiście pofatygować się do punktu sprzedaży.

Previous Globalne wydatki na reklamę sięgną w tym roku 538 mld dol
Next Polska jednym z liderów branży call contact center

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Statystyki przestępstw gospodarczych

Liczba popełnianych przestępstw z każdym rokiem gwałtownie wzrasta. Pojawiają się coraz nowsze i skuteczniejsze metody wyłudzania krajowych pieniędzy. Dlatego tak trudne jest określenie przyczyn oraz cech sprawców przestępstw, ponieważ to

Wiadomości 4 komentarze

Biurokracja jednym z głównym hamulców polskiego wzrostu gospodarczego. Uderza przede wszystkim w małe i średnie firmy

Ograniczenie biurokracji i zmiana struktury eksportu są konieczne do utrzymania rozwoju gospodarczego w kolejnych latach. To szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które są mocno obciążone podatkami. Bez redukcji ograniczeń biurokratycznych w sytuacji kończącego

Wiadomości 0 Comments

System emerytalny w Polsce – od czego będzie zależeć Twoja emerytura

Kiedy przejdziemy na emeryturę, na pewno będziemy mieć dużo wolnego czasu. Warto zadbać o to, by poza nim mieć jeszcze pieniądze. Od czego zależy nasze przyszłe świadczenie? Przede wszystkim od

Wiadomości 0 Comments

Rekordowe zainteresowanie obligacjami skarbowymi

Rosnąca inflacja, niskie stopy procentowe i związane z tym niskie oprocentowanie lokat bankowych sprawiły, że na obligacje skarbowe Polacy wydali w 2017 roku ponad 6,8 mld zł. Podobny wynik zanotowano ostatnio w 2008 roku.

Wiadomości 0 Comments

Transakcje na kryptowalutach przestaną być anonimowe. Giełdy będą musiały udostępniać dane klientów

Nowe zalecenia Financial Action Task Force obligują giełdy kryptowalut do ujawniania danych swoich klientów. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ani w jakim kształcie nowe regulacje zostaną wdrożone przez 37 państw należących do organizacji.

Wiadomości 0 Comments

Szybko rośnie liczba nowych rodzajów polis

Ubezpieczenia zwierząt domowych, sprzętu mobilnego czy polisy od ukąszenia kleszcza – liczba nowych produktów ubezpieczeniowych gwałtownie rośnie. To wynik zmieniającego się rynku i potrzeb klientów. Aby skutecznie wprowadzić je na rynek

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź