Pasy zębate – klasy premium
Najważniejszą kwestią, wpływającą na jakość zautomatyzowanych procesów produkcji jest dokładność przemieszczenia elementów w czasie transportu bądź obróbki. Ten proces technologiczny nie jest doskonały i wciąż pozostaje kwestią problematyczną. Producenci łańcuchów oraz kół zębatych do przenośników i manipulatorów jednakże nieustannie poszukują rozwiązań, które udoskonaliłyby działanie tych elementów, przyczyniając się do jeszcze większego usprawnienia produkcji.
Najczęstsze problemy z pasami zębatymi
Pasy zębate – zarówno pasy napędowe, jak i pasy transportujące – zasadniczo oparte są o podobną konstrukcję. Dlatego też problemy, z jakimi można się spotkać podczas ich pracy w manipulatorach i przenośnikach są podobne. Z uwagi na nieliniowy charakter pracy oraz występowanie procesów relaksacji i naprężeń, trudno dobrać rozwiązanie idealne – szczególnie takie, które dobrze sprawdzi się w każdego typu urządzeniu.
Ponadto warto również zwrócić uwagę na niedoskonałości produkcyjne, których trudno uniknąć. Zalicza się do nich: położenie warstwy nośnej, różny kąt między bokami zębów, pojawiające się dodatkowe zaokrąglenia na krawędzi zęba, zróżnicowane promienie zaokrąglenia zęba czy też różne punkty zaczepu promieni. A wszystkie te małe niedokładności mogą mieć negatywne przełożenie na jakość wykonywanej przez maszyny pracy.
Na drodze ku doskonałości
Najlepsi wytwórcy pasów zębatych – tacy jak choćby BRECO czy CONTINENTAL – wciąż unowocześniają konstrukcje oferowanych przez siebie rozwiązań dla przenośników i manipulatorów.
Kolejne generacje produktów oznaczają duże zmiany, w tym:
- nowy kształt zębów,
- zmiana rozmieszczenia zębów – tak w pasach typu N o zębach stożkowych, jak i tych z zębami skośnymi czy daszkowymi,
- zmiana kordu stosowanego jako warstwa nośna,
- zmiana tkaniny pokrywającej stronę bieżną.
Modyfikacje te znacząco wpływają na efektywność, z jaką działają pasy transporujące, jak i pasy napędowe, a także na ich jakość i wytrzymałość. Dla przykładu, powiedzieć można, że nowa generacja pasów CONTINENTAL, ze zmienionym składem mieszanki gumowej i zastosowanym bardziej odpornym na wydłużenie kordem przyniosła 30- procentowe zwiększenie wartości przenoszonych mocy. I właśnie takie nowoczesne rozwiązania znaleźć można, korzystając z oferty Wilhelm Herman Müller Polska.
WHM: Nowoczesne pasy zębate i profesjonalne doradztwo
Szukając pasów zębatych do przenośników oraz manipulatorów, warto zwrócić uwagę na ofertę Wilhelm Herman Müller Polska – firmy z wieloletnim doświadczeniem w branży. Pracownicy przedsiębiorstwa, wraz z inżynierami z Niemiec, nieustannie szukają nowych rozwiązań, które zwiększą precyzyjność działania pasów zębatych. Co zaś najważniejsze – oferują swoim klientom kompleksowe doradztwo techniczne podczas doboru pasów – pomagając dobrać takie, których montaż pozwoli zwiększyć efektywność pracy – tak nowych maszyn, jak i tych starszego typu.
Może to Ci się spodoba
Chmura może pomóc firmom dostosować się do nowych przepisów o ochronie danych osobowych
Za niecały rok wejdzie w życie unijne rozporządzenie RODO. Nałoży ono szereg nowych wymogów na firmy i organizacje, które gromadzą i przetwarzają dane osobowe. Informacje o klientach będą musiały być pod szczególną ochroną, dlatego
Wraz z rosnącą liczbą ukraińskich pracowników przybywa usług do nich skierowanych
Polscy przedsiębiorcy odpowiadają na rosnącą liczbę ukraińskich pracowników. Pojawiają się promocje dla obcokrajowców zakładających konta w polskich bankach, kupujących pakiety startowe w sieciach komórkowych, uruchamiane są strony internetowe i infolinie po ukraińsku, a restauracje
W Polsce powstaje największa platforma wsparcia start-upów w Europie Środkowo-Wschodniej
W Polsce działa obecnie ponad 2,4 tys. start-upów. Blisko 60 proc. z nich rozwija się dzięki środkom własnym, a nieco mniej niż jedna piąta pozyskała finansowanie z funduszy venture capital. Program Start
Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług
18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na
Kim jest rekruter?
Rekrutacja to proces, który większość osób przeżyła minimum raz w życiu. Stres przed tym wydarzeniem często jest potęgowany przez obawy przed spotkaniem z rekruterem. Ale czy zastanowiło Cię kiedyś, jak
Pieczątki dla firm i klientów indywidualnych
Bezdyskusyjnym jest fakt, że każda firma i każdy klient indywidualny, powinien rozważyć zakup pieczątki, jeśli chciałby szybko i trwale potwierdzać faktury i inne dokumenty biznesowe. Pieczątki do biura i domu
1 Comment
milek
05 sierpnia, 14:35