Czym jest SAP? Fakty, o których nie miałeś pojęcia

Czym jest SAP? Fakty, o których nie miałeś pojęcia

W teorii zarządzania wiele uwagi poświęca się nowym technologiom. By skutecznie konkurować na rynku, pozyskiwać nowych klientów, trzeba działać z rozmachem. Dostęp do aktualnych i rzetelnych danych oraz umiejętność szybkiej ich interpretacji jest często podstawą podejmowania różnych biznesowych decyzji, które mają określone konsekwencje finansowe. Wsparciem dla decydentów jest korzystanie z systemów wspomagających zarządzanie, wśród których jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest system SAP. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

SAP jest firmą, która powstała w Niemczech w 1972 roku. Niemal od początku działalności wyznacza kierunki rozwoju branży i wprowadza na rynek nowe, innowacyjne rozwiązania. Obecnie zatrudnia ponad 75 tys. pracowników w różnych krajach, notując roczne obroty w wysokości 17, 5 miliarda euro. Prawie 300 tys. klientów w 190 krajach najdobitniej świadczy o globalnej skali działania spółki. Pod względem kapitalizacji jest to trzecia co do wielkości firma produkująca software na świecie. Dlaczego rozwiązanie zaproponowane przez powstałą w dobie “przedinternetowej” firmę nadal jest tak aktualne?

Co daje SAP?

Tyle można wyczytać z oficjalnych komunikatów. By uzmysłowić sobie, jak popularne są to rozwiązania i co to jest system SAP, warto przyjrzeć się nieco innym faktom. O sile marki i konieczności wsparcia ze strony systemów wspomagających zarządzanie świadczy to, że np. to klienci SAP dostarczają aż 65% światowej produkcji telewizorów. Linie produkcyjne opuszcza codziennie ponad 77 tys. samochodów, których producenci także korzystają z podobnych rozwiązań. Zasięgiem produktów SAP objęta jest nieprawdopodobna liczba 800 milionów ludzi, którym żyje się łatwiej i zdrowiej. System SAP kojarzony jest z największymi przedsiębiorstwami. I choć rzeczywiście z tego rozwiązania korzystają liderzy różnych branż, to produkty SAP można z powodzeniem wykorzystać również w średnich i małych przedsiębiorstwach – mówi Piotr Pudelski, dyrektor konsultingu w firmie Itelligence, która jest wieloletnim partnerem SAP.

Wsparcie dla największych

SAP Business ByDesign skierowany jest do przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 500 pracowników z przewidywaną liczbą użytkowników od 50 do 500. Jest dostępny w 8 wersjach językowych i funkcjonuje z powodzeniem w ponad 50 krajach. Jest to system dedykowany dla firm z sektora produkcji, usług, handlu i obejmuje wszystkie obszary działania przedsiębiorstwa umożliwiając identyfikację i pogłębioną analizę najważniejszych wskaźników biznesowych i finansowych.

… i dla mniejszych

Z kolei SAP Business One przeznaczony jest dla najmniejszych firm, od 10 do 100 pracowników. Korzysta z niego aż 45 tys. przedsiębiorstw, z grupą od 5 do 10 użytkowników. Ta wersja jest dostępna z 27 wersjach językowych, w 150 krajach. Ten produkt jest dostępny u ponad 500 międzynarodowych partnerów SAP, którzy są odpowiedzialni za jego sprzedaż. SAP Business One obejmuje moduły niezbędne do codziennego funkcjonowania: zakupy, dystrybucję, gospodarkę magazynową, obsługę klienta i finanse.

Rozwiązania dla każdej branży

SAP to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej branży. Dlaczego? To w końcu rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które mają określone wymagania ze względu na specyfikę swojej branży i rodzaj własnej działalności. Rozwiązanie to wykorzystuje tzw. najlepsze praktyki biznesowe, które pokrywają nawet do 80% potrzeb związanych z wdrożeniem dla danej branży. Są to gotowe, sprawdzone rozwiązania typowe dla danego sektora, które nie wymagają tworzenia dla każdej z firm z osobna.

