Czym jest SAP? Fakty, o których nie miałeś pojęcia
W teorii zarządzania wiele uwagi poświęca się nowym technologiom. By skutecznie konkurować na rynku, pozyskiwać nowych klientów, trzeba działać z rozmachem. Dostęp do aktualnych i rzetelnych danych oraz umiejętność szybkiej ich interpretacji jest często podstawą podejmowania różnych biznesowych decyzji, które mają określone konsekwencje finansowe. Wsparciem dla decydentów jest korzystanie z systemów wspomagających zarządzanie, wśród których jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest system SAP. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
SAP jest firmą, która powstała w Niemczech w 1972 roku. Niemal od początku działalności wyznacza kierunki rozwoju branży i wprowadza na rynek nowe, innowacyjne rozwiązania. Obecnie zatrudnia ponad 75 tys. pracowników w różnych krajach, notując roczne obroty w wysokości 17, 5 miliarda euro. Prawie 300 tys. klientów w 190 krajach najdobitniej świadczy o globalnej skali działania spółki. Pod względem kapitalizacji jest to trzecia co do wielkości firma produkująca software na świecie. Dlaczego rozwiązanie zaproponowane przez powstałą w dobie “przedinternetowej” firmę nadal jest tak aktualne?
Co daje SAP?
Tyle można wyczytać z oficjalnych komunikatów. By uzmysłowić sobie, jak popularne są to rozwiązania i co to jest system SAP, warto przyjrzeć się nieco innym faktom. O sile marki i konieczności wsparcia ze strony systemów wspomagających zarządzanie świadczy to, że np. to klienci SAP dostarczają aż 65% światowej produkcji telewizorów. Linie produkcyjne opuszcza codziennie ponad 77 tys. samochodów, których producenci także korzystają z podobnych rozwiązań. Zasięgiem produktów SAP objęta jest nieprawdopodobna liczba 800 milionów ludzi, którym żyje się łatwiej i zdrowiej. System SAP kojarzony jest z największymi przedsiębiorstwami. I choć rzeczywiście z tego rozwiązania korzystają liderzy różnych branż, to produkty SAP można z powodzeniem wykorzystać również w średnich i małych przedsiębiorstwach – mówi Piotr Pudelski, dyrektor konsultingu w firmie Itelligence, która jest wieloletnim partnerem SAP.
Wsparcie dla największych
SAP Business ByDesign skierowany jest do przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 500 pracowników z przewidywaną liczbą użytkowników od 50 do 500. Jest dostępny w 8 wersjach językowych i funkcjonuje z powodzeniem w ponad 50 krajach. Jest to system dedykowany dla firm z sektora produkcji, usług, handlu i obejmuje wszystkie obszary działania przedsiębiorstwa umożliwiając identyfikację i pogłębioną analizę najważniejszych wskaźników biznesowych i finansowych.
… i dla mniejszych
Z kolei SAP Business One przeznaczony jest dla najmniejszych firm, od 10 do 100 pracowników. Korzysta z niego aż 45 tys. przedsiębiorstw, z grupą od 5 do 10 użytkowników. Ta wersja jest dostępna z 27 wersjach językowych, w 150 krajach. Ten produkt jest dostępny u ponad 500 międzynarodowych partnerów SAP, którzy są odpowiedzialni za jego sprzedaż. SAP Business One obejmuje moduły niezbędne do codziennego funkcjonowania: zakupy, dystrybucję, gospodarkę magazynową, obsługę klienta i finanse.
Rozwiązania dla każdej branży
SAP to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej branży. Dlaczego? To w końcu rozwiązanie przede wszystkim dla firm, które mają określone wymagania ze względu na specyfikę swojej branży i rodzaj własnej działalności. Rozwiązanie to wykorzystuje tzw. najlepsze praktyki biznesowe, które pokrywają nawet do 80% potrzeb związanych z wdrożeniem dla danej branży. Są to gotowe, sprawdzone rozwiązania typowe dla danego sektora, które nie wymagają tworzenia dla każdej z firm z osobna.
