Czym jest SAP? Fakty, o których nie miałeś pojęcia
W teorii zarządzania wiele uwagi poświęca się nowym technologiom. By skutecznie konkurować na rynku, pozyskiwać nowych klientów, trzeba działać z rozmachem. Dostęp do aktualnych i rzetelnych danych oraz umiejętność szybkiej ich interpretacji jest często podstawą podejmowania różnych biznesowych decyzji, które mają określone konsekwencje finansowe. Wsparciem dla decydentów jest korzystanie z systemów wspomagających zarządzanie, wśród których jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest system SAP. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
SAP jest firmą, która powstała w Niemczech w 1972 roku. Niemal od początku działalności wyznacza kierunki rozwoju branży i wprowadza na rynek nowe, innowacyjne rozwiązania. Obecnie zatrudnia ponad 75 tys. pracowników w różnych krajach, notując roczne obroty w wysokości 17, 5 miliarda euro. Prawie 300 tys. klientów w 190 krajach najdobitniej świadczy o globalnej skali działania spółki. Pod względem kapitalizacji jest to trzecia co do wielkości firma produkująca software na świecie. Dlaczego rozwiązanie zaproponowane przez powstałą w dobie “przedinternetowej” firmę nadal jest tak aktualne?
Co daje SAP?
Tyle można wyczytać z oficjalnych komunikatów. By uzmysłowić sobie, jak popularne są to rozwiązania i co to jest system SAP, warto przyjrzeć się nieco innym faktom. O sile marki i konieczności wsparcia ze strony systemów wspomagających zarządzanie świadczy to, że np. to klienci SAP dostarczają aż 65% światowej produkcji telewizorów. Linie produkcyjne opuszcza codziennie ponad 77 tys. samochodów, których producenci także korzystają z podobnych rozwiązań. Zasięgiem produktów SAP objęta jest nieprawdopodobna liczba 800 milionów ludzi, którym żyje się łatwiej i zdrowiej. System SAP kojarzony jest z największymi przedsiębiorstwami. I choć rzeczywiście z tego rozwiązania korzystają liderzy różnych branż, to produkty SAP można z powodzeniem wykorzystać również w średnich i małych przedsiębiorstwach – mówi Piotr Pudelski, dyrektor konsultingu w firmie Itelligence, która jest wieloletnim partnerem SAP.
Wsparcie dla największych
SAP Business ByDesign skierowany jest do przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 500 pracowników z przewidywaną liczbą użytkowników od 50 do 500. Jest dostępny w 8 wersjach językowych i funkcjonuje z powodzeniem w ponad 50 krajach. Jest to system dedykowany dla firm z sektora produkcji, usług, handlu i obejmuje wszystkie obszary działania przedsiębiorstwa umożliwiając identyfikację i pogłębioną analizę najważniejszych wskaźników biznesowych i finansowych.
… i dla mniejszych
Z kolei SAP Business One przeznaczony jest dla najmniejszych firm, od 10 do 100 pracowników. Korzysta z niego aż 45 tys. przedsiębiorstw, z grupą od 5 do 10 użytkowników. Ta wersja jest dostępna z 27 wersjach językowych, w 150 krajach. Ten produkt jest dostępny u ponad 500 międzynarodowych partnerów SAP, którzy są odpowiedzialni za jego sprzedaż. SAP Business One obejmuje moduły niezbędne do codziennego funkcjonowania: zakupy, dystrybucję, gospodarkę magazynową, obsługę klienta i finanse.
Rozwiązania dla każdej branży
SAP to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej branży. Dlaczego? To w końcu rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które mają określone wymagania ze względu na specyfikę swojej branży i rodzaj własnej działalności. Rozwiązanie to wykorzystuje tzw. najlepsze praktyki biznesowe, które pokrywają nawet do 80% potrzeb związanych z wdrożeniem dla danej branży. Są to gotowe, sprawdzone rozwiązania typowe dla danego sektora, które nie wymagają tworzenia dla każdej z firm z osobna.
Potwierdzone kompetencje…
Gdzie i jak znaleźć dobrych pracowników znających się na systemie? W każdej firmie myślącej o wdrożeniu SAP, bądź już korzystającej z tych rozwiązań nie powinno zabraknąć specjalistów technicznych z praktyczną wiedzą, jak działają poszczególne aplikacje, jak je wdrażać, konfigurować i instalować. Tu z pomocą przychodzi nam dostawca oprogramowania, który szkoli, egzaminuje i w konsekwencji wydaje certyfikaty SAP. Certyfikaty SAP są formalnym, niezależnym i ujednoliconym potwierdzeniem, że pracownik (zarówno na poziomie administratora, jak i zarządzającego projektem) posiada konkretną wiedzę i umiejętności w ramach danego obszaru systemu. Niekiedy przedsiębiorcy, nie chcąc ponosić kosztów związanych z utrzymaniem i szkoleniami specjalistów SAP, współpracują z zewnętrznymi firmami w zakresie obsługi i wsparcia systemu.
Firmy te to certyfikowani partnerzy SAP ze specjalistami we wszystkich obszarach systemu SAP na pokładzie. Można więc liczyć na wiedzę i doświadczenie zewnętrznych konsultantów, którzy nie tylko posiadają certyfikat SAP ale również wieloletnie doświadczenie we wdrożeniach tego systemu u klientów z różnych branż. Znakomicie znają oni procesy biznesowe i realia klientów. Dodatkowo stały transfer wiedzy pomiędzy SAP a partnerem pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu usług partnera. Staramy się aby nasi konsultanci posiadali wiedzę z zakresu SAP na najwyższym poziomie. To ważne aby nasi klienci mieli wiarygodnego, sprawdzonego i solidnego partnera – mówi Piotr Pudelski.
Świat wielkich firm i technologii nie mógłby istnieć bez systemów wspomagających zarządzanie. System SAP oferuje rozwiązania, które sprawdziły się w wielu krajach i w różnych branżach.
Może to Ci się spodoba
Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci ważne w każdej firmi
Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli
Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu
Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią
Sprzedaż wielokanałowa potrzebą czasów
Omnichannel (sprzedaż wielokanałowa) to ukłon w kierunku konsumentów, którzy z jednej strony cenią sobie szybkość i wygodę realizacji zakupów w sieci, a z drugiej strony zdradzają przywiązanie do sklepów stacjonarnych
Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników
W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd
Jak zadbać o skuteczną reklamę dla swojej firmy?
Dotarcie do klientów w dobie XXI wieku jest zarazem bardzo proste i niezwykle trudne. Z jednej strony Internet daje nam możliwości dotarcia do dowolnej grupy docelowej, a z drugiej strony
W 2019 roku rewolucja w rozliczaniu leasingu
Od 2019 roku firmy raportujące według MSSF czeka rewolucja w rozliczaniu leasingu. Nowe przepisy zlikwidują pojęcie leasingu operacyjnego w sprawozdaniach finansowych. Od przyszłego roku wszystkie umowy, które spełniają definicję leasingu, mają być

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post