Jak zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie odzieżowym?
Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, na pewno znasz dobrze problematyczne zjawisko sezonowości. Na szczęście są pewne metody, które pozwolą Ci ograniczyć skutki zmiennego popytu na Twoje produktu w ciągu roku. Poznasz je, czytając poniższy artykuł.
Rozszerzenie asortymentu – sposób na sezonowość
Pamiętaj, że są pewne kategorie produktowe, które cieszą się popularnością niezależnie od pory roku. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, to jesteś na dobrej pozycji – w końcu ludzie kupują ubrania przez cały rok. Jeśli na przykład handlujesz sukienkami, dobrym pomysłem będzie wprowadzenie zimą odzieży cieplejszej – kurtek, płaszczy, kombinezonów narciarskich lub całorocznej takiej jak koszulki czy skarpetki.
Oczywiście na wstępie musisz nawiązać współpracę z hurtownią odzieży, która zaproponuje Ci atrakcyjne warunki współpracy. Ale nie martw się – dostawców na rynku jest tak dużo, że na pewno wybierzesz markę godną zaufania.
Jedynym problemem może być Twój brand, który teoretycznie może być silnie kojarzony z odzieżą elegancką, a nie sportowymi ubraniami. W takich sytuacjach dobrym posunięciem jest stworzenie nowej marki, która swoje działania oprze o osobny silnik sklepu.
Odpowiednia optymalizacja stanów magazynowych
Jeśli wiesz, że Twoje produkty cieszą się dużą popularnością podczas letnich miesięcy, to nie składasz dużych zamówień w hurtowniach w październiku. Chyba że takie działanie ma pewne uzasadnienie, np. atrakcyjne promocje u dostawców.
Wiedząc, że Twój asortyment jest typowo letni, to robisz wszystko, aby wyprzedać cały asortyment przed końcem sezonu. W tym celu możesz zorganizować różnego rodzaju promocje. Dobrym krokiem będzie analiza działań dużych marketów z elektroniką, które organizują na początku roku akcje pod hasłem „wietrzenia magazynów”. Tego typu akcje równie dobrze sprawdzą się w sklepie odzieżowym.
Wybierz sprytny model biznesowy
Pamiętaj, że nie zawsze musisz inwestować w produkty na stan. Jeśli wiesz, że dana kategoria jest podatna na zmiany sezonowe, możesz skorzystać ze współpracy z hurtowniami w ramach dropshippingu.
Model ten zakłada, że towar znajduje się u dostawcy na magazynie. Gdy klient kupi produkt w Twoim sklepie, wtedy jest on wysyłany z magazynu dostawcy, a Ty z nim rozliczasz się, gdy kupujący przekaże Ci pieniądze. Na pewno takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąć pechowych inwestycji, które padną ofiarą sezonowych zastojów.
Marketing wspierający sprzedaż sezonowych produktów
Gdy wiesz, że grozi Ci sytuacja, w której zostaniesz z pełnym magazynem produktów, które ktoś kupi dopiero za roku, wtedy skup się na marketingu. Potraktuj jako priorytet sprzedaż ich w szczycie sezonu. Być może koszty marketingowe okażą się wtedy spore, ale warto zrobić wszystko, aby oczyścić magazyn przed sezonem ogórkowym.
Jak zarządzać zmianami sezonowymi w sklepie odzieżowym? – finalna odpowiedź
Aby lepiej zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie z odzieżą, musisz dobrze poznać Twoją grupę docelową. Dowiedzieć się, w jakich miesiącach najczęściej jej przedstawiciele robią zakupy i z których kanałów online korzystają. Ta wiedza pozwoli Ci opracować skuteczny plan działania będący receptą na sezonowość.
Może to Ci się spodoba
Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł
W Polsce wciąż dominuje gotówka – w ten sposób przeprowadzanych jest nawet 90 proc. transakcji. To jednak kosztowne. Szacunki mówią o tym, że nawet 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł. W
40 proc. polskich seniorów chce inwestować w rozwój osobisty
Młodzi Polacy nie dostrzegają zmieniających się potrzeb seniorów. Zdecydowana większość z nich uważa, że marzeniem ich rodziców na emeryturze jest opieka nad wnukami, praca w ogródku lub spędzanie czasu na rozwiązywaniu krzyżówek. Tymczasem
Ergonomia ponad wszystko
Organizując biuro, jedną z najważniejszych decyzji, a właściwie cały ciąg szalenie ważnych decyzji, będzie dotyczył tego, jakich mebli użyjemy do jego wyposażenia. Będziemy mogli mieć tutaj bardzo wiele różnych priorytetów,
Nauka i biznes – inwestując w przyszłość, tworzymy nowe możliwości
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy od lat stawia na rozwój naukowo-badawczy i aktywnie poszukuje sposobów na wykorzystanie swojego potencjału w praktyce. W tym celu uczelnia promuje swoją ofertę naukowo-badawczą skierowaną
Polska branża lotnicza w czołówce pod względem innowacyjności
Śląski Klaster Lotniczy – jako pierwszy klaster w Polsce – zdobył najwyższy certyfikat Gold Label, przyznawany przez Europejski Sekretariat ds. Analizy Klastrów (ESCA) za jakość zarządzania. To stawia go w szeregu z najlepszymi klastrami w Europie. Eksperci
Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym
Promocja polskiej żywności na nowych rynkach i wsparcie dla eksportu to największe wyzwania, jakie czekają rolnictwo w 2018 roku – ocenia dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post