Potwierdzone kompetencje…

Gdzie i jak znaleźć dobrych pracowników znających się na systemie? W każdej firmie myślącej o wdrożeniu SAP, bądź już korzystającej z tych rozwiązań nie powinno zabraknąć specjalistów technicznych z praktyczną wiedzą, jak działają poszczególne aplikacje, jak je wdrażać, konfigurować i instalować. Tu z pomocą przychodzi nam dostawca oprogramowania, który szkoli, egzaminuje i w konsekwencji wydaje certyfikaty SAP. Certyfikaty SAP są formalnym, niezależnym i ujednoliconym potwierdzeniem, że pracownik (zarówno na poziomie administratora, jak i zarządzającego projektem) posiada konkretną wiedzę i umiejętności w ramach danego obszaru systemu. Niekiedy przedsiębiorcy, nie chcąc ponosić kosztów związanych z utrzymaniem i szkoleniami specjalistów SAP, współpracują z zewnętrznymi firmami w zakresie obsługi i wsparcia systemu.

Firmy te to certyfikowani partnerzy SAP ze specjalistami we wszystkich obszarach systemu SAP na pokładzie. Można więc liczyć na wiedzę i doświadczenie zewnętrznych konsultantów, którzy nie tylko posiadają certyfikat SAP ale również wieloletnie doświadczenie we wdrożeniach tego systemu u klientów z różnych branż. Znakomicie znają oni procesy biznesowe i realia klientów. Dodatkowo stały transfer wiedzy pomiędzy SAP a partnerem pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu usług partnera. Staramy się aby nasi konsultanci posiadali wiedzę z zakresu SAP na najwyższym poziomie. To ważne aby nasi klienci mieli wiarygodnego, sprawdzonego i solidnego partnera – mówi Piotr Pudelski.

Świat wielkich firm i technologii nie mógłby istnieć bez systemów wspomagających zarządzanie. System SAP oferuje rozwiązania, które sprawdziły się w wielu krajach i w różnych branżach.

Previous Zintegrowane systemy ERP – skuteczne zarządzanie w firmie
Next Dlaczego lokata bankowa to dobre rozwiązanie jako sposób długoterminowego oszczędzania na emeryturę?

Może to Ci się spodoba

Jak szybko zbudować halę magazynową? 4 rady eksperta

Konieczność szybkiej realizacji inwestycji jest dziś kluczem do sukcesu. Tajemnicą nie jest przecież fakt, że w biznesie obowiązuje przekonanie „czas to pieniądz”. Mając je na uwadze, zapytaliśmy eksperta: jak sprawnie

Mniej niż 20 proc. firm korzysta z chmury

Jedynie 29 proc. krajowych firm korzysta w swojej działalności z technologii mobilnych, 18 proc. – z chmury obliczeniowej, a tylko 8 proc. z dużych zbiorów informacji oraz ich analizy (big data) – wynika z badania IDC

Błędy popełnianie podczas zakładania firmy

Zakładanie własnej działalności oraz początki jej prowadzenia bywają trudne. Nie mając doświadczenia często popełniamy błędy, które mogą mieć daleko idące konsekwencje. Zdarza się, że właśnie na początku robimy coś, co

Polska przyciąga coraz więcej włoskich przedsiębiorców

Łączna wymiana handlowa między Polską a Włochami przekroczyła w ubiegłym roku 20 mld euro. Polski eksport wzrósł o ponad 13 proc., a import do kraju – o 6 proc. w skali roku. Coraz lepiej

Media społecznościowe rozwijają ofertę dla reklamodawców

Reklamodawcy mają coraz więcej narzędzi w media społecznościowych. Snapchat wprowadził we wrześniu nowy format, który bazuje na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowy typ reklamy – kanwa – pojawił się także w Instagram Stories.

Mała firma 1Comments

Przeciętna polska firma przepłaca za prąd co najmniej 10-15 proc.

Polscy mali i średni przedsiębiorcy marnują prąd przez nieodpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i zbędną pracę maszyn. Tym samym zwiększają swoje koszty średnio o 10-15 proc. Inwestycje służące obniżeniu zużycia energii zwracają się nawet wcześniej niż

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź