Pasy zębate – klasy premium

Pasy zębate – klasy premium

Najważniejszą kwestią, wpływającą na jakość zautomatyzowanych procesów produkcji jest dokładność przemieszczenia elementów w czasie transportu bądź obróbki. Ten proces technologiczny nie jest doskonały i wciąż pozostaje kwestią problematyczną. Producenci łańcuchów oraz kół zębatych do przenośników i manipulatorów jednakże nieustannie poszukują rozwiązań, które udoskonaliłyby działanie tych elementów, przyczyniając się do jeszcze większego usprawnienia produkcji.

Najczęstsze problemy z pasami zębatymi

Pasy zębate – zarówno pasy napędowe, jak i pasy transportujące – zasadniczo oparte są o podobną konstrukcję. Dlatego też  problemy, z jakimi można się spotkać podczas ich pracy w manipulatorach i przenośnikach są podobne. Z uwagi na nieliniowy charakter pracy oraz występowanie procesów relaksacji i naprężeń, trudno dobrać rozwiązanie idealne – szczególnie takie, które dobrze sprawdzi się w każdego typu urządzeniu.

Ponadto warto również zwrócić uwagę na niedoskonałości produkcyjne, których trudno uniknąć. Zalicza się do nich: położenie warstwy nośnej, różny kąt między bokami zębów, pojawiające się dodatkowe zaokrąglenia na krawędzi zęba, zróżnicowane promienie zaokrąglenia zęba czy też różne punkty zaczepu promieni. A wszystkie te małe niedokładności mogą mieć negatywne przełożenie na jakość wykonywanej przez maszyny pracy.

Na drodze ku doskonałości

Najlepsi wytwórcy pasów zębatych – tacy jak choćby BRECO czy CONTINENTAL – wciąż unowocześniają konstrukcje oferowanych przez siebie rozwiązań dla przenośników i manipulatorów.

Kolejne generacje produktów oznaczają duże zmiany, w tym:

  • nowy kształt zębów,
  • zmiana rozmieszczenia zębów – tak w pasach typu N o zębach stożkowych, jak i tych z zębami skośnymi czy daszkowymi,
  • zmiana kordu stosowanego jako warstwa nośna,
  • zmiana tkaniny pokrywającej stronę bieżną.

Modyfikacje te znacząco wpływają na efektywność, z jaką działają pasy transporujące, jak i pasy napędowe, a także na ich jakość i wytrzymałość. Dla przykładu, powiedzieć można, że nowa generacja pasów CONTINENTAL, ze zmienionym składem mieszanki gumowej i zastosowanym bardziej odpornym na wydłużenie kordem przyniosła 30- procentowe zwiększenie wartości przenoszonych mocy. I właśnie takie nowoczesne rozwiązania znaleźć można, korzystając z oferty Wilhelm Herman Müller Polska.

WHM: Nowoczesne pasy zębate i profesjonalne doradztwo

Szukając pasów zębatych do przenośników oraz manipulatorów, warto zwrócić uwagę na ofertę Wilhelm Herman Müller Polska – firmy z wieloletnim doświadczeniem w branży. Pracownicy przedsiębiorstwa, wraz z inżynierami z Niemiec, nieustannie szukają nowych rozwiązań, które zwiększą precyzyjność działania pasów zębatych. Co zaś najważniejsze – oferują swoim klientom kompleksowe doradztwo techniczne podczas doboru pasów – pomagając dobrać takie, których montaż pozwoli zwiększyć efektywność pracy – tak nowych maszyn, jak i tych starszego typu.

Previous Usługi informatyczne dla firmy - jak wybrać najlepszego dostawcę?
Next Dobra fotografia dla biznesu

Może to Ci się spodoba

Chmura może pomóc firmom dostosować się do nowych przepisów o ochronie danych osobowych

Za niecały rok wejdzie w życie unijne rozporządzenie RODO. Nałoży ono szereg nowych wymogów na firmy i organizacje, które gromadzą i przetwarzają dane osobowe. Informacje o klientach będą musiały być pod szczególną ochroną, dlatego

Wraz z rosnącą liczbą ukraińskich pracowników przybywa usług do nich skierowanych

Polscy przedsiębiorcy odpowiadają na rosnącą liczbę ukraińskich pracowników. Pojawiają się promocje dla obcokrajowców zakładających konta w polskich bankach, kupujących pakiety startowe w sieciach komórkowych, uruchamiane są strony internetowe i infolinie po ukraińsku, a restauracje

W Polsce powstaje największa platforma wsparcia start-upów w Europie Środkowo-Wschodniej

W Polsce działa obecnie ponad 2,4 tys. start-upów. Blisko 60 proc. z nich rozwija się dzięki środkom własnym, a nieco mniej niż jedna piąta pozyskała finansowanie z funduszy venture capital. Program Start

Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług

18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na

Kim jest rekruter?

Rekrutacja to proces, który większość osób przeżyła minimum raz w życiu. Stres przed tym wydarzeniem często jest potęgowany przez obawy przed spotkaniem z rekruterem. Ale czy zastanowiło Cię kiedyś, jak

Pieczątki dla firm i klientów indywidualnych

Bezdyskusyjnym jest fakt, że każda firma i każdy klient indywidualny, powinien rozważyć zakup pieczątki, jeśli chciałby szybko i trwale potwierdzać faktury i inne dokumenty biznesowe. Pieczątki do biura i domu

1 Comment

  1. milek
    05 sierpnia, 14:35 Reply
    Najważniejszą kwestią, wpływającą na jakość zautomatyzowanych procesów produkcji są odpowiednie maszyny. Bez tego tak na prawdę ani rusz.

Zostaw odpowiedź