Potwierdzone kompetencje…
Gdzie i jak znaleźć dobrych pracowników znających się na systemie? W każdej firmie myślącej o wdrożeniu SAP, bądź już korzystającej z tych rozwiązań nie powinno zabraknąć specjalistów technicznych z praktyczną wiedzą, jak działają poszczególne aplikacje, jak je wdrażać, konfigurować i instalować. Tu z pomocą przychodzi nam dostawca oprogramowania, który szkoli, egzaminuje i w konsekwencji wydaje certyfikaty SAP. Certyfikaty SAP są formalnym, niezależnym i ujednoliconym potwierdzeniem, że pracownik (zarówno na poziomie administratora, jak i zarządzającego projektem) posiada konkretną wiedzę i umiejętności w ramach danego obszaru systemu. Niekiedy przedsiębiorcy, nie chcąc ponosić kosztów związanych z utrzymaniem i szkoleniami specjalistów SAP, współpracują z zewnętrznymi firmami w zakresie obsługi i wsparcia systemu.
Firmy te to certyfikowani partnerzy SAP ze specjalistami we wszystkich obszarach systemu SAP na pokładzie. Można więc liczyć na wiedzę i doświadczenie zewnętrznych konsultantów, którzy nie tylko posiadają certyfikat SAP ale również wieloletnie doświadczenie we wdrożeniach tego systemu u klientów z różnych branż. Znakomicie znają oni procesy biznesowe i realia klientów. Dodatkowo stały transfer wiedzy pomiędzy SAP a partnerem pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu usług partnera. Staramy się aby nasi konsultanci posiadali wiedzę z zakresu SAP na najwyższym poziomie. To ważne aby nasi klienci mieli wiarygodnego, sprawdzonego i solidnego partnera – mówi Piotr Pudelski.
Świat wielkich firm i technologii nie mógłby istnieć bez systemów wspomagających zarządzanie. System SAP oferuje rozwiązania, które sprawdziły się w wielu krajach i w różnych branżach.
Może to Ci się spodoba
Jak wysłać paczkę do Anglii bez cła?
W dobie intensywnej wymiany towarowej między Polską a Wielką Brytanią, wysyłka paczek za kanał La Manche może wydawać się skomplikowana. Szczególnie po Brexicie wiele osób obawia się dodatkowych formalności i
Pozycjonowanie stron www: dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO?
Za wysokimi pozycjami w Google nie stoi przypadek ani szczęście. W strony, które jako pierwsze wyświetlają się użytkownikom wyszukiwarki, wkłada się sporo pracy, wysiłku, wiedzy i czasu. W ich optymalizację
Walka o pracowników się zaostrza
Coraz więcej branż zmaga się z niedoborem pracowników. Problem z rekrutacją może negatywnie wpływać na funkcjonowanie firmy i znacznie podnosić koszty pozyskania pracowników. Dlatego coraz więcej firm stawia na budowanie wizerunku dobrego pracodawcy,
Marketing XXI wieku — jak pracują agencje?
Rynek reklamowy to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. Według raportu SMG w samym 2015 roku zanotowano w tej branży wzrost o 4,5%, czyli aż 326,1 milionów
Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł
Handel internetowy jest głównym motorem napędzającym branżę kurierską. Do rozwoju przyczyniają się także rosnący handel międzynarodowy i dobra sytuacja gospodarcza w Polsce. Eksperci prognozują, że do końca przyszłego roku rynek przesyłek kurierskich urośnie
PAIiIZ zapowiada walkę o inwestorów, którzy wycofują się z Wielkiej Brytanii
Dzięki rozbudowie sieci biur za granicą Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych chce wspierać polskie firmy w eksporcie i inwestowaniu poza Polską. Uruchomiono już sześć placówek, m.in. w Szanghaju i Singapurze, a docelowo ma ich być
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post