Pasy zębate – klasy premium
Najważniejszą kwestią, wpływającą na jakość zautomatyzowanych procesów produkcji jest dokładność przemieszczenia elementów w czasie transportu bądź obróbki. Ten proces technologiczny nie jest doskonały i wciąż pozostaje kwestią problematyczną. Producenci łańcuchów oraz kół zębatych do przenośników i manipulatorów jednakże nieustannie poszukują rozwiązań, które udoskonaliłyby działanie tych elementów, przyczyniając się do jeszcze większego usprawnienia produkcji.
Najczęstsze problemy z pasami zębatymi
Pasy zębate – zarówno pasy napędowe, jak i pasy transportujące – zasadniczo oparte są o podobną konstrukcję. Dlatego też problemy, z jakimi można się spotkać podczas ich pracy w manipulatorach i przenośnikach są podobne. Z uwagi na nieliniowy charakter pracy oraz występowanie procesów relaksacji i naprężeń, trudno dobrać rozwiązanie idealne – szczególnie takie, które dobrze sprawdzi się w każdego typu urządzeniu.
Ponadto warto również zwrócić uwagę na niedoskonałości produkcyjne, których trudno uniknąć. Zalicza się do nich: położenie warstwy nośnej, różny kąt między bokami zębów, pojawiające się dodatkowe zaokrąglenia na krawędzi zęba, zróżnicowane promienie zaokrąglenia zęba czy też różne punkty zaczepu promieni. A wszystkie te małe niedokładności mogą mieć negatywne przełożenie na jakość wykonywanej przez maszyny pracy.
Na drodze ku doskonałości
Najlepsi wytwórcy pasów zębatych – tacy jak choćby BRECO czy CONTINENTAL – wciąż unowocześniają konstrukcje oferowanych przez siebie rozwiązań dla przenośników i manipulatorów.
Kolejne generacje produktów oznaczają duże zmiany, w tym:
- nowy kształt zębów,
- zmiana rozmieszczenia zębów – tak w pasach typu N o zębach stożkowych, jak i tych z zębami skośnymi czy daszkowymi,
- zmiana kordu stosowanego jako warstwa nośna,
- zmiana tkaniny pokrywającej stronę bieżną.
Modyfikacje te znacząco wpływają na efektywność, z jaką działają pasy transporujące, jak i pasy napędowe, a także na ich jakość i wytrzymałość. Dla przykładu, powiedzieć można, że nowa generacja pasów CONTINENTAL, ze zmienionym składem mieszanki gumowej i zastosowanym bardziej odpornym na wydłużenie kordem przyniosła 30- procentowe zwiększenie wartości przenoszonych mocy. I właśnie takie nowoczesne rozwiązania znaleźć można, korzystając z oferty Wilhelm Herman Müller Polska.
WHM: Nowoczesne pasy zębate i profesjonalne doradztwo
Szukając pasów zębatych do przenośników oraz manipulatorów, warto zwrócić uwagę na ofertę Wilhelm Herman Müller Polska – firmy z wieloletnim doświadczeniem w branży. Pracownicy przedsiębiorstwa, wraz z inżynierami z Niemiec, nieustannie szukają nowych rozwiązań, które zwiększą precyzyjność działania pasów zębatych. Co zaś najważniejsze – oferują swoim klientom kompleksowe doradztwo techniczne podczas doboru pasów – pomagając dobrać takie, których montaż pozwoli zwiększyć efektywność pracy – tak nowych maszyn, jak i tych starszego typu.
Może to Ci się spodoba
Anioły biznesu coraz mocniej wspierają polskie firmy
Wsparcie aniołów biznesu dla młodych firm w Polsce wciąż jest znacząco mniejsze niż w rozwiniętych krajach Europy Zachodniej, ale stale rośnie. Tego typu inwestycjami zajmuje się kilkaset osób, podczas gdy na rynku niemieckim
Dobrze zorganizowana przeprowadzka do nowej siedziby nie zaburzy pracy przedsiębiorstwa
Wybór odpowiedniej przestrzeni na biuro firmy i jej właściwe zaaranżowanie decydują o komforcie pracy, samopoczuciu, a w rezultacie – o zaangażowaniu i lojalności pracowników. Sam wybór to jednak nie wszystko. Eksperci zauważają, że ważne jest także
Wózki widłowe na miarę XXI wieku
Nowoczesne firmy logistyczne, by zapewnić swoim klientom jak najbardziej konkurencyjne usługi, stale się rozwijają i poszukują rozwiązań technologicznych, które zwiększają potencjał biznesowy. Podstawą sprawnej realizacji usług logistycznych jest dobrze funkcjonujący
Konsultant IT – kiedy jego pomoc jest niezbędna?
Zarówno małe, jak i duże firmy dostrzegają potencjał postępu technologicznego i chętnie inwestują w nowoczesne systemy informatyczne. Usprawnienia systemów informatycznych oraz doradztwo branżowe zapewniają konsultanci IT. Kiedy warto zwrócić się
85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe
Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte
50 proc. firm w Polsce ma problem z zatorami płatniczymi. 2/3 z nich otrzymuje tylko część należności z faktury
Połowa firm w Polsce ma problem z zatorami płatniczymi. 2/3 z nich ostatecznie dostaje przelew, ale na kwotę znacząco niższą niż należność wynikająca z faktury. Co dziesiąta w ogóle nie otrzyma zapłaty za swoje towary i usługi

1 Comment
milek
05 sierpnia, 14